Är men en riktigt elak person om
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Är men en riktigt elak person om

    man tar med en kille som nyss fått vattkoppor, men som mår bra, alltså ingen feber eller något, till ikea? Jag tänker mer på hur taskigt det är mot de andra personerna som är och trängs där.
  2. 1
    Är men en riktigt elak person om man tar med en kille som nyss fått vattkoppor, men som mår bra, alltså ingen feber eller något, till ikea? Jag tänker mer på hur taskigt det är mot de andra personerna som är och trängs där.
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Ja det tycker jag att du är, inte mot pojken kanske, men mot alla barnfamiljer som ser fram emot en ledig tid i jul och nyår.
  4. 2
    Ja det tycker jag att du är, inte mot pojken kanske, men mot alla barnfamiljer som ser fram emot en ledig tid i jul och nyår.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    För egoistiskt i mitt tycke, sjuk lagom till jul av någon som i stort sett smittat med flit är fan inte kul.
  6. 3
    För egoistiskt i mitt tycke, sjuk lagom till jul av någon som i stort sett smittat med flit är fan inte kul.
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Jag tycker att det är onödigt med tanke på smittorisken.
    Bättre att låta pojken stanna hemma, trots att han känner sig frisk.
  8. 4
    Jag tycker att det är onödigt med tanke på smittorisken.
    Bättre att låta pojken stanna hemma, trots att han känner sig frisk.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Ja. Om du måste åka till Ikea kanske du kan försöka ordna med barnvakt?
  10. 5
    Ja. Om du måste åka till Ikea kanske du kan försöka ordna med barnvakt?
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Det låter verkligen onödigt och dumt mtp hur smittosamt det är.
  12. 6
    Det låter verkligen onödigt och dumt mtp hur smittosamt det är.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Ja, det låter onödigt så här vid juletid tycker jag.

    Vattkoppor är ju hyfsat smittsamt och har lång inkubationstid så JAG hade inte velat bli smittad på affären för att bli liggandes till jul... av någon som vet att man är sjuk.
  14. 7
    Ja, det låter onödigt så här vid juletid tycker jag.

    Vattkoppor är ju hyfsat smittsamt och har lång inkubationstid så JAG hade inte velat bli smittad på affären för att bli liggandes till jul... av någon som vet att man är sjuk.
  15. ÅJ67 m 3 kidz
    #8
    Ja man är i alla fall ganska oansvarig. Det kan ju finnas folk som inte blir så lyckliga över att få vattenkoppor till jul oavsett om man är extra infektionskänslig eller inte.
  16. 8
    Ja man är i alla fall ganska oansvarig. Det kan ju finnas folk som inte blir så lyckliga över att få vattenkoppor till jul oavsett om man är extra infektionskänslig eller inte.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    Ja, det är man. Jag svor mer än en gång när vi träffade en av Theos kompisar och hans vattkoppor på ett byggvaruhus två veckor innan jag var beräknad med Melker. Varken Theo eller min man har haft vattkoppor och jag hade inte alls uppskattat om de insjuknat lagom till förlossningen. Nu klarade de sig, men jag tycker inte att man tar ut ett barn med något så smittsamt som vattkoppor.
  18. 9
    Ja, det är man. Jag svor mer än en gång när vi träffade en av Theos kompisar och hans vattkoppor på ett byggvaruhus två veckor innan jag var beräknad med Melker. Varken Theo eller min man har haft vattkoppor och jag hade inte alls uppskattat om de insjuknat lagom till förlossningen. Nu klarade de sig, men jag tycker inte att man tar ut ett barn med något så smittsamt som vattkoppor.
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10

    Elakt och

    korkat
    NÅGON lär ju bli smittad och denna någon insjuknar lagom till jul och nyår. Det hade iofs varit lika illa om du åkt dit med en vattkoppssjuk som i mars....
    Nej, stanna hemma med pojken.
  20. 10
    Elakt och korkat
    NÅGON lär ju bli smittad och denna någon insjuknar lagom till jul och nyår. Det hade iofs varit lika illa om du åkt dit med en vattkoppssjuk som i mars....
    Nej, stanna hemma med pojken.
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Elak vet jag inte, men en aning egoistiskt kanske.. Där finns ju alltid en risk att smitta ner nån annan. Och är man dessutom äldre o inte har haft vattkoppor så kan man bli rätt sjuk.
    Så om du nu måste till IKEA så skaffr barnvakt är min åsikt.
  22. 11
    Elak vet jag inte, men en aning egoistiskt kanske.. Där finns ju alltid en risk att smitta ner nån annan. Och är man dessutom äldre o inte har haft vattkoppor så kan man bli rätt sjuk.
    Så om du nu måste till IKEA så skaffr barnvakt är min åsikt.
  23. Medlem sedan
    May 1999
    #12
    Inte elak, kanske, men väldigt o-omtänksam och lite, lite egoisisk.
  24. 12
    Inte elak, kanske, men väldigt o-omtänksam och lite, lite egoisisk.
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Ja, med tanke på att det finns människor som kan bli riktigt riktigt sjuka av vattkoppor är det taskigt.

    jenny
  26. 13
    Ja, med tanke på att det finns människor som kan bli riktigt riktigt sjuka av vattkoppor är det taskigt.

    jenny
  27. mandelblomma
    #14
    nej har han fortfarande koppor skulle jag inte ta ut honom på något som inte är absolut nödvändigt (apotek ex)..det är snart jul o har man en nyfödd så kanske man iten direkt vill ha vattkoppr i jul, om man nu kan undvika det.
  28. 14
    nej har han fortfarande koppor skulle jag inte ta ut honom på något som inte är absolut nödvändigt (apotek ex)..det är snart jul o har man en nyfödd så kanske man iten direkt vill ha vattkoppr i jul, om man nu kan undvika det.
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Elakt? Puckat skulle jag nog kalla det. Eller korkat. Eller tom idiotiskt.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  30. 15
    Elakt? Puckat skulle jag nog kalla det. Eller korkat. Eller tom idiotiskt.
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16

    Ingen bra idé..

    ..och jag skulle absolut avråda.
  32. 16
    Ingen bra idé.. ..och jag skulle absolut avråda.
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    *suck*
  34. 17
    *suck*
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18
    vadå suck! jag frågade bara.
    Suck själv!!
  36. 18
    vadå suck! jag frågade bara.
    Suck själv!!
  37. Medlem sedan
    Aug 2005
    #19
    Ja men tänk själv! *SUCK*
  38. 19
    Ja men tänk själv! *SUCK*
  39. Medlem sedan
    Jul 2008
    #20
    Vad tycker du själv ?
  40. 20
    Vad tycker du själv ?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Elak mamma, elak syster, gravid
    By dettaejag in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 10:16
  2. Elak på riktigt eller bara dum?
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 13:07
  3. Elak på riktigt eller bara dum?
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 11:16
  4. Är visst en elak person....
    By Lisse in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 14:59
  5. OM en person är riktigt
    By Il_Capitana in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar