Feber igen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Feber igen

    I Lördags fick Johan feber. Han hade ingen röst och kruppandning. Kruppandningen försvann efter hostmedicin och honungsvatten men febern for mellan 38,5-39,3. Natten mot söndagen fick han sova för gläntat fönster så det var svalt/kallt i rummet. Han sov under täcke och filt så han frös inte. Sen var han feberfri söndag och måndag. Snuvig och hostig och hes som en kråka men ingen feber. Sen igår kväll så ser jag hur han börjar sloka, han är jättetrött i ögonen. Kollar tempen och ja 38,2. Varför fick han feber igen? Det är Maken som är hemma med honom så det är bara dataspel/tvspel och tv som gäller. Liiite mer kan man väl aktivera honom med tycker jag. Nu blir han väl frisk till lagom till vecka 7 då det är sportlov och alla hans älskade sportaktiviteter ställs in.
    Åsa m Johan 030227
  2. 1
    Feber igen I Lördags fick Johan feber. Han hade ingen röst och kruppandning. Kruppandningen försvann efter hostmedicin och honungsvatten men febern for mellan 38,5-39,3. Natten mot söndagen fick han sova för gläntat fönster så det var svalt/kallt i rummet. Han sov under täcke och filt så han frös inte. Sen var han feberfri söndag och måndag. Snuvig och hostig och hes som en kråka men ingen feber. Sen igår kväll så ser jag hur han börjar sloka, han är jättetrött i ögonen. Kollar tempen och ja 38,2. Varför fick han feber igen? Det är Maken som är hemma med honom så det är bara dataspel/tvspel och tv som gäller. Liiite mer kan man väl aktivera honom med tycker jag. Nu blir han väl frisk till lagom till vecka 7 då det är sportlov och alla hans älskade sportaktiviteter ställs in.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Inte behöver han väl mer aktivitet än så om han har 38 graders feber och slokar? Snarare mindre? Krya på sig!
  4. 2
    Inte behöver han väl mer aktivitet än så om han har 38 graders feber och slokar? Snarare mindre? Krya på sig!
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    En av "fördelarna" hemma hos oss när man är sjuk är just att få titta på TV hela dagen om man vill.

    Har man feber är det oftast det man orkar ungefär tycker jag
  6. 3
    En av "fördelarna" hemma hos oss när man är sjuk är just att få titta på TV hela dagen om man vill.

    Har man feber är det oftast det man orkar ungefär tycker jag
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Pussel och rita kanske

    men han är ju sjuk.Vila är viktigt

    Är han frisk nästa vecka och mår bra kan han kanske göra ngt lätt.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  8. 4
    Pussel och rita kanske men han är ju sjuk.Vila är viktigt

    Är han frisk nästa vecka och mår bra kan han kanske göra ngt lätt.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Jag tänkte mer på kanske lite högläsning, legobyggande, pärlande. Sen när jag kommer hem så vill han i alla fall att vi ska spela pingis på WII. Sen som sagt nästa vecka kommer han att vara frisk och pigg och ha mycket spring i benen och inte en aktivitet som han kan få bort det med ;-)
  10. 5
    Jag tänkte mer på kanske lite högläsning, legobyggande, pärlande. Sen när jag kommer hem så vill han i alla fall att vi ska spela pingis på WII. Sen som sagt nästa vecka kommer han att vara frisk och pigg och ha mycket spring i benen och inte en aktivitet som han kan få bort det med ;-)
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Har två febriga killar

    hemma i dag.Tv, dataspel,läsa bok blir det här....De orkar inget annat.
    Det löser sig...
  12. 6
    Har två febriga killar hemma i dag.Tv, dataspel,läsa bok blir det här....De orkar inget annat.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Fast om det är pappan som är hemma måste väl han få styra vad sonen ska göra? Jag aktiverar INTE barnen när de är sjuka. Nu är jag visserligen sjuk själv också idag, men när de har ork att aktivera sig så gör de det ändå är min devis...
  14. 7
    Fast om det är pappan som är hemma måste väl han få styra vad sonen ska göra? Jag aktiverar INTE barnen när de är sjuka. Nu är jag visserligen sjuk själv också idag, men när de har ork att aktivera sig så gör de det ändå är min devis...
  15. Medlem sedan
    Sep 1998
    #8
    Har en febrig, hostig och snorig Cornelia hemma.
    Hon spelar tv-spel, tittar på TV, ritar, slappar.
    Det är vad hon orkar. Igår så somnade hon på eftermiddagen, så hon behöver inte aktiveras mer än så här iaf :-)
  16. 8
    Har en febrig, hostig och snorig Cornelia hemma.
    Hon spelar tv-spel, tittar på TV, ritar, slappar.
    Det är vad hon orkar. Igår så somnade hon på eftermiddagen, så hon behöver inte aktiveras mer än så här iaf :-)
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9
    Tv brukar det bli här med då de är sjuka.
    Känns som att aktivera dem är lite onödigt då de inte orkar eller ens vill.
    Tv tittande kan man ju göra halvliggandes. perfekt tycker jag.
    känns ju inte som läge att aktivera ett barn med feber som bara vill ligga.
  18. 9
    Tv brukar det bli här med då de är sjuka.
    Känns som att aktivera dem är lite onödigt då de inte orkar eller ens vill.
    Tv tittande kan man ju göra halvliggandes. perfekt tycker jag.
    känns ju inte som läge att aktivera ett barn med feber som bara vill ligga.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Sjuka barn (japp, här också) ska inte aktiveras -de ska dega i soffan. Undantagstillstånd, liksom. Rita, på sin höjd.
  20. 10
    Sjuka barn (japp, här också) ska inte aktiveras -de ska dega i soffan. Undantagstillstånd, liksom. Rita, på sin höjd.

Liknande trådar

  1. Feber igen
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 15:36
  2. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  3. Feber igen..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 18:37
  4. Feber IGEN!
    By karinko in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 12:27
  5. Nu har hon feber igen...
    By Tanyas in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar