Nån med Swedbanks 60-dagars
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Nån med Swedbanks 60-dagars

    sk "rörliga" bo lån här, som fått hem brevet om nån himla höjning av referensränta eller nåt? Vi fick igår och jag läste om det i Dagens Industri nu...men fattar ändå inte riktigt, i brevet stod det ju att somliga fick ju lägre ränta än nu ändå...de skriver ju inte begriplig svenska. Är det nu man ska byta bank tro...
  2. 1
    Nån med Swedbanks 60-dagars sk "rörliga" bo lån här, som fått hem brevet om nån himla höjning av referensränta eller nåt? Vi fick igår och jag läste om det i Dagens Industri nu...men fattar ändå inte riktigt, i brevet stod det ju att somliga fick ju lägre ränta än nu ändå...de skriver ju inte begriplig svenska. Är det nu man ska byta bank tro...
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    ja, jag skulle aldrig ligga med rörlig ränta hos swedbank nu. Lägg över lånet till någon med lägre ränta.
  4. 2
    ja, jag skulle aldrig ligga med rörlig ränta hos swedbank nu. Lägg över lånet till någon med lägre ränta.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Det där är så fult!

    Jag har fått brevet och det de skriver är att de ska höja räntan med 0,5%, men eftersom riksbankens senaste räntesänkning ännu inte slagit igenom helt kommer vissa fortfarande får sänkt ränta, men dem 0,5% mindre än de har rätt till!

    Jag ska se hur detta utvecklar sig, men det är definitivt ev läge att byta bank...

    Borg sa att just detta INTE skulle hända, att banken skulle roffa åt sig ränkesänkningspengarna, så det lär bli liv.

    Tack för tips om artikel i DI, ska läsa direkt.
  6. 3
    Det där är så fult!

    Jag har fått brevet och det de skriver är att de ska höja räntan med 0,5%, men eftersom riksbankens senaste räntesänkning ännu inte slagit igenom helt kommer vissa fortfarande får sänkt ränta, men dem 0,5% mindre än de har rätt till!

    Jag ska se hur detta utvecklar sig, men det är definitivt ev läge att byta bank...

    Borg sa att just detta INTE skulle hända, att banken skulle roffa åt sig ränkesänkningspengarna, så det lär bli liv.

    Tack för tips om artikel i DI, ska läsa direkt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Det är för att de inte längre vill att man skall ligga kvar på 60-dagarslån, utan byta till 3-månaders rörligt i stället.
  8. 4
    Det är för att de inte längre vill att man skall ligga kvar på 60-dagarslån, utan byta till 3-månaders rörligt i stället.

Liknande trådar

  1. Nån med Swedbanks 60 dagars
    By Svammelmamma in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 21:51
  2. Fel på swedbanks internetbank??
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:26
  3. Swedbanks ränterövare
    By Desperado in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 18:12
  4. Swedbanks hemsida
    By m-dmed2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 09:52
  5. swedbanks hemsida
    By ~Emma~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar