Högt bodtryck, undertryck, vad ska jag - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #21
    Jag har dumt nog förknippat högt blodtryck med fetma och givetvis stress. Men är det ärftligt kan förstås vem som helst få det. Får du medicin mot ditt tryck då?
  2. 21
    Jag har dumt nog förknippat högt blodtryck med fetma och givetvis stress. Men är det ärftligt kan förstås vem som helst få det. Får du medicin mot ditt tryck då?
  3. Gretah
    #22
    Synd att du inte är i närheten! Sån omtänksamhet känns ganska ovanlig, även om de flesta inom sjukvården är trevliga.
  4. 22
    Synd att du inte är i närheten! Sån omtänksamhet känns ganska ovanlig, även om de flesta inom sjukvården är trevliga.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #23
    Har man varit sjuk mycke själv så har man hunnit snappa upp många andras bra "taktiker" och dessa har jag tagit till mina egna... Jo, jag tror faktiskt att jag jobbar lite annorlunda än de flesta, men så har jag ett gott rykte inom kåren också
  6. 23
    Har man varit sjuk mycke själv så har man hunnit snappa upp många andras bra "taktiker" och dessa har jag tagit till mina egna... Jo, jag tror faktiskt att jag jobbar lite annorlunda än de flesta, men så har jag ett gott rykte inom kåren också
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #24
    Fast om du har ärftlig variant och är tjock så är viktminskning ett mkt bra medel, bättre än att medicinera bort det och fortsätta vara inaktiv eller överviktig.
  8. 24
    Fast om du har ärftlig variant och är tjock så är viktminskning ett mkt bra medel, bättre än att medicinera bort det och fortsätta vara inaktiv eller överviktig.
  9. Gretah
    #25
    Fortsätt på det spåret. Vi patienter uppskattar såna syrror!
  10. 25
    Fortsätt på det spåret. Vi patienter uppskattar såna syrror!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #26
    Skulle det höja det? Om jag blir fet, röker, super och käkar massa socker blir det väl högre?

    Skojar bara, får väl motionera mera
  12. 26
    Skulle det höja det? Om jag blir fet, röker, super och käkar massa socker blir det väl högre?

    Skojar bara, får väl motionera mera
  13. Gretah
    #27
    Ja absolut. Nu är jag ju tyvärr aningen överviktig, men har haft viss tryckökning som smal också...så det är väl den ärftliga delen ändå. Jag har kämpat några år nu för att försöka komma i bättre form, men jag misslyckas konstant. Därför skulle jag nu få prova reductil...men som sagt, då ska man inte ha högt blodtryck, så där blev det liksom...moment 22 eller nåt,
  14. 27
    Ja absolut. Nu är jag ju tyvärr aningen överviktig, men har haft viss tryckökning som smal också...så det är väl den ärftliga delen ändå. Jag har kämpat några år nu för att försöka komma i bättre form, men jag misslyckas konstant. Därför skulle jag nu få prova reductil...men som sagt, då ska man inte ha högt blodtryck, så där blev det liksom...moment 22 eller nåt,
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #28
    Motionen ger ett högre arbetstryck, men inte vilotryck... men det är ju aldrig fel med motion *s'
  16. 28
    Motionen ger ett högre arbetstryck, men inte vilotryck... men det är ju aldrig fel med motion *s'
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. lågt undertryck
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 13:56
  2. Högt blodtryck högt kolesterol förhöjd
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 15:02
  3. Högt undertryck??
    By ~Maj~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 11:48
  4. förhöjt undertryck?
    By Mella in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 16:59
  5. Högt undertryck!?
    By -Catharina- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 11:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar