Mens fråga!
Mammasnack
  1. anonymt namn
    #1

    Mens fråga!

    Jag har normalt en menscykel på 28-31 dagar. En enda gång sedan jag födde min son för snart 5 år sedan har mens cykeln varit längre och då var den 38 dagar. Alla dagar kommer den på morgonen och sätter igång i princip när jag kliver ur sängen.
    Mensen kommer normalt som den ska även om jag är stressad och upprörd över sakert.

    Nu är jag på dag 38 och funderar på om jag ska misstänka graviditet trots spiral. Jag har haft som mensvärk i en vecka fast ingen mens. normalt får jag inte mensvärk förrän mensen redan kommit. Jag har haft ömma bröst i ca 2 veckor vilket jag normalt har dagarna innan mensen kommer bara.

    Jag mår lite små illa och röker inte lika mycket som vanligt och kaffe är inte lika gott längre. De sista kan kanske bero på annat funderar jag kanske vinterkräka. Mensen kanske ute blivit för jag har varit extremt rädd nu ett tag inför ett tandläkarbesök. Men då borde väl kanske mensen kommit nu när jag genomförde tandläkarbesöket i går.

    Någon som har en tanke???
  2. 1
    Mens fråga! Jag har normalt en menscykel på 28-31 dagar. En enda gång sedan jag födde min son för snart 5 år sedan har mens cykeln varit längre och då var den 38 dagar. Alla dagar kommer den på morgonen och sätter igång i princip när jag kliver ur sängen.
    Mensen kommer normalt som den ska även om jag är stressad och upprörd över sakert.

    Nu är jag på dag 38 och funderar på om jag ska misstänka graviditet trots spiral. Jag har haft som mensvärk i en vecka fast ingen mens. normalt får jag inte mensvärk förrän mensen redan kommit. Jag har haft ömma bröst i ca 2 veckor vilket jag normalt har dagarna innan mensen kommer bara.

    Jag mår lite små illa och röker inte lika mycket som vanligt och kaffe är inte lika gott längre. De sista kan kanske bero på annat funderar jag kanske vinterkräka. Mensen kanske ute blivit för jag har varit extremt rädd nu ett tag inför ett tandläkarbesök. Men då borde väl kanske mensen kommit nu när jag genomförde tandläkarbesöket i går.

    Någon som har en tanke???
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Om jag vore i ditt läge skulle jag testa mig... det har ju hänt mer än en gång att en kvinna blivit gravid trots spiral.
  4. 2
    Om jag vore i ditt läge skulle jag testa mig... det har ju hänt mer än en gång att en kvinna blivit gravid trots spiral.

Liknande trådar

  1. Mens-fråga
    By Stina2 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 15:17
  2. fråga om mens...?
    By milly-74 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 23:03
  3. fråga om mens
    By angelica_l in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 06:25
  4. Mens-fråga
    By Melinskan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 10:41
  5. Fråga om mens
    By Maria med 3 flickor in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 17:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar