Tårta till 30?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Tårta till 30?

    Syrran ska ha kalas - typ enkel buffé - och jag har erbjudit mig att göra efterrätt. Tårta *vore* ju roligt men känns å andra sidan bökigt. (Alternativet blir ett par mjuka kakor eller chokladtryffeltårtor, och oavsett så blir det lite blandade biscotti och andra småkakor till kaffet). Hur mycket behövs eg. till ungefär 30 personer? Två vanliga 24-cm? En långpannetårta? Jag har noll koll...
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  2. 1
    Tårta till 30? Syrran ska ha kalas - typ enkel buffé - och jag har erbjudit mig att göra efterrätt. Tårta *vore* ju roligt men känns å andra sidan bökigt. (Alternativet blir ett par mjuka kakor eller chokladtryffeltårtor, och oavsett så blir det lite blandade biscotti och andra småkakor till kaffet). Hur mycket behövs eg. till ungefär 30 personer? Två vanliga 24-cm? En långpannetårta? Jag har noll koll...
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2

    Varför inte bjuda

    på Budapest? Gott och lätt att göra och du kan även frysa in den och ta fram den samma dag med bra reslutat. Jag skulle göra 4 Budapest till 30 personer.
  4. 2
    Varför inte bjuda på Budapest? Gott och lätt att göra och du kan även frysa in den och ta fram den samma dag med bra reslutat. Jag skulle göra 4 Budapest till 30 personer.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Ojoj, nej du.. jag tycker budapest är rätt jäkla jobbigt att göra jag eller i alla fall nervigt. Blir det tårta så vill jag ha något som går att dekorera ganska traditionellt, tänkte jag.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  6. 3
    Ojoj, nej du.. jag tycker budapest är rätt jäkla jobbigt att göra jag eller i alla fall nervigt. Blir det tårta så vill jag ha något som går att dekorera ganska traditionellt, tänkte jag.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4

    Jasså...jag som

    tycker det är plättlätt
  8. 4
    Jasså...jag som tycker det är plättlätt
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Det skulle kunna räcka

    med två, det beror lite på hur höga du gör dem, hur du dekorerar och vad som serveras innan och till. Men gör du fyllningslagren lite extra höga (1½ gånger fyllningen) så tar man mindre bit och om du dekorerar så det är tydligt vad som är en bit, så är du mer safe. Jag hade gjort tre med normal fyllning och förmodligen fått nästan en hel över.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  10. 5
    Det skulle kunna räcka med två, det beror lite på hur höga du gör dem, hur du dekorerar och vad som serveras innan och till. Men gör du fyllningslagren lite extra höga (1½ gånger fyllningen) så tar man mindre bit och om du dekorerar så det är tydligt vad som är en bit, så är du mer safe. Jag hade gjort tre med normal fyllning och förmodligen fått nästan en hel över.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Gör bara en sorts tårta är mitt råd. Minns ett dop då vi var 22 gäster och jag hade gjort tre tårtor som tog slut till sista smulan. Alla ville smaka alla sorter! Två tårtor känns för lite till 30 personer och den vanligaste storleken brukar räknas som 12 portioner på konditori. Men det beror ju på hur mastig den är.
  12. 6
    Gör bara en sorts tårta är mitt råd. Minns ett dop då vi var 22 gäster och jag hade gjort tre tårtor som tog slut till sista smulan. Alla ville smaka alla sorter! Två tårtor känns för lite till 30 personer och den vanligaste storleken brukar räknas som 12 portioner på konditori. Men det beror ju på hur mastig den är.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Gud vad jag gnäller känner jag. Nåja, vi får se vad det blir Det är ett par veckor kvar. Känner mig bara så våldsamt omotiverad...
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  14. 7
    Gud vad jag gnäller känner jag. Nåja, vi får se vad det blir Det är ett par veckor kvar. Känner mig bara så våldsamt omotiverad...

Liknande trådar

  1. Tårta till frukost
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 10:23
  2. Tårta till jul
    By Skrållan med Elsa in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 22:25
  3. oblat till tårta
    By Anja_75 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 11:20
  4. Tårta till tårta-ogillande???
    By Enemel m Kevin&Elise in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 20:35
  5. Tårta till fars dag...
    By IdaFrida in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 22:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar