Cykelvagn...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Cykelvagn...

    Någon som har nåt liknande sånhär?
    http://www.lifequalityproducts.se/cy...-3in1-p-3.html

    Funkar den bra? Värd investeringen? Hur små kan barnen vara för att åka där bak? Kan en liten bebis, 3-6 månader, åka därbak ensam på nåt sätt?

    Skulle behöva nåt så att vi kan ta oss till stranden i sommar. Jag är ensam hemma med 3 barn, 8 år, 2,5 år och nyfödd (ca 3-6 mån i sommar). Vi bor i en liten by och har ca 1 km till stranden...

    Kan den användas redan i sommar lr är bebis för liten?
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  2. 1
    Cykelvagn... Någon som har nåt liknande sånhär?
    http://www.lifequalityproducts.se/cy...-3in1-p-3.html

    Funkar den bra? Värd investeringen? Hur små kan barnen vara för att åka där bak? Kan en liten bebis, 3-6 månader, åka därbak ensam på nåt sätt?

    Skulle behöva nåt så att vi kan ta oss till stranden i sommar. Jag är ensam hemma med 3 barn, 8 år, 2,5 år och nyfödd (ca 3-6 mån i sommar). Vi bor i en liten by och har ca 1 km till stranden...

    Kan den användas redan i sommar lr är bebis för liten?
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Jodå, sånna har jag sett

    och en granne hade en sån förut, bra när man har två mindre barn... En liten bäbis skulle jag inte lägga där bak ensam tror jag, vet inte exakt hur de är utformade. Kanske att man kan få fast ett babyskydd i den på nåt vis...och så kan det två små åka där. 8-åringen kan väl cykla själv...Fast en km till stranden är ju inte nåt vidare långt, det kan man väl gå?
  4. 2
    Jodå, sånna har jag sett och en granne hade en sån förut, bra när man har två mindre barn... En liten bäbis skulle jag inte lägga där bak ensam tror jag, vet inte exakt hur de är utformade. Kanske att man kan få fast ett babyskydd i den på nåt vis...och så kan det två små åka där. 8-åringen kan väl cykla själv...Fast en km till stranden är ju inte nåt vidare långt, det kan man väl gå?
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Jo, 8 åringen cyklar ju själv såklart.

    Vet inte vad som är bäst, båda två där bak på nåt sätt, lr bebis ensam och 2,5 åringen i cykelstolen bakom mig...
  6. 3
    Jo, 8 åringen cyklar ju själv såklart.

    Vet inte vad som är bäst, båda två där bak på nåt sätt, lr bebis ensam och 2,5 åringen i cykelstolen bakom mig...
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Vi har cykelkärra

    Och jag cyklade mycket med min bebis förra sommaren (född mars). Man kan spänna fast bebisen i sitt babyskydd och iaf på min cykelkärresmodell spänna fast babyskyddet i midjebäljtet på cykelkärran. Dock ryms inget annat barn där då.

    Vi har en enklare modell som inte går att göra om till barnvagn så det är bara de två stora hjulen och så inget handtag bak men annars är de snarlika.

    Kan du ha bebisen i kärran, 2.5 åringen i vanlig cykelstol och den äldsta cyklandes själv så borde det gå utmärkt
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Vi har cykelkärra Och jag cyklade mycket med min bebis förra sommaren (född mars). Man kan spänna fast bebisen i sitt babyskydd och iaf på min cykelkärresmodell spänna fast babyskyddet i midjebäljtet på cykelkärran. Dock ryms inget annat barn där då.

    Vi har en enklare modell som inte går att göra om till barnvagn så det är bara de två stora hjulen och så inget handtag bak men annars är de snarlika.

    Kan du ha bebisen i kärran, 2.5 åringen i vanlig cykelstol och den äldsta cyklandes själv så borde det gå utmärkt
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5
    Å va bra, det var precis det jag ville höra. Tusen tack för svaret.
  10. 5
    Å va bra, det var precis det jag ville höra. Tusen tack för svaret.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Ta med babyskyddet

    När du åker och väljer cykelkärra så är det ju enkelt att kolla om det funkar som du har tänkt. Fast det blir ju lite svårt om du ska beställa på nätet
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  12. 6
    Ta med babyskyddet När du åker och väljer cykelkärra så är det ju enkelt att kolla om det funkar som du har tänkt. Fast det blir ju lite svårt om du ska beställa på nätet
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    Måste nog kolla IRL tror jag. Gillar o klämma o känna. Tack för tipset.
  14. 7
    Måste nog kolla IRL tror jag. Gillar o klämma o känna. Tack för tipset.

Liknande trådar

  1. Cykelvagn och BM
    By nillan71 in forum _1207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 11:41
  2. Cykelvagn?
    By Lillblomma in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 22:14
  3. cykelvagn
    By toktroll in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 20:21
  4. Cykelvagn ?
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 11:34
  5. cykelvagn
    By Hella_75 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 07:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar