Sex efter förlossningen??
Sex & erotik
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Sex efter förlossningen??

    Hur länge måste man vänta efter förlossningen innan man kan börja ha sex igen?? Såklart tills man inte är öm längre, men efter det? Jag har hört att man måste vänta tills avslaget inte kommer längre, men även att det går bra bara man använder kondom p.g.a. infektionsrisken i livmodern. Vårt problem är att det inte fungerar med kondom, eller att vara utan sex... Skulle det fungera lika bra om man tvättade av hans penis innan varje gång, istället för kondom, och använde en massa glidmedel såklart?

    Tacksam för svar!!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥Älskade Olivia född 09.01.16 ♥¸.•°´¯) ♥
    . ♥ Syskon på väg 10.07.13 ♥
    . ♥ (¯`°•.¸ ♥♥♥♥¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Sex efter förlossningen?? Hur länge måste man vänta efter förlossningen innan man kan börja ha sex igen?? Såklart tills man inte är öm längre, men efter det? Jag har hört att man måste vänta tills avslaget inte kommer längre, men även att det går bra bara man använder kondom p.g.a. infektionsrisken i livmodern. Vårt problem är att det inte fungerar med kondom, eller att vara utan sex... Skulle det fungera lika bra om man tvättade av hans penis innan varje gång, istället för kondom, och använde en massa glidmedel såklart?

    Tacksam för svar!!
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Har du fått barnet än och tycker att avslaget tar för lång tid? Jag är inte särskilt mycket för vad "socialstyrelsen rekommenderar" i vanliga fall när det gäller graviditeter och förlossningar, men just den... Varför? Kanske låta bli penetrering ifall det är så omöjligt med kondom?
    Ja, ja, nu är det inte det som är din fråga så jag säger; nja. Jag skulle kanske vänta en vecka-10 dagar innan något sex alls och den där första veckan går rätt fort, så ni kanske kan behärska er så länge?
    Och ja, glidmedel är en bra idé. (och jag skulle ju kanske göra ett nytt försök att använda kondomen utifall ni tillhör de där otroligt få som blir gravida trots att hon är nyförlöst...)
  4. 2
    Har du fått barnet än och tycker att avslaget tar för lång tid? Jag är inte särskilt mycket för vad "socialstyrelsen rekommenderar" i vanliga fall när det gäller graviditeter och förlossningar, men just den... Varför? Kanske låta bli penetrering ifall det är så omöjligt med kondom?
    Ja, ja, nu är det inte det som är din fråga så jag säger; nja. Jag skulle kanske vänta en vecka-10 dagar innan något sex alls och den där första veckan går rätt fort, så ni kanske kan behärska er så länge?
    Och ja, glidmedel är en bra idé. (och jag skulle ju kanske göra ett nytt försök att använda kondomen utifall ni tillhör de där otroligt få som blir gravida trots att hon är nyförlöst...)
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    Du kan ha sex när du känner

    dig redo. MEn använd kondom pga infektionsrisken så länge du har avslag.
    Bara måste...... allt....
  6. 3
    Du kan ha sex när du känner dig redo. MEn använd kondom pga infektionsrisken så länge du har avslag.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Har du inte slutat blöda så använd helst kondom eftersom man ju har ett stort sår i livmodern efter moderkakan.Annars kan du väl börja när du känner för det.
  8. 4
    Har du inte slutat blöda så använd helst kondom eftersom man ju har ett stort sår i livmodern efter moderkakan.Annars kan du väl börja när du känner för det.
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Vi hade sex två veckor efter sönerna föddes (inte tvillingar). Försiktig sex, så som igelkottar har men sex ändå
  10. 5
    Vi hade sex två veckor efter sönerna föddes (inte tvillingar). Försiktig sex, så som igelkottar har men sex ändå
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    oooh - det där kommer jag ihåg efter första barnet... maken trodde det var som vanligt - ajajajaj - vi fick vänta en vecka till efter första försöket :-).
  12. 6
    oooh - det där kommer jag ihåg efter första barnet... maken trodde det var som vanligt - ajajajaj - vi fick vänta en vecka till efter första försöket :-).
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Min man var rätt tveksam... Första sonen var en liten bamse kille, så han trodde nog inte det skulle funka. Men det gjorde det *s*
  14. 7
    Min man var rätt tveksam... Första sonen var en liten bamse kille, så han trodde nog inte det skulle funka. Men det gjorde det *s*
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Akta dig! Jag tror inte heller så mkt på socialstyrelsen och det slutade i njurbäckeninflammation och 41 graders feber. Inte kul med liten bebis. Så vänta om det inte funkar med kondom.
  16. 8
    Akta dig! Jag tror inte heller så mkt på socialstyrelsen och det slutade i njurbäckeninflammation och 41 graders feber. Inte kul med liten bebis. Så vänta om det inte funkar med kondom.
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Som igelkottar?
  18. 9
    Som igelkottar?

Liknande trådar

  1. sex efter förlossningen
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 20:42
  2. Sex efter förlossningen
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 15:12
  3. Sex efter förlossningen
    By annicaswe in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 20:30
  4. ont i vad? efter förlossningen
    By Hwila & Zion:s mamma in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:37
  5. ont i vad? efter förlossningen
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 13:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar