CV-vad ska jag skriva???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    CV-vad ska jag skriva???

    snälla hjälp!!

    en stackare som typ aldrig "sökt" ett jobb,utan de jag fått har liksom bara blivit så,personlig rekommendation mm.

    Vad ska jag skriva i min presentation? vad är viktigt? vad behöver jag inte ha med??
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    CV-vad ska jag skriva??? snälla hjälp!!

    en stackare som typ aldrig "sökt" ett jobb,utan de jag fått har liksom bara blivit så,personlig rekommendation mm.

    Vad ska jag skriva i min presentation? vad är viktigt? vad behöver jag inte ha med??
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    här ser du bra exempel tycker jag.

    Min personliga uppfattning (som grundar sig på en kurs från högskolan) är att CVn är en meritförteckning där du radar upp sånt som du har gjort.

    All annan beskrivning hamnar i ditt personliga brev.

    http://www.cv-guiden.se/gratis_guide...-exempel-2.htm
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    här ser du bra exempel tycker jag.

    Min personliga uppfattning (som grundar sig på en kurs från högskolan) är att CVn är en meritförteckning där du radar upp sånt som du har gjort.

    All annan beskrivning hamnar i ditt personliga brev.

    http://www.cv-guiden.se/gratis_guide...-exempel-2.htm
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Jag tycker CV-exempel 1 är bäst, så ser min egen ut ungefär.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  6. 3
    Jag tycker CV-exempel 1 är bäst, så ser min egen ut ungefär.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    tack...

    men sen då?? personligt brev??
    vad ska finnas med??
    ska jag berätta att jag har 4 barn ? är det "bra" eller inte???
    Förr var förr...Nu är nu!
  8. 4
    tack... men sen då?? personligt brev??
    vad ska finnas med??
    ska jag berätta att jag har 4 barn ? är det "bra" eller inte???
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Ingen aning.... det beror väl på

    Det finns tips om personliga brevet i länken ovan...
    I much prefer whining to counting my blessings!
  10. 5
    Ingen aning.... det beror väl på

    Det finns tips om personliga brevet i länken ovan...
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Bästa exemplet jag hittat, men förklarande kommentarer finns nånstans på metro.se . Googla lite så hittar du det.

    Ang. brev: Tänk _ansökningsbrev_! Personligt brev är ett av de fulaste och mest missvisande begrepp jag vet. Du ska ansöka om ett jobb, visa att du är intresserad av det jobbet och att du klarar av det; det är det viktiga. Sen blir det mcket bättre om du gör det på ett personlgt sätt, så att man liksom fattar att det är en trevlig människa man vill träffa, men personligt är inte samma sak som privat. Om man skriver någonting alls om sitt privatliv och såna intressen (det har minskat mycket på senare år, för 10 år sen skrev alla om det i slutet, så är det inte längre) ska det vara lite, längst ner och _inte_ i fokus. De letar en yrkesperson, som gärna får vara trevlig och ha intressen utanför jobbet, men inte en mamma/bokälskare/modefantast/whatever som kanske kan tänka sig att jobba lite också.

    Hängde du med?

    Till sist vill jag bestämt avråda från att använda någon av rubrikerna Mål/Målsättningi sitt CV och citerar "En arbetsgivare struntar i vad du vill om de inte vet vad du kan" (nåt åt det hållet, tror att det lät lite bättre i verkligheten. Men i verkligheten kan man faktiskt bli lite lätt provocerad av alla som skickar sina målsättningar, som inte för fem öre stämmer överens med den tjänst de söker.
  12. 6
    Bästa exemplet jag hittat, men förklarande kommentarer finns nånstans på metro.se . Googla lite så hittar du det.

    Ang. brev: Tänk _ansökningsbrev_! Personligt brev är ett av de fulaste och mest missvisande begrepp jag vet. Du ska ansöka om ett jobb, visa att du är intresserad av det jobbet och att du klarar av det; det är det viktiga. Sen blir det mcket bättre om du gör det på ett personlgt sätt, så att man liksom fattar att det är en trevlig människa man vill träffa, men personligt är inte samma sak som privat. Om man skriver någonting alls om sitt privatliv och såna intressen (det har minskat mycket på senare år, för 10 år sen skrev alla om det i slutet, så är det inte längre) ska det vara lite, längst ner och _inte_ i fokus. De letar en yrkesperson, som gärna får vara trevlig och ha intressen utanför jobbet, men inte en mamma/bokälskare/modefantast/whatever som kanske kan tänka sig att jobba lite också.

    Hängde du med?

    Till sist vill jag bestämt avråda från att använda någon av rubrikerna Mål/Målsättningi sitt CV och citerar "En arbetsgivare struntar i vad du vill om de inte vet vad du kan" (nåt åt det hållet, tror att det lät lite bättre i verkligheten. Men i verkligheten kan man faktiskt bli lite lätt provocerad av alla som skickar sina målsättningar, som inte för fem öre stämmer överens med den tjänst de söker.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    ja så tänker jag också

    det är ju en yrkesperson till ett jobb de söker.Ska försöka få ihop nåt

    Sen att jag har 4 barn och älskar böcker är kanske inte relavant just då men däremot att jag kanske är flexibel,bra på att organisera och planera ,gillar utmaningar osv osv....
    Förr var förr...Nu är nu!
  14. 7
    ja så tänker jag också det är ju en yrkesperson till ett jobb de söker.Ska försöka få ihop nåt

    Sen att jag har 4 barn och älskar böcker är kanske inte relavant just då men däremot att jag kanske är flexibel,bra på att organisera och planera ,gillar utmaningar osv osv....

Liknande trådar

  1. kan man skriva så här??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 20:50
  2. NU ska jag skriva :)
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 00:33
  3. Hur ska jag skriva?
    By cathis in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 14:27
  4. Separation - vad skriva/inte skriva?
    By time to say goodbye in forum Separation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 19:29
  5. E på skriva skriva humör
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar