Kombi?
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Kombi?

    Jag har ett tag letat efter en beg Toyota Corolla kombi, men har inte hittat någon som motsvarar mina behov. Tiden börjar nu bli knapp då bebis snart kommer och det inte går in en syskonvagn i min nuvarande bil.
    Är det någon som har tips på någon annan kombibil som inte är för stor, lättkörd, helst säker som Toyota, inte rostar för mycket. Årsmodellen får inte vara äldre än en 2004. Hade funderingar på Peugeot, men har hört flera som haft problem med dem.
  2. 1
    Kombi? Jag har ett tag letat efter en beg Toyota Corolla kombi, men har inte hittat någon som motsvarar mina behov. Tiden börjar nu bli knapp då bebis snart kommer och det inte går in en syskonvagn i min nuvarande bil.
    Är det någon som har tips på någon annan kombibil som inte är för stor, lättkörd, helst säker som Toyota, inte rostar för mycket. Årsmodellen får inte vara äldre än en 2004. Hade funderingar på Peugeot, men har hört flera som haft problem med dem.
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Ingen som kör kombi?
  4. 2
    Ingen som kör kombi?
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Finns flera...

    Storlek Corolla (ej Peugeot):
    VW Golf Variant
    Ford Focus
    Opel Astra

    Större:
    Volvo V70
    Saab 9-5
    VW Passat
    Toyota Avensis

    Då Corollan är så eftertraktad som beg bil så är den ganska dyr.
  6. 3
    Finns flera... Storlek Corolla (ej Peugeot):
    VW Golf Variant
    Ford Focus
    Opel Astra

    Större:
    Volvo V70
    Saab 9-5
    VW Passat
    Toyota Avensis

    Då Corollan är så eftertraktad som beg bil så är den ganska dyr.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Vilken har du varit mest nöjd med? Jag har hört att Opel rostar mycket. stämmer inte det? Säkerhetsmässigt? Volvo och Saab gillar jag inte, så de går bort, men kan annars tänka mig de flesta märken, bara de fått bra i tester.
  8. 4
    Vilken har du varit mest nöjd med? Jag har hört att Opel rostar mycket. stämmer inte det? Säkerhetsmässigt? Volvo och Saab gillar jag inte, så de går bort, men kan annars tänka mig de flesta märken, bara de fått bra i tester.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Har inga bra svar

    Jag äger en Passat, har kört flera av de andra. Jag tror inte att Opel rostar mer bland de senare modellerna. Tidiga ex av Focus hade rostproblem (liksom VW på tidigt 90-tal).
    skulle jag köpa i dag med säkerhet som främsta val skulle jag välja någon av de större. Ingen direkt preferens utan jag skulle ta den bil jag kände för och hittade ett bra pris på. Saab 9-5 gillar jag inte själv, men det finns gott om sådana till mycket låga priser. Toyota Avensis har nöjda ägare och ligger i topp hos Folksam vad gäller säkerhet. Volvo V70 är ju också säker. Min egen VW Passat är jag också mycket nöjd med efter 7 år, men nu ska nog den bytas..
  10. 5
    Har inga bra svar Jag äger en Passat, har kört flera av de andra. Jag tror inte att Opel rostar mer bland de senare modellerna. Tidiga ex av Focus hade rostproblem (liksom VW på tidigt 90-tal).
    skulle jag köpa i dag med säkerhet som främsta val skulle jag välja någon av de större. Ingen direkt preferens utan jag skulle ta den bil jag kände för och hittade ett bra pris på. Saab 9-5 gillar jag inte själv, men det finns gott om sådana till mycket låga priser. Toyota Avensis har nöjda ägare och ligger i topp hos Folksam vad gäller säkerhet. Volvo V70 är ju också säker. Min egen VW Passat är jag också mycket nöjd med efter 7 år, men nu ska nog den bytas..
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Tack för svaret. Jag ska fortsätta kolla runt lite. Det hade varit enklare om det inte fanns så många valmöjligheter.
  12. 6
    Tack för svaret. Jag ska fortsätta kolla runt lite. Det hade varit enklare om det inte fanns så många valmöjligheter.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    vi har en ford mondeo och är inne på tredje så vi är nöjd med den.och in och kolla på en ford affär.
  14. 7
    vi har en ford mondeo och är inne på tredje så vi är nöjd med den.och in och kolla på en ford affär.
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Tack. Ska kolla den.
  16. 8
    Tack. Ska kolla den.

Liknande trådar

  1. säg en kombi
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 09:52
  2. EL duo kombi
    By Alli-Mac in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 11:45
  3. kombi el duo?
    By @ida in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:03
  4. EL duo kombi
    By Fia in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 19:41
  5. EL duo kombi
    By Fia in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar