*sliter mitt hår*
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    *sliter mitt hår*

    Vi vacklar, oh vad vi vacklar.

    Säljarna erbjuder oss att köpa huset för 2.050.000 kr. Tidigare sagd köpesumma 2.175.000 kr. Renoveringen beräknas komma kosta 900.000 kr - 1.100.000 kr. Huset är 256 kvm, bästa läge där vi vill bo, bra tomt som är 1200 kvm. Vi hade krävt att de skulle gå ner till 1.850.000 kr.

    Hur vet man vad som är värt och vad som inte är? 200.000 kr när man ändå har lån på nästan 3 miljoner är ju liksom inget att bråka om egentligen... Samtidigt så känns det lite som en principsak, eftersom saker har förtigits i den här affären osv. Samtidigt, igen, ska vi släppa huset vi VILL ha för en princip?

    I nuläget vet vi varken ut eller in...
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    *sliter mitt hår* Vi vacklar, oh vad vi vacklar.

    Säljarna erbjuder oss att köpa huset för 2.050.000 kr. Tidigare sagd köpesumma 2.175.000 kr. Renoveringen beräknas komma kosta 900.000 kr - 1.100.000 kr. Huset är 256 kvm, bästa läge där vi vill bo, bra tomt som är 1200 kvm. Vi hade krävt att de skulle gå ner till 1.850.000 kr.

    Hur vet man vad som är värt och vad som inte är? 200.000 kr när man ändå har lån på nästan 3 miljoner är ju liksom inget att bråka om egentligen... Samtidigt så känns det lite som en principsak, eftersom saker har förtigits i den här affären osv. Samtidigt, igen, ska vi släppa huset vi VILL ha för en princip?

    I nuläget vet vi varken ut eller in...
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Erbjud 1,9

    Gå upp litet och se hur de reagerar.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Erbjud 1,9 Gå upp litet och se hur de reagerar.
  5. lördagsKAJO
    #3

    Har ni båda jobb

    på nya orten? Schyrrans löner? Ta det för fanken, läget är ju ert drömläge? Hundratusen schmundratusen, det har ni snart glömt. Ni kan ju välja att reparera i sakat mak så blir inte den där miljonen så kännbar.

    Köp.
  6. 3
    Har ni båda jobb på nya orten? Schyrrans löner? Ta det för fanken, läget är ju ert drömläge? Hundratusen schmundratusen, det har ni snart glömt. Ni kan ju välja att reparera i sakat mak så blir inte den där miljonen så kännbar.

    Köp.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    VAD är det som måste göras?
  8. 4
    VAD är det som måste göras?
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    De har sagt blankt nej till att gå ner mer.
  10. 5
    De har sagt blankt nej till att gå ner mer.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Ja, vi har jobb båda två... Altt är ficat där, dagis/skola osv.
  12. 6
    Ja, vi har jobb båda två... Altt är ficat där, dagis/skola osv.
  13. Medlem sedan
    Nov 2007
    #7
    Kan ni inte enas om 2 miljoner kanske då??Så har ni gått halva vägen nästan ju.Dom får sålt och du får drömhuset?Går dom med på det tycker jag att du ska slå till.Vill du verkligen ha huset så skit i principerna
  14. 7
    Kan ni inte enas om 2 miljoner kanske då??Så har ni gått halva vägen nästan ju.Dom får sålt och du får drömhuset?Går dom med på det tycker jag att du ska slå till.Vill du verkligen ha huset så skit i principerna
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    Tycker det verkar för högt

    räknat för renoveringen, det måste gå att komma under det.
    Skit i principerna, svälj det sura äpplet om det är där ni vill bo!

    Om det verkligen är som du säger, att det väldigt sällan blir kåkar till salu där.
    aka Sulan
  16. 8
    Tycker det verkar för högt räknat för renoveringen, det måste gå att komma under det.
    Skit i principerna, svälj det sura äpplet om det är där ni vill bo!

    Om det verkligen är som du säger, att det väldigt sällan blir kåkar till salu där.
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    Ja, typ allt. Men inget utvändigt.
  18. 9
    Ja, typ allt. Men inget utvändigt.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    De verkaar helt ovilliga att gå ner mer, ta det priset eller dra er ur har de sagt.
  20. 10
    De verkaar helt ovilliga att gå ner mer, ta det priset eller dra er ur har de sagt.
  21. lördagsKAJO
    #11

    Köp!

    Det är ingen stor summa ni är oeniga med säljarna om, det kommer ni inte känna av i det långa loppet.
    För övrigt tycker jag att huset sett kanonfint ut på kort och skulle passa er på pricken.
  22. 11
    Köp! Det är ingen stor summa ni är oeniga med säljarna om, det kommer ni inte känna av i det långa loppet.
    För övrigt tycker jag att huset sett kanonfint ut på kort och skulle passa er på pricken.
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12
    Ja, detta är det första sen i september.

    Menar du att jag har tagit i för mycket med renoveringskostnaderna?
  24. 12
    Ja, detta är det första sen i september.

    Menar du att jag har tagit i för mycket med renoveringskostnaderna?
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #13
    Hade jag haft råd så skulle jag nog ha slagit till. Gå på magkänslan. Den brukar funka för det mesta.
  26. 13
    Hade jag haft råd så skulle jag nog ha slagit till. Gå på magkänslan. Den brukar funka för det mesta.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Det finns ett ordspråk "Dont cut your nose to spite your face". Alltså principen skulle jag skita i om det slår tillbaks på er.
    Tänk från början- Om en identiskt hus kom ut på marknaden , skulle du då betala 2 miljoner för den? I så fall så skulle jag inte låta någon princip påverka mig.
    Kan ni möta varandra halvvägs?
  28. 14
    Det finns ett ordspråk "Dont cut your nose to spite your face". Alltså principen skulle jag skita i om det slår tillbaks på er.
    Tänk från början- Om en identiskt hus kom ut på marknaden , skulle du då betala 2 miljoner för den? I så fall så skulle jag inte låta någon princip påverka mig.
    Kan ni möta varandra halvvägs?
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15
    Prutmån.
    I en förhandling så har ni kanske prutmån-både köpare och säljare. Nu sa 1.85, de köpslår med 2,05.
    Så nu är det kanske er tur att ge bud. Säg 1,9 och se om de tar det eller sänker sitt bud.
  30. 15
    Prutmån.
    I en förhandling så har ni kanske prutmån-både köpare och säljare. Nu sa 1.85, de köpslår med 2,05.
    Så nu är det kanske er tur att ge bud. Säg 1,9 och se om de tar det eller sänker sitt bud.
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    Hur gör man om man har olika magskänsla då?
  32. 16
    Hur gör man om man har olika magskänsla då?
  33. Medlem sedan
    May 2002
    #17
    Nej, de är inte villiga att gå ner mer...

    Och jag tror du har rätt ang principerna.
  34. 17
    Nej, de är inte villiga att gå ner mer...

    Och jag tror du har rätt ang principerna.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Titta litet på vad motsvarande hur går på i området (låter billigt för storGbg) och tänk på att vid besiktningen ser man så mycket... Men jag försåtr ert principtänk också - lurigt!
  36. 18
    Titta litet på vad motsvarande hur går på i området (låter billigt för storGbg) och tänk på att vid besiktningen ser man så mycket... Men jag försåtr ert principtänk också - lurigt!
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19
    Det är väl kanske nu bästa perioden börjar på husmarknaden, så de vill väl se om de inte får sålt till bättre pris. Beror ju på hur länge de haft ute huset och hur beroende de är på att få det sålt.
    Just nu är det väl inte riktigt säljarens marknad så är det inte viktigt att sälja nu så kan de ju tänkas avvakta lite.
  38. 19
    Det är väl kanske nu bästa perioden börjar på husmarknaden, så de vill väl se om de inte får sålt till bättre pris. Beror ju på hur länge de haft ute huset och hur beroende de är på att få det sålt.
    Just nu är det väl inte riktigt säljarens marknad så är det inte viktigt att sälja nu så kan de ju tänkas avvakta lite.
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    skönhets grejjer eller sånt som MÅSTE göras , annars rasar huset ihop?
  40. 20
    skönhets grejjer eller sånt som MÅSTE göras , annars rasar huset ihop?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sliter mitt hår!
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 21:02
  2. *sliter mitt hår*
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 12:20
  3. *sliter mitt hår*
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 14:57
  4. Jag sliter mitt hår!!!
    By PemPem in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 18:22
  5. Jag sliter mitt hår,
    By cia å tjejerna in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar