Okey, är jag ovanligt lättstött eller?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Okey, är jag ovanligt lättstött eller?

    Igår tänkte jag överaska maken med en mysig middag, dukade fint och hade gjort en av hans favoriter...ryggbiff, potatis och löksås sedan hade jag gjort lite olika salladsupplägg och tilltugg...som avslutning rom-russin glass (som här hemma kallas rom-roffe)
    Eftersom jag är på tjocken så vill jag ha genomstekt kött...och denna gång var jag så ego att jag stekte allt kött samtidigt, vilket resulterade i att allt var genomstekt.
    När maken börjar mumsa så tittar han (med lite höjda ögonbryn ) på mig och frågar "gjorde du skosula av alltihop"?
    Det kändes lite surt...men jag antar att jag bara är gravidsur eller kanske ovanligt trött o lättstött efter veckor av extrem sömnbrist (barnen har typ varit sjuka sedan oktober...suck) och nu mår jag ju ganska apa eftersom blodtrycket är så högt...
    Nu sa jag inget till maken...men det dröjer nog innan han får biff igen
  2. 1
    Okey, är jag ovanligt lättstött eller? Igår tänkte jag överaska maken med en mysig middag, dukade fint och hade gjort en av hans favoriter...ryggbiff, potatis och löksås sedan hade jag gjort lite olika salladsupplägg och tilltugg...som avslutning rom-russin glass (som här hemma kallas rom-roffe)
    Eftersom jag är på tjocken så vill jag ha genomstekt kött...och denna gång var jag så ego att jag stekte allt kött samtidigt, vilket resulterade i att allt var genomstekt.
    När maken börjar mumsa så tittar han (med lite höjda ögonbryn ) på mig och frågar "gjorde du skosula av alltihop"?
    Det kändes lite surt...men jag antar att jag bara är gravidsur eller kanske ovanligt trött o lättstött efter veckor av extrem sömnbrist (barnen har typ varit sjuka sedan oktober...suck) och nu mår jag ju ganska apa eftersom blodtrycket är så högt...
    Nu sa jag inget till maken...men det dröjer nog innan han får biff igen
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Jag kan förstå honom, ärligt talat. Att få köttet genomstekt när man vill ha det blodigt är för mig att förstöra köttet. Jag förstår din tanke om att ha köttet genomstekt för att du är gravid (åt inte kött nästan alls när jag var gravid för det kändes så äckligt) men nu skulle jag nog hellre avstå från att äta köttet än att äta det genomstekt. Förstår du hur jag menar? Försök ta hand om dig själv nu, det låter inte bra att må apa o ha sovit lite, du behöver krafterna snart inför förlossning o kommande sömnbrist. Sköt om dig! *kram*
  4. 2
    Jag kan förstå honom, ärligt talat. Att få köttet genomstekt när man vill ha det blodigt är för mig att förstöra köttet. Jag förstår din tanke om att ha köttet genomstekt för att du är gravid (åt inte kött nästan alls när jag var gravid för det kändes så äckligt) men nu skulle jag nog hellre avstå från att äta köttet än att äta det genomstekt. Förstår du hur jag menar? Försök ta hand om dig själv nu, det låter inte bra att må apa o ha sovit lite, du behöver krafterna snart inför förlossning o kommande sömnbrist. Sköt om dig! *kram*
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3

    Det där tycker jag

    var förbannat oförskämt sagt! Otrevligt otacksamt. JAg hade förmodlilgen sagt något tillbaka om att............ ja.... jag hade dig i tankarna .....

    Otack är världens lön
  6. 3
    Det där tycker jag var förbannat oförskämt sagt! Otrevligt otacksamt. JAg hade förmodlilgen sagt något tillbaka om att............ ja.... jag hade dig i tankarna .....

    Otack är världens lön
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Ja, lite överkänslig låter det nog som att du var. Han menade sannolikt inget illa.
  8. 4
    Ja, lite överkänslig låter det nog som att du var. Han menade sannolikt inget illa.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Det som är mkt betydande är
    Sa han det på skoj eller allvar?
  10. 5
    Det som är mkt betydande är
    Sa han det på skoj eller allvar?
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Förstår både dig o honom.. Skulle inte heller velat äta "skosula" som han uttryckte de, men han kunde ha sagt det på ett trevligare sätt.. Jag som inte är gravid skulle oxå reagera om nån sa så till mig..
  12. 6
    Förstår både dig o honom.. Skulle inte heller velat äta "skosula" som han uttryckte de, men han kunde ha sagt det på ett trevligare sätt.. Jag som inte är gravid skulle oxå reagera om nån sa så till mig..
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Det är ett led i min uppfostran av maken, att man inte alltid får som man vill nej skämt å sido...jag förstår hur du menar men jag trodde inte det var så heligt för honom att få en blodig biff...hade han däremot avstått från att äta för att det var genomstekt så hade jag däremot blivit heligt förbannad! det skulle jag anse oförskämt...det handlar ju inte om att äta kobajs?
  14. 7
    Det är ett led i min uppfostran av maken, att man inte alltid får som man vill nej skämt å sido...jag förstår hur du menar men jag trodde inte det var så heligt för honom att få en blodig biff...hade han däremot avstått från att äta för att det var genomstekt så hade jag däremot blivit heligt förbannad! det skulle jag anse oförskämt...det handlar ju inte om att äta kobajs?
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Ja, jag tyckte nog att det var lite oförskämt...jag hade nog uppskattat om han hade sett mitt försök till en mysig middag vi äter alltid,alltid tillsammans hela familjen...men igår hade alla barn fått mat innan så det var bara han o jag och levande ljus...själv så hade jag nog bara ätit och varit tyst om han hade bjudit mig...och sett kärleken bakom istället för att hänga upp sig på köttets stekning..
  16. 8
    Ja, jag tyckte nog att det var lite oförskämt...jag hade nog uppskattat om han hade sett mitt försök till en mysig middag vi äter alltid,alltid tillsammans hela familjen...men igår hade alla barn fått mat innan så det var bara han o jag och levande ljus...själv så hade jag nog bara ätit och varit tyst om han hade bjudit mig...och sett kärleken bakom istället för att hänga upp sig på köttets stekning..
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Nä jag vet i vanliga fall så gillar jag raka puckar...men just igår så hade jag uppskattat lite uppskattning
  18. 9
    Nä jag vet i vanliga fall så gillar jag raka puckar...men just igår så hade jag uppskattat lite uppskattning
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Blodigt allvar...eller nu var det ju oblodigt..
  20. 10
    Blodigt allvar...eller nu var det ju oblodigt..
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    ?
  22. 11
    ?
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Jo hade han frågat om allt var genomstekt så skulle jag inte brytt mig alls! men det var just sättet han sa det på...och jag kan bara medela att skosulan faktiskt var ordentligt marinerad i olja o kryddor...så det var en ovanligt jävla god skosula
  24. 12
    Jo hade han frågat om allt var genomstekt så skulle jag inte brytt mig alls! men det var just sättet han sa det på...och jag kan bara medela att skosulan faktiskt var ordentligt marinerad i olja o kryddor...så det var en ovanligt jävla god skosula
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Allvar..
  26. 13
    Allvar..
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #14
    Jag är rätt kinkig när det gäller kött, om jag bjuder på kött vill jag ju gärna att det ska vara precis som den jag bjuder vill ha köttet. Om ngn vill ha genomstekt accepterar jag det o steker skosula o vill någon bara visa köttet stekpannan o sedan på tallriken, ja, då fixar jag det. Nu orkade och kunde du ju inte det o då kan man ju tycka att han skulle ha förståelse för det också (kommunikation har jag hört från säkra källor alltid är tvåväga ) och ändå ätit. Men personligen känns genomstekt kött som att kasta köttet på sophögen. Är i övrigt inte kinkig direkt men hur köttet är stekt är jätteviktigt för hela upplevelsen av måltiden, hur gott det är helt enkelt. Han kunde ju ha lite förståelse för din sida också o kanske uttryckt sig på ett annat, mer förstående sätt än vad han gjorde. Min make, om det kan vara nån tröst, hade inte nöjt sig med ordet skosula o han hade nog vägrat äta, så din make är iaf bättre än min. *blinkar*

    Nåt kobajs var det ju inte.
  28. 14
    Jag är rätt kinkig när det gäller kött, om jag bjuder på kött vill jag ju gärna att det ska vara precis som den jag bjuder vill ha köttet. Om ngn vill ha genomstekt accepterar jag det o steker skosula o vill någon bara visa köttet stekpannan o sedan på tallriken, ja, då fixar jag det. Nu orkade och kunde du ju inte det o då kan man ju tycka att han skulle ha förståelse för det också (kommunikation har jag hört från säkra källor alltid är tvåväga ) och ändå ätit. Men personligen känns genomstekt kött som att kasta köttet på sophögen. Är i övrigt inte kinkig direkt men hur köttet är stekt är jätteviktigt för hela upplevelsen av måltiden, hur gott det är helt enkelt. Han kunde ju ha lite förståelse för din sida också o kanske uttryckt sig på ett annat, mer förstående sätt än vad han gjorde. Min make, om det kan vara nån tröst, hade inte nöjt sig med ordet skosula o han hade nog vägrat äta, så din make är iaf bättre än min. *blinkar*

    Nåt kobajs var det ju inte.
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15
    Då tycker jag oavsett om du e gravid eller inte

    Att så gör man inte

    På skoj en helt annan sak
  30. 15
    Då tycker jag oavsett om du e gravid eller inte

    Att så gör man inte

    På skoj en helt annan sak
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16
    *asg* Ovanligt jävla god skosula.. *S* Det var kul uttryckt!*fnissar gott åt ditt sätt att uttrycka dig*
  32. 16
    *asg* Ovanligt jävla god skosula.. *S* Det var kul uttryckt!*fnissar gott åt ditt sätt att uttrycka dig*
  33. Medlem sedan
    Jul 2007
    #17

    ja det är det jag menar

    Har man nu stått och "gjort sig till" och ansträngt sig så borde ens partner faktiskt kunna se det och ha överseende med "småmissar". Hade det varit en vanlig vardagsmiddag, hade det kanske inte varit lika illa, men som du beskriver det tycker jag det är förbannat oförskämt! Fick du överhuvudtaget någon uppmärksamhet på att du ansträngt dig lite extra?

    För övrigt tror jag att de flesta hade reagerat som du..... fast det är lite "inne" här att ha förståelse för allt o alla. Se bara på mig
  34. 17
    ja det är det jag menar Har man nu stått och "gjort sig till" och ansträngt sig så borde ens partner faktiskt kunna se det och ha överseende med "småmissar". Hade det varit en vanlig vardagsmiddag, hade det kanske inte varit lika illa, men som du beskriver det tycker jag det är förbannat oförskämt! Fick du överhuvudtaget någon uppmärksamhet på att du ansträngt dig lite extra?

    För övrigt tror jag att de flesta hade reagerat som du..... fast det är lite "inne" här att ha förståelse för allt o alla. Se bara på mig
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    Förstår både dig och honom och så är man ju mer lättstött som gravid. Men han hade kanske kunnat uttrycka sig på ett lite snällare sätt. Men jag förstår för att genomsteka en biff är ju verkligen örk - men förstår om du ville ha det så.
  36. 18
    Förstår både dig och honom och så är man ju mer lättstött som gravid. Men han hade kanske kunnat uttrycka sig på ett lite snällare sätt. Men jag förstår för att genomsteka en biff är ju verkligen örk - men förstår om du ville ha det så.
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #19

    Ja, det tycker jag nog

    Tanken var ju god från början men varför då förstöra tanken genom att lägga i allt kött i stekpannan samtidigt? Det är ju bara att lägga i den ena biten först och den andra litet senare så hade du fullföljt det som kunde ha blivit så bra.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 19
    Ja, det tycker jag nog Tanken var ju god från början men varför då förstöra tanken genom att lägga i allt kött i stekpannan samtidigt? Det är ju bara att lägga i den ena biten först och den andra litet senare så hade du fullföljt det som kunde ha blivit så bra.
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    ja gillar torrt kött
    min sambo skär lädersulor t mig som han steker , sedan tar han resten i ugn t sig själv
  40. 20
    ja gillar torrt kött
    min sambo skär lädersulor t mig som han steker , sedan tar han resten i ugn t sig själv
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Han lättstött eller jag elak?
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 17:49
  2. Lite ovanligt eller?
    By **Trissan in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 13:38
  3. Vanligt eller ovanligt namn?
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 13:15
  4. Lättstött?
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:30
  5. Vanligt eller ovanligt namn?
    By lili m c + bf 7/4 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 19:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar