Vad köper jag i julklapp...?!
Hem & fritid
  1. anonymt namn
    #1

    Vad köper jag i julklapp...?!

    Vad ska jag köpa till systern min och hennes sambo, nyblivna föräldrar? Bor i nytt hus, men det vi har köpt till dem hitills till huset har de inte ställt fram (då är det ändå dyra, stilrena saker som de borde gilla..om man ska döma av resten av deras stil). Trött på att köpa saker som ej används, man vet aldrig vad som duger. Så vad köper jag? Antingen till hela familjen, eller en present var. Snälla, kom med tips.
  2. 1
    Vad köper jag i julklapp...?! Vad ska jag köpa till systern min och hennes sambo, nyblivna föräldrar? Bor i nytt hus, men det vi har köpt till dem hitills till huset har de inte ställt fram (då är det ändå dyra, stilrena saker som de borde gilla..om man ska döma av resten av deras stil). Trött på att köpa saker som ej används, man vet aldrig vad som duger. Så vad köper jag? Antingen till hela familjen, eller en present var. Snälla, kom med tips.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Förstår att du blir less, skulle nog ha köpt någon aktivitet som hela familjen kan göra. Fast det beror på hur mycket pengar du ska lägga? Ni kanske kan boka en utflykt ihop där ni står för picnic-maten. En bebis kanske inte kan ha så mycket utbyte av en utflykt men föräldrarna kanske tycker det är skönt att komma iväg och att slippa fixa?

    Eller gör en delikatesskorg med goda saker i.
  4. 2
    Förstår att du blir less, skulle nog ha köpt någon aktivitet som hela familjen kan göra. Fast det beror på hur mycket pengar du ska lägga? Ni kanske kan boka en utflykt ihop där ni står för picnic-maten. En bebis kanske inte kan ha så mycket utbyte av en utflykt men föräldrarna kanske tycker det är skönt att komma iväg och att slippa fixa?

    Eller gör en delikatesskorg med goda saker i.
  5. Anonym
    #3
    Ärligt talat så har jag inte lust att anstränga mig så mycket längre så att jag fixar en picnic eller liknande, och delikatesskorgen passar dem säkerligen inte heller om jag känner dem rätt. De drar sig inte för att slänga saker, och det känns då som att kasta pengarna i sjön.
  6. 3
    Ärligt talat så har jag inte lust att anstränga mig så mycket längre så att jag fixar en picnic eller liknande, och delikatesskorgen passar dem säkerligen inte heller om jag känner dem rätt. De drar sig inte för att slänga saker, och det känns då som att kasta pengarna i sjön.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Presentkort på en handelsträdgård så de framåt våren kan köpa saker till nya huset/trädgården.
    Duschcremer och sköna krämer & dofter - varsitt kit
    Böcker - romaner eller fina "coffee table books"
  8. 4
    Presentkort på en handelsträdgård så de framåt våren kan köpa saker till nya huset/trädgården.
    Duschcremer och sköna krämer & dofter - varsitt kit
    Böcker - romaner eller fina "coffee table books"
  9. Anonym
    #5
    De vill inte ha något till trädgården, har redan klagat högjutt över det de fick när de flyttade in av kompisar. Böcker hinner de inte läsa, dofter har de noga utvalt. Alla tips ni ger är bra, men funkar inte för dem.
  10. 5
    De vill inte ha något till trädgården, har redan klagat högjutt över det de fick när de flyttade in av kompisar. Böcker hinner de inte läsa, dofter har de noga utvalt. Alla tips ni ger är bra, men funkar inte för dem.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Presentkort i nån snobbig butik är väl en bra present?
  12. 6
    Presentkort i nån snobbig butik är väl en bra present?
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Snoka runt i badrumsskåpet då och se om inte favoritdoften håller på att ta slut

    Presentkort på nå'n favoritrestaurang ?
    Vad är din budget ?
  14. 7
    Snoka runt i badrumsskåpet då och se om inte favoritdoften håller på att ta slut

    Presentkort på nå'n favoritrestaurang ?
    Vad är din budget ?
  15. Anonym
    #8
    jag vet, men det tar mig liiite emot att ge presentkort eller pengar faktiskt...de skulle säkerligen använda presentkortet att köpa presenter till andra (min nästa födelsedag?), inte för att jag borde bry mig, det vet jag, men ändå...
  16. 8
    jag vet, men det tar mig liiite emot att ge presentkort eller pengar faktiskt...de skulle säkerligen använda presentkortet att köpa presenter till andra (min nästa födelsedag?), inte för att jag borde bry mig, det vet jag, men ändå...
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    massage, spa-behandling eller liknande ?
    prenumeration på någon/några tidningar ?
  18. 9
    massage, spa-behandling eller liknande ?
    prenumeration på någon/några tidningar ?
  19. Anonym
    #10
    ja det skulle kunna funka faktiskt, presentkort på spa eller nåt sånt...men funkar det till mannen också?
  20. 10
    ja det skulle kunna funka faktiskt, presentkort på spa eller nåt sånt...men funkar det till mannen också?
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Nästan alla skönhetssalonger eller spa-anläggningar har behandlingar för män numera också, ansiktsbehandlingar och/eller kroppsbehandlingar och givetvis klassisk massage.
  22. 11
    Nästan alla skönhetssalonger eller spa-anläggningar har behandlingar för män numera också, ansiktsbehandlingar och/eller kroppsbehandlingar och givetvis klassisk massage.
  23. Anonym
    #12
    Det kör jag nog på då, han är lika fåfängd som henne så det låter perfekt. Tack!
  24. 12
    Det kör jag nog på då, han är lika fåfängd som henne så det låter perfekt. Tack!
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Lycka till och hoppas det blir en God Jul. Kul att kunna hjälpa till med julklappsbestyren
  26. 13
    Lycka till och hoppas det blir en God Jul. Kul att kunna hjälpa till med julklappsbestyren
  27. Medlem sedan
    Aug 1999
    #14
    Bio-presentkort där det ingår barnvakt kanske? Vet själv hur jag uppskattade och ff uppskattar när personer kommer och säger "gör nu detta så tar jag/vi barnen"
  28. 14
    Bio-presentkort där det ingår barnvakt kanske? Vet själv hur jag uppskattade och ff uppskattar när personer kommer och säger "gör nu detta så tar jag/vi barnen"
  29. Anonym
    #15
    Skärpning!!!!!
  30. 15
    Skärpning!!!!!
  31. Medlem sedan
    Aug 2005
    #16
    Om syftet är att hitta julklappar så är det väl ok att se vilka parfymsorter som står i skåpet, speciellt om mottagaren som i detta fallet har speciella och högt ställda krav.
    Ändamålet helgar medlen.
  32. 16
    Om syftet är att hitta julklappar så är det väl ok att se vilka parfymsorter som står i skåpet, speciellt om mottagaren som i detta fallet har speciella och högt ställda krav.
    Ändamålet helgar medlen.
  33. h. s mamma
    #17

    Varför inte införa att ni

    slutar ge julklapp from med i år nu när de har en baby så kommer ni bara att ge varandras barn i flera år framåt
    verkar ju vara svårt nog med födelsepresent till dem så jag hade avlutat det känns som om det ligger i rätt fas dvs kusiner får
    har du flera syskon så ta det lika med dem som har barn
  34. 17
    Varför inte införa att ni slutar ge julklapp from med i år nu när de har en baby så kommer ni bara att ge varandras barn i flera år framåt
    verkar ju vara svårt nog med födelsepresent till dem så jag hade avlutat det känns som om det ligger i rätt fas dvs kusiner får
    har du flera syskon så ta det lika med dem som har barn
  35. Medlem sedan
    Jan 1999
    #18
    Kan man inte fråga om det är något speciellt de önskar sig/behöver? Om inte så ge något att konsumera...
  36. 18
    Kan man inte fråga om det är något speciellt de önskar sig/behöver? Om inte så ge något att konsumera...
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19

    Köp inget

    va fan om de ändå inte uppskattar det varför ska du slänga dina pengar i sjön??
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  38. 19
    Köp inget va fan om de ändå inte uppskattar det varför ska du slänga dina pengar i sjön??
  39. Medlem sedan
    Sep 2001
    #20
    Kan ni inte införa önskelistor? Det har vi i vaar familj och jag tycker det är kanon, baade att ge och att faa. Att man skriver önskelistor betyder inte att man maaste ge det som staar paa listan, men man kanske faar en idé.
    Annars: avlastning, presentkort fraan bebisbutik, tripptrapp etc.
  40. 20
    Kan ni inte införa önskelistor? Det har vi i vaar familj och jag tycker det är kanon, baade att ge och att faa. Att man skriver önskelistor betyder inte att man maaste ge det som staar paa listan, men man kanske faar en idé.
    Annars: avlastning, presentkort fraan bebisbutik, tripptrapp etc.

Liknande trådar

  1. Köper ni böcker i julklapp?
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 16:26
  2. Vad köper ni i julklapp?
    By Pansen in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 22:18
  3. Vad köper ni i julklapp??
    By compax in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 18:35
  4. Köper ni kläder i julklapp
    By Mollamaja in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 17:17
  5. Vad köper ni i julklapp
    By MammaCaf in forum _03 Vårbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 14:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar