Måste bara flytta upp: I-landsproblem,
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Måste bara flytta upp: I-landsproblem,

    eller ej, jag tycker det här med husförsäljningen är så jobbigt. Förutom att alla (folk man knappt ens känner) frågar hur det går, hur mkt man räknar med att få gå ner i pris, hur många det var på senaste visningen osv osv vilket inte är så kul i sig så är känslan så frustrerande att inte ha huset sålt än. Nu har vi bestämt oss, och jag vill vidare, om inte fysiskt än så iaf mentalt. Kunna planera, svara på potenitella arbetsgivares frågor, söka skola och dagis...

    Jag får en känsla av att vara fången i mitt eget hem, och den är riktigt kuslig. Alla säger att vi ska vara så luuuugna och att vi visst snart får sålt osv, och det har de kanske (förhoppningsvis) rätt i. Men vi kan lika gärna bo kvar om 1 år också och JAG VILL INTE.

    Jag VET att det inte är någon ko på isen och att det eg inte är dett dugg synd om mig och att jag ska hålla käften och sluta klaga. Men ändå. Fan.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Måste bara flytta upp: I-landsproblem, eller ej, jag tycker det här med husförsäljningen är så jobbigt. Förutom att alla (folk man knappt ens känner) frågar hur det går, hur mkt man räknar med att få gå ner i pris, hur många det var på senaste visningen osv osv vilket inte är så kul i sig så är känslan så frustrerande att inte ha huset sålt än. Nu har vi bestämt oss, och jag vill vidare, om inte fysiskt än så iaf mentalt. Kunna planera, svara på potenitella arbetsgivares frågor, söka skola och dagis...

    Jag får en känsla av att vara fången i mitt eget hem, och den är riktigt kuslig. Alla säger att vi ska vara så luuuugna och att vi visst snart får sålt osv, och det har de kanske (förhoppningsvis) rätt i. Men vi kan lika gärna bo kvar om 1 år också och JAG VILL INTE.

    Jag VET att det inte är någon ko på isen och att det eg inte är dett dugg synd om mig och att jag ska hålla käften och sluta klaga. Men ändå. Fan.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Men det är väl inte så konstigt. Hur många har hunnit bygga 2 nya hus och allt annat du har hunnit med i livet före 28 års ålder??? Det är ju DÅ man ska börja sluta gå på krogen hela nätterna och gå direkt till jobbet på morgonen.

    Jag har full förståelse att du är stressad!
  4. 2
    Men det är väl inte så konstigt. Hur många har hunnit bygga 2 nya hus och allt annat du har hunnit med i livet före 28 års ålder??? Det är ju DÅ man ska börja sluta gå på krogen hela nätterna och gå direkt till jobbet på morgonen.

    Jag har full förståelse att du är stressad!
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Vet hur det känns, hade den känslan i vår gamla lägenhet, som vi försökta byta till större i över 2år, tills slut så hatade jag min bostad, kvävdes.
  6. 3
    Vet hur det känns, hade den känslan i vår gamla lägenhet, som vi försökta byta till större i över 2år, tills slut så hatade jag min bostad, kvävdes.
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4

    JAg som går i husbyggar-

    tankar...... men vi tänker att vi får rida ut den här krisen och avvakta med att sälja. Fast jag vill bygga nu.... speciellt när jag just fått nys om en privat tomt som är till salu. Precis vid vattnet... precis i naturen... precis med djuren som närmsta granne. Precis som jag vill bo.
  8. 4
    JAg som går i husbyggar- tankar...... men vi tänker att vi får rida ut den här krisen och avvakta med att sälja. Fast jag vill bygga nu.... speciellt när jag just fått nys om en privat tomt som är till salu. Precis vid vattnet... precis i naturen... precis med djuren som närmsta granne. Precis som jag vill bo.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Jag är inte stressad. Jag är frustrerad och lite deppig. Jag vill bort härifrån!!
  10. 5
    Jag är inte stressad. Jag är frustrerad och lite deppig. Jag vill bort härifrån!!
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Jag älskar ju vårt hus egentligen, men jag kan säga att den känslan bleknar by the minute...
  12. 6
    Jag älskar ju vårt hus egentligen, men jag kan säga att den känslan bleknar by the minute...
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Jag gillade vår lägenhet, men den var för trång, men avskyn växte och växte.....
  14. 7
    Jag gillade vår lägenhet, men den var för trång, men avskyn växte och växte.....
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Fast så kan inte jag resonera. Ingen vet ju när den här ekonomiska svackan är över eller vad som väntar då. Det kanske blir svindyrt att bygga i nästa högkonjuktur? tomten är såld sedan länge osv... Jag känner att jag kan/vill inte låta läget i världsekonomin påverka viktiga beslut i mitt liv.
  16. 8
    Fast så kan inte jag resonera. Ingen vet ju när den här ekonomiska svackan är över eller vad som väntar då. Det kanske blir svindyrt att bygga i nästa högkonjuktur? tomten är såld sedan länge osv... Jag känner att jag kan/vill inte låta läget i världsekonomin påverka viktiga beslut i mitt liv.
  17. ÅJ67 m 3 kidz
    #9
    Jag trur du är lite som mig att när du har bestämt dig för något så vill du att det skall hända *pang* med en gång men så blir det inte alltid. Jag har haft det riktigt jobbigt med det här emellanåt men eftersom man inte kan påverka allt så måste man lära sig att hitta annat att fokusera på så länge och att se det som faktiskt är bra i ens liv. Jag har fått jobba ganska mycket med det och kan fortfarande bli tok-besviken när det inte blir exakt som jag har planerat men jag blir bättre och bättre på att hantera det i alla fall.
  18. 9
    Jag trur du är lite som mig att när du har bestämt dig för något så vill du att det skall hända *pang* med en gång men så blir det inte alltid. Jag har haft det riktigt jobbigt med det här emellanåt men eftersom man inte kan påverka allt så måste man lära sig att hitta annat att fokusera på så länge och att se det som faktiskt är bra i ens liv. Jag har fått jobba ganska mycket med det och kan fortfarande bli tok-besviken när det inte blir exakt som jag har planerat men jag blir bättre och bättre på att hantera det i alla fall.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    Exakt så... Och jag jobbar med det varje dag. räknar upp allt som är positivt med att bo kvar och försöker njuta av det. Går bättre ibland och sämre ibland. Just idag - sämre.
  20. 10
    Exakt så... Och jag jobbar med det varje dag. räknar upp allt som är positivt med att bo kvar och försöker njuta av det. Går bättre ibland och sämre ibland. Just idag - sämre.
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11

    Nej jag förstår det.

    Vi ska vänta tills vi vet att maken får ett nytt jobb. Han är ju uppsagd nu liksom hela företaget så då finns det inte mycket att välja på.
    Men sen när han fått ny tjänst... ja då ska vi nog slå till även om omvärlden inte stabiliserat sig helt.

    Vi bor alldeles för stort i vårt egentligen underbara hus. 10 rum är liiiiiiiite väl många när man krympit till en liten familj om fem personer.
  22. 11
    Nej jag förstår det. Vi ska vänta tills vi vet att maken får ett nytt jobb. Han är ju uppsagd nu liksom hela företaget så då finns det inte mycket att välja på.
    Men sen när han fått ny tjänst... ja då ska vi nog slå till även om omvärlden inte stabiliserat sig helt.

    Vi bor alldeles för stort i vårt egentligen underbara hus. 10 rum är liiiiiiiite väl många när man krympit till en liten familj om fem personer.
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Men sålt måste det ju bli? Mamma sålde sitt hus i somras EFTER hon köpt bostadsrätt, fick tre miljoner för det (ej renoverat på ca 35 år) nu ska hon sälja sin bostadsrätt som hon köpte för en miljon då har redan skrivit på kontrakt för hyresrätt till första april...hon har inte bestämt mäklare än men tar nog den som var där idag och tog bilder. Mäklaren sade att hon kanske inte får riktigt samma summa som hon köpte det för, det har gått ner lite grann, men å andra sidan har räntorna gått ner, att få det sålt ska inte bli några problem alls. Utgångspriser man ser i det området är fortf. samma som senaste åren faktiskt. Har ni huset långt ute i obygden eller varför är det svårt att sälja?
  24. 12
    Men sålt måste det ju bli? Mamma sålde sitt hus i somras EFTER hon köpt bostadsrätt, fick tre miljoner för det (ej renoverat på ca 35 år) nu ska hon sälja sin bostadsrätt som hon köpte för en miljon då har redan skrivit på kontrakt för hyresrätt till första april...hon har inte bestämt mäklare än men tar nog den som var där idag och tog bilder. Mäklaren sade att hon kanske inte får riktigt samma summa som hon köpte det för, det har gått ner lite grann, men å andra sidan har räntorna gått ner, att få det sålt ska inte bli några problem alls. Utgångspriser man ser i det området är fortf. samma som senaste åren faktiskt. Har ni huset långt ute i obygden eller varför är det svårt att sälja?
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    Det är nog en kombination av faktorer som jag inte orkar gå in på. det är inget fel på huset iaf, tvärtom.
  26. 13
    Det är nog en kombination av faktorer som jag inte orkar gå in på. det är inget fel på huset iaf, tvärtom.
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Ja för visst har man hört att det är "ekonomisk kris" enligt media...men vet en del som sålt här i HBG sista tiden och priserna på bostadsrätter verkar inte ha sjunkit iaf. Det låga ränteläget nu måste ju inverka positivt också.
  28. 14
    Ja för visst har man hört att det är "ekonomisk kris" enligt media...men vet en del som sålt här i HBG sista tiden och priserna på bostadsrätter verkar inte ha sjunkit iaf. Det låga ränteläget nu måste ju inverka positivt också.
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    vi har suttit i samma...

    ...sits för bra många år sedan, vi fick ge upp & vänta, du vet förra kraschen...
    MEN - då var det Sverige som hade bekymmer & klåpare som försökte styra upp - nu är det hela världen & de flesta aggerar - så ta det så lugnt du kan...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  30. 15
    vi har suttit i samma... ...sits för bra många år sedan, vi fick ge upp & vänta, du vet förra kraschen...
    MEN - då var det Sverige som hade bekymmer & klåpare som försökte styra upp - nu är det hela världen & de flesta aggerar - så ta det så lugnt du kan...

Liknande trådar

  1. Måste flytta upp det här...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 21:15
  2. Groen, jag måste bara flytta fram
    By alca in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 23:15
  3. Måste vi flytta?
    By Ella-pojkmamman in forum Hem & fritid
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 22:03
  4. Måste få flytta upp...
    By -maja- in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 20:09
  5. Måste flytta!
    By vera in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 22:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar