tvättmaskin del 2
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    tvättmaskin del 2

    har nu pratat med dottern,vars bygel jag skulle få ut.Nu TROR hon att båda byglarna var med när hon slängde bh`n.SUCK.
    Eftersom min tvättmaskin lät som ett reaplan redan innan detta så har jag googlat runt på 40 cm tvättmaskiner?Någon som har erfarenhet av någon?
    Det där med påse som Maisy skriver håller jag med om.Inga garantier alls att den stannar i påsen.Så vad blir det då??Handtvätt??Urrk.
    Äsch städar badrummet nu när det nästan är tömt i alla fall.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  2. 1
    tvättmaskin del 2 har nu pratat med dottern,vars bygel jag skulle få ut.Nu TROR hon att båda byglarna var med när hon slängde bh`n.SUCK.
    Eftersom min tvättmaskin lät som ett reaplan redan innan detta så har jag googlat runt på 40 cm tvättmaskiner?Någon som har erfarenhet av någon?
    Det där med påse som Maisy skriver håller jag med om.Inga garantier alls att den stannar i påsen.Så vad blir det då??Handtvätt??Urrk.
    Äsch städar badrummet nu när det nästan är tömt i alla fall.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    När det lät så i min maskin så hade tvättmaskinen tuggat upp ett av mina linnen. Så det hade hamnat under en av dom där hindrena ( Vet inte vad det heter ) inne i trumman. Fick skruva loss den och vips där låg mitt linne och det ljudet var som värsta motorsågsljud
  4. 2
    När det lät så i min maskin så hade tvättmaskinen tuggat upp ett av mina linnen. Så det hade hamnat under en av dom där hindrena ( Vet inte vad det heter ) inne i trumman. Fick skruva loss den och vips där låg mitt linne och det ljudet var som värsta motorsågsljud
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Här började det med att

    dottern tvättade täcket i stället för påslakanet som jag bett henne göra.Hon tyckte det var typ samma sak.Inte för tvättmaskinen som inte centrifugerade ok efter det.Där började drivremmet gå åt skogen.Böt den när den gick av,helt trådig och svart i maskinen.
    Det senaste var att den punpade i men inte ur,plockade isär den (min pappa alltså) vände på den säkert 4-6 ggr.Jösses vad saker det kom ut när jag spolade ren den med vattenslangen.Paljetter och stenar i MASSOR.Det var pumphjulet som hoppade av hela tiden.när vi fått ihop allt,den funkade så lät den.Vinande så där när något ligger emot trumman,reaplan helt enkelt.Uppskattar inte riktigt att ha ett flygfält i badrummet.
    tyvätt tror jag inte de här tvättmaskinerna finns med på rean,fast kanske i januari.Utförsäljning av förra årets modeller.
    Just nu går maskinen och låter precis som vanligt,centrufugeringen ska bli spännande,,,,eller inte.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  6. 3
    Här började det med att dottern tvättade täcket i stället för påslakanet som jag bett henne göra.Hon tyckte det var typ samma sak.Inte för tvättmaskinen som inte centrifugerade ok efter det.Där började drivremmet gå åt skogen.Böt den när den gick av,helt trådig och svart i maskinen.
    Det senaste var att den punpade i men inte ur,plockade isär den (min pappa alltså) vände på den säkert 4-6 ggr.Jösses vad saker det kom ut när jag spolade ren den med vattenslangen.Paljetter och stenar i MASSOR.Det var pumphjulet som hoppade av hela tiden.när vi fått ihop allt,den funkade så lät den.Vinande så där när något ligger emot trumman,reaplan helt enkelt.Uppskattar inte riktigt att ha ett flygfält i badrummet.
    tyvätt tror jag inte de här tvättmaskinerna finns med på rean,fast kanske i januari.Utförsäljning av förra årets modeller.
    Just nu går maskinen och låter precis som vanligt,centrufugeringen ska bli spännande,,,,eller inte.
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Hmmm... Skrämt upp dig...

    i onödan alltså? Dottern? Här hittar jag mest kulor, studsbollar, ekollon & pappersloppor i tvättmaskinen. En gång ett rakblad & det vet jag INTE hur det hamnade där (vill inte veta heller...).

    Håller tummarna för att tvättmaskinsstrulet löser sig på något sätt, det är ju den viktigaste elektriska apparaten i ett hem!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  8. 4
    Hmmm... Skrämt upp dig... i onödan alltså? Dottern? Här hittar jag mest kulor, studsbollar, ekollon & pappersloppor i tvättmaskinen. En gång ett rakblad & det vet jag INTE hur det hamnade där (vill inte veta heller...).

    Håller tummarna för att tvättmaskinsstrulet löser sig på något sätt, det är ju den viktigaste elektriska apparaten i ett hem!

Liknande trådar

  1. Tvättmaskin
    By Gunhilda in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 15:26
  2. Tvättmaskin
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 13:24
  3. Tvättmaskin?
    By ameliefrånmontmartre in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 19:11
  4. Bra tvättmaskin?
    By Jen- in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 14:14
  5. Fel på min tvättmaskin?
    By jojan in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 16:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar