julklapp till 5-årig kille???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    julklapp till 5-årig kille???

    där det mesta redan finns härhemma,han har ju 2 äldre bröder

    VAD köper man liksom??? han älskar att skruva,meka o så,men har en massa sånt med,liksom lego...

    han önskar sig en gitarr! GITARR`!! ja ja det är bättre än trummor i allafall....tror han får en av mormor....
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    julklapp till 5-årig kille??? där det mesta redan finns härhemma,han har ju 2 äldre bröder

    VAD köper man liksom??? han älskar att skruva,meka o så,men har en massa sånt med,liksom lego...

    han önskar sig en gitarr! GITARR`!! ja ja det är bättre än trummor i allafall....tror han får en av mormor....
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Ett lärospel?

    Hör med mormor och hon verkligen köper en gitarr annars köp det du

    Pussel
    En lego byggsats som ni kan göra tillsammans,du och han.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Ett lärospel? Hör med mormor och hon verkligen köper en gitarr annars köp det du

    Pussel
    En lego byggsats som ni kan göra tillsammans,du och han.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    pussel har han

    flera stycken,liksom spel,både vanliga och till datorn....

    funderar på en pulka med ratt,ena kusinen har en sån han brukar låna.....hoppas bara snön får ligga kvar
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    pussel har han flera stycken,liksom spel,både vanliga och till datorn....

    funderar på en pulka med ratt,ena kusinen har en sån han brukar låna.....hoppas bara snön får ligga kvar
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Svårt när de har större syskon att ärva av, man vill ju att de ska få något nytt till jul också. Nån sportutrustning som fattas? Skidor (längd eller slalom), skridskor, hockeyklubba, bandyklubba? Åkmadrass? Nåt spel?
  8. 4
    Svårt när de har större syskon att ärva av, man vill ju att de ska få något nytt till jul också. Nån sportutrustning som fattas? Skidor (längd eller slalom), skridskor, hockeyklubba, bandyklubba? Åkmadrass? Nåt spel?
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    En jordglob ska min sexåring få. Han älskar att prata om olika länder och vart de ligger etc.
  10. 5
    En jordglob ska min sexåring få. Han älskar att prata om olika länder och vart de ligger etc.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Vad har han för spel??

    Min dotter gillar sitt Kalle Kunskap och sitt Vsmile till teven

    Ja snowracer är kul...Hoppas snön får ligga...annars blir det synd om killen.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    Vad har han för spel?? Min dotter gillar sitt Kalle Kunskap och sitt Vsmile till teven

    Ja snowracer är kul...Hoppas snön får ligga...annars blir det synd om killen.
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Bionicle lego är det som min femåring önskar sig mest av allt. Det är ju lego ifs....
    Film, kapitelbok, utklädningskläder, spel.
    Har ni spelkonsol, nått nytt spel.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  14. 7
    Bionicle lego är det som min femåring önskar sig mest av allt. Det är ju lego ifs....
    Film, kapitelbok, utklädningskläder, spel.
    Har ni spelkonsol, nått nytt spel.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    han har

    Kalle Kunskap,Pippi,Pettsson och Findus,Karlsson på taket,Byggare Bob till datorn....nåt vanligt spel ska jag kolla efter....

    han får 2 pysselböcker med siffror och bokstäver,börjar bli jätteintresserad av sånt!
    Förr var förr...Nu är nu!
  16. 8
    han har Kalle Kunskap,Pippi,Pettsson och Findus,Karlsson på taket,Byggare Bob till datorn....nåt vanligt spel ska jag kolla efter....

    han får 2 pysselböcker med siffror och bokstäver,börjar bli jätteintresserad av sånt!
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Toppen :)

    det är min 5åring också...räknar allt hon kan och lite till
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    Toppen :) det är min 5åring också...räknar allt hon kan och lite till
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Såg, hammare, kniv, filar? Ett verktygset? En egen verktygsväska (inte med plastprylar alltså)

    Eller köp något på www.coolstuff.se eller på clas ohlson.
  20. 10
    Såg, hammare, kniv, filar? Ett verktygset? En egen verktygsväska (inte med plastprylar alltså)

    Eller köp något på www.coolstuff.se eller på clas ohlson.
  21. Medlem sedan
    Mar 1998
    #11
    Lego kan man aldrig få för mycket av anser min son. (Som har drygt 20 kilo...)
    Den enda andra sak han sagt att han önskar sig är ett stoppur.
    Walkie-talkies kanske...?
    Det finns ju såna där experimentlådor, vet inte om nån passar 5-åringar.
    Glasmålningsfärger gillar min också. Och att pärla.
    Ett sånt l itet dragspel kankse...? hehe... härligt ljud i dem...
  22. 11
    Lego kan man aldrig få för mycket av anser min son. (Som har drygt 20 kilo...)
    Den enda andra sak han sagt att han önskar sig är ett stoppur.
    Walkie-talkies kanske...?
    Det finns ju såna där experimentlådor, vet inte om nån passar 5-åringar.
    Glasmålningsfärger gillar min också. Och att pärla.
    Ett sånt l itet dragspel kankse...? hehe... härligt ljud i dem...
  23. Medlem sedan
    Aug 1999
    #12
    Vår son på 5,5 har knäckt läskoden så han ska få 2 böcker (en han pekat ut själv och en Stora Varför-boken). Ett PS2-spel + en ryggsäck ska han också få.
  24. 12
    Vår son på 5,5 har knäckt läskoden så han ska få 2 böcker (en han pekat ut själv och en Stora Varför-boken). Ett PS2-spel + en ryggsäck ska han också få.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    *harkel* Jag kommer aldrig mer köpa en verktygslåda till något barn! Det blev den i särklass dyraste julklapp vi någonsin köpt, eftersom verktygen användes på lister, väggar, bord, köksbänkar och jag vill inte ens minnas hur bedrövligt det blev. En verktygslåda fylld av konflikter, helt enkelt. Ska barn få en verktygslåda så ska de också få en enormt snickarintresserad förälder med oceander av tid och tålamod, en jättehög med brädor och ett uppvärmt, oömt snickarrum!
  26. 13
    *harkel* Jag kommer aldrig mer köpa en verktygslåda till något barn! Det blev den i särklass dyraste julklapp vi någonsin köpt, eftersom verktygen användes på lister, väggar, bord, köksbänkar och jag vill inte ens minnas hur bedrövligt det blev. En verktygslåda fylld av konflikter, helt enkelt. Ska barn få en verktygslåda så ska de också få en enormt snickarintresserad förälder med oceander av tid och tålamod, en jättehög med brädor och ett uppvärmt, oömt snickarrum!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Självklart! menar du att inte alla har det???
  28. 14
    Självklart! menar du att inte alla har det???
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    Mina barn har definitivt inte haft det, det måste jag erkänna. Men jag släpper gärna lös dem med såg på någon skog, så länge de lovar att inte berätta vem deras mor är!
  30. 15
    Mina barn har definitivt inte haft det, det måste jag erkänna. Men jag släpper gärna lös dem med såg på någon skog, så länge de lovar att inte berätta vem deras mor är!
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16
    min 5 åring ska få en star wars hjälm med ljud....den kostar runt 480 kr på citygross eller Toys r us.

    Han ska även få wall-E prylar, ett spel med bilar till v-smile spelmaskinen som Saga ska få i julklapp..så de får samsas om den men den är ändå Sagas.
    De konsolerna (v-smile) kostar runt 800 kr ungefär med 1 spel till + en adapter på toys r us.

    jag tänkte direkt på guitar hero...har ni Xbox eller nåt så kan ni köpa ett sånt spel på Maxi för bara 300 kr...om nu erbjudandet finns kvar.
    Det är ett gitarr spel där man ska hänga med och spela med i låtar.
    Fast det är ganska svårt förstås för en 5 åring, bättre med en anlig gitarr då kanske att börja med.

    Det finns ju monopol för mindre barn, tänkte först köpa ett sånt till min 5 åring.

    Lego ska min pojke med få..
    Lego star wars och lego city.....
  32. 16
    min 5 åring ska få en star wars hjälm med ljud....den kostar runt 480 kr på citygross eller Toys r us.

    Han ska även få wall-E prylar, ett spel med bilar till v-smile spelmaskinen som Saga ska få i julklapp..så de får samsas om den men den är ändå Sagas.
    De konsolerna (v-smile) kostar runt 800 kr ungefär med 1 spel till + en adapter på toys r us.

    jag tänkte direkt på guitar hero...har ni Xbox eller nåt så kan ni köpa ett sånt spel på Maxi för bara 300 kr...om nu erbjudandet finns kvar.
    Det är ett gitarr spel där man ska hänga med och spela med i låtar.
    Fast det är ganska svårt förstås för en 5 åring, bättre med en anlig gitarr då kanske att börja med.

    Det finns ju monopol för mindre barn, tänkte först köpa ett sånt till min 5 åring.

    Lego ska min pojke med få..
    Lego star wars och lego city.....
  33. Medlem sedan
    Nov 2004
    #17
    det ska jag nog köpa till min 8 åring...hon tycker allt med jorden och rymden är intressant.
  34. 17
    det ska jag nog köpa till min 8 åring...hon tycker allt med jorden och rymden är intressant.
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Sonen på 5½ får kläder, ett PC-spel (Bärgarns internationella race), pussel och några Carsbilar. Mormor och morfar frågade om de skulle köpa ett ishockeyspel, men det får vänta tills vi har plats för det.
  36. 18
    Sonen på 5½ får kläder, ett PC-spel (Bärgarns internationella race), pussel och några Carsbilar. Mormor och morfar frågade om de skulle köpa ett ishockeyspel, men det får vänta tills vi har plats för det.
  37. Medlem sedan
    Feb 2008
    #19
    Brorsonen, som är en pyssel- och plockkille, med massor av lego får i år en trollerilåda, Bamses, för barn 5-8 år. Det kanske vore något?
    Annars: experimentsatser av olika slag brukar vara roligt, det finns enkla saker som är avpassade för den åldern.

    Åsså förstås: böcker, böcker och ännu fler böcker ;-)
  38. 19
    Brorsonen, som är en pyssel- och plockkille, med massor av lego får i år en trollerilåda, Bamses, för barn 5-8 år. Det kanske vore något?
    Annars: experimentsatser av olika slag brukar vara roligt, det finns enkla saker som är avpassade för den åldern.

    Åsså förstås: böcker, böcker och ännu fler böcker ;-)

Liknande trådar

  1. Julklapp till 8-årig kille?
    By Frutte in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 07:48
  2. Julklapp till 8-årig tjej o 6-årig kille
    By Challe IoP in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 18:10
  3. Julklapp till 13-årig kille??
    By Kängu m Ella & Alice in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 20:35
  4. Julklapp till 10 årig tjej
    By leanae in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 10:51
  5. Julklapp till 18-årig kille?
    By Karamella in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar