Ähum... ogräddade bullar.
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Ähum... ogräddade bullar.

    Har precis gjort de berömda adventsbullarna som det skrivits om här inne och tog skribenten på orden och hade inte inne bullarna så jättelänge eftersom de skulle bli godare då. Nu när jag står och känner på dem så inser jag att en del av dem nästan känns snudd på ogräddade och degiga.
    Kan man frysa in dom och sedan skjutsa in dom några minuter i ugnen för "sista gräddning" innan man serverar dom? Eller blir det bara torrt?
    *hjälp, så mycke jobb te inga nötta!? *
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  2. 1
    Ähum... ogräddade bullar. Har precis gjort de berömda adventsbullarna som det skrivits om här inne och tog skribenten på orden och hade inte inne bullarna så jättelänge eftersom de skulle bli godare då. Nu när jag står och känner på dem så inser jag att en del av dem nästan känns snudd på ogräddade och degiga.
    Kan man frysa in dom och sedan skjutsa in dom några minuter i ugnen för "sista gräddning" innan man serverar dom? Eller blir det bara torrt?
    *hjälp, så mycke jobb te inga nötta!? *
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2
    Det borde väl gå alldeles utmärkt! Bake-off!:-)
  4. 2
    Det borde väl gå alldeles utmärkt! Bake-off!:-)
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Ja, jag tror det

    men jag har aldrig testat. Blir det bra så får du berätta.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  6. 3
    Ja, jag tror det men jag har aldrig testat. Blir det bra så får du berätta.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Jag har gjort så fast med kanelisar. Men då lät jag dem bara jäsa och sen frös jag in och sen bake-offade. Har gjort muffins så också och allt funkade kanon men tog en himla plats i frysen för att frysa initialt.
  8. 4
    Jag har gjort så fast med kanelisar. Men då lät jag dem bara jäsa och sen frös jag in och sen bake-offade. Har gjort muffins så också och allt funkade kanon men tog en himla plats i frysen för att frysa initialt.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Jag har gjort så med scones. Såååå smidigt att slänga in i ugnen en söndag morgon.
  10. 5
    Jag har gjort så med scones. Såååå smidigt att slänga in i ugnen en söndag morgon.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Btw. Jag tror inte jag lät dem jäsa. Minns inte för det vara några år sedan jag pysslade med det här. Men det är ju mest logiskt kom jag på idag när jag var ute och spatserade.
  12. 6
    Btw. Jag tror inte jag lät dem jäsa. Minns inte för det vara några år sedan jag pysslade med det här. Men det är ju mest logiskt kom jag på idag när jag var ute och spatserade.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Söver man bara svamparna?

    Det är inte så att de dör när man fryser dem? För i så fall verkar det ju smartare att jäsa först och frysa sen..?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  14. 7
    Söver man bara svamparna? Det är inte så att de dör när man fryser dem? För i så fall verkar det ju smartare att jäsa först och frysa sen..?
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Jamen exakt. Fast på Södermalm har vi frysar med inbyggd narkossköterska/skötare.
  16. 8
    Jamen exakt. Fast på Södermalm har vi frysar med inbyggd narkossköterska/skötare.

Liknande trådar

  1. Ähum...ursäkta..
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 21:35
  2. Frysa ogräddade pizza-bottnar???
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 21:33
  3. Ähum *torkar*
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 16:41
  4. Ähum.. Du oooo!
    By ><((((°> in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 21:44
  5. Ähum!
    By -Maria N- in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar