SMS-pling i mobilen - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #21
    Har inte koll på var han har mobilen och skulle inte höra hans "pling" heller tror jag. Vi har bara tjänstemobiler så det är ytterligare en anledning till att jag inte bör kolla hans mobil, kan ju vara något tjänsterelaterat som jag inte bör ta del av.
  2. 21
    Har inte koll på var han har mobilen och skulle inte höra hans "pling" heller tror jag. Vi har bara tjänstemobiler så det är ytterligare en anledning till att jag inte bör kolla hans mobil, kan ju vara något tjänsterelaterat som jag inte bör ta del av.
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #22

    Jag svarar..

    .. om det ringer och det är en "känd" uppringare, men annars är mobilen privat för mej.
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  4. 22
    Jag svarar.. .. om det ringer och det är en "känd" uppringare, men annars är mobilen privat för mej.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #23
    Det är såna gånger jag inte öppnar, då är det för privat på nåt sätt.
  6. 23
    Det är såna gånger jag inte öppnar, då är det för privat på nåt sätt.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #24
    Jag pöönar inte heller om det är från nån arbetskamrat eller så, om han inte ber mig. Men såna han (och jag) får mess ifrån är såna som ibland kan skicka samma till båda eller till en av oss men som ÄR till båda. Oftast från någon av mina bröder eller så och då är det den som är tillgänglig som Öppnar/svarar.

    Inga konstigheter alltså
  8. 24
    Jag pöönar inte heller om det är från nån arbetskamrat eller så, om han inte ber mig. Men såna han (och jag) får mess ifrån är såna som ibland kan skicka samma till båda eller till en av oss men som ÄR till båda. Oftast från någon av mina bröder eller så och då är det den som är tillgänglig som Öppnar/svarar.

    Inga konstigheter alltså
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #25

    Det gör inget!

    Min mobli har inget att dölja, det är inte det! Jag blir bara lite paff över att... nån kollar mej? Varför? Vill inte ha det så... att en part kanske känner sej osäker?
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  10. 25
    Det gör inget! Min mobli har inget att dölja, det är inte det! Jag blir bara lite paff över att... nån kollar mej? Varför? Vill inte ha det så... att en part kanske känner sej osäker?
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #26
    Nej jag förstår hur du menar, men det är nog nåt du bör ta upp. För att reda ut liksom.
  12. 26
    Nej jag förstår hur du menar, men det är nog nåt du bör ta upp. För att reda ut liksom.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #27
    Eftersom min man har eget företag och det kan ringa kunder på telefonen även då maken nattar barn, så svarar jag oavsett vem som ringer.
    Vi använder nästan inte hemtelefonen, så det är resp mobil som är "familjetelefon", alltså svarar jag de få gånger som han inte har mobilen med sig.
    Men annars håller jag med om att mobilen är något privat.
  14. 27
    Eftersom min man har eget företag och det kan ringa kunder på telefonen även då maken nattar barn, så svarar jag oavsett vem som ringer.
    Vi använder nästan inte hemtelefonen, så det är resp mobil som är "familjetelefon", alltså svarar jag de få gånger som han inte har mobilen med sig.
    Men annars håller jag med om att mobilen är något privat.
  15. Salander
    #28
    nej det är jättetrist när det bir så. Min make kollade in vad jag skrev på aff häromdagen (han var inte hemma utan på tjänsteresa). Sedan kommenterade han något jag skrivit. Blev ganska kränkt av det, trots att detta är en öppen sida. Blev olustigt.
  16. 28
    nej det är jättetrist när det bir så. Min make kollade in vad jag skrev på aff häromdagen (han var inte hemma utan på tjänsteresa). Sedan kommenterade han något jag skrivit. Blev ganska kränkt av det, trots att detta är en öppen sida. Blev olustigt.
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #29

    Jovisst, men..

    .. det känns jobbigt bara att säga: *hrm* har du... kollat min mobil..?
    Får lägga upp det på nåt annat "snällare" sätt... kanske är det barnen *hoppas*
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  18. 29
    Jovisst, men.. .. det känns jobbigt bara att säga: *hrm* har du... kollat min mobil..?
    Får lägga upp det på nåt annat "snällare" sätt... kanske är det barnen *hoppas*
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #30
    japp det är hans mobil.
  20. 30
    japp det är hans mobil.
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #31

    Det hade jag också tyckt

    Aff är min grej, vill inte ha ngn annan än mig själv här.
  22. 31
    Det hade jag också tyckt Aff är min grej, vill inte ha ngn annan än mig själv här.
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #32
    Du kanske kan säga: Det verkar som att flera sms inte kommit fram till mig, det är flera som har sagt att de har skickat utan att jag fått nåt. Det är ingen som vet nåt om det eller?
  24. 32
    Du kanske kan säga: Det verkar som att flera sms inte kommit fram till mig, det är flera som har sagt att de har skickat utan att jag fått nåt. Det är ingen som vet nåt om det eller?
  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #33

    Exakt!!

    Kränkt, var ordet. Alltså, jag är varken arg eller förb*nnad, bara så... förvånad. Fattar inte varför?! Men som sagt, jag hoppas att det är nån av barnen som haft "tryckaknappensjukan" *ler*
    Här är man ju inte anonym som på andra sidor, men visst skulle jag känna mej... blottad?... kränkt?... om nån i min närhet "avslöjade mej" och läste och bedömde vad jag skrev, även om det inte är nåt konstigt eller hemligt
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  26. 33
    Exakt!! Kränkt, var ordet. Alltså, jag är varken arg eller förb*nnad, bara så... förvånad. Fattar inte varför?! Men som sagt, jag hoppas att det är nån av barnen som haft "tryckaknappensjukan" *ler*
    Här är man ju inte anonym som på andra sidor, men visst skulle jag känna mej... blottad?... kränkt?... om nån i min närhet "avslöjade mej" och läste och bedömde vad jag skrev, även om det inte är nåt konstigt eller hemligt
  27. Medlem sedan
    Sep 2000
    #34

    Ungefär så..

    .. menade jag. Det känns ju HEMSKT att bara ta upp en sån sak Vill ju inte låta anklagande.. och det ÄR jag ju egentligen inte heller. Bara undrande...
    Tack för tipset!
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  28. 34
    Ungefär så.. .. menade jag. Det känns ju HEMSKT att bara ta upp en sån sak Vill ju inte låta anklagande.. och det ÄR jag ju egentligen inte heller. Bara undrande...
    Tack för tipset!
  29. Medlem sedan
    Sep 2000
    #35

    I min värld..

    .. kollar man inte varandra, that´s it! Därför undrar jag: vad har hänt???
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  30. 35
    I min värld.. .. kollar man inte varandra, that´s it! Därför undrar jag: vad har hänt???
  31. Medlem sedan
    Sep 2000
    #36

    Som sagt...

    Misstänksamhet? Nyfikenhet?? Varför???
    Ja ja, jag har inget att dölja, men jag blir ledsen om jag är misstrodd
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  32. 36
    Som sagt... Misstänksamhet? Nyfikenhet?? Varför???
    Ja ja, jag har inget att dölja, men jag blir ledsen om jag är misstrodd
  33. Medlem sedan
    Sep 2000
    #37

    Just one word...

    Tillit! Och det är ju det ett förhållande ska bygga på, eller hur?
    Styrkekramar till er som förstått!!
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  34. 37
    Just one word... Tillit! Och det är ju det ett förhållande ska bygga på, eller hur?
    Styrkekramar till er som förstått!!
  35. Medlem sedan
    Sep 2001
    #38
    självklart. varför ska jag kolla nåt som inte är till mig? verkar dumt.
  36. 38
    självklart. varför ska jag kolla nåt som inte är till mig? verkar dumt.
  37. Medlem sedan
    Sep 2000
    #39

    Tillit

    Som jag svarat ovan: blir ledsen och förvånad. Varför? Min telefon har inget att dölja, så inget konstigt har uppdagats. Det är bara känslan...
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  38. 39
    Tillit Som jag svarat ovan: blir ledsen och förvånad. Varför? Min telefon har inget att dölja, så inget konstigt har uppdagats. Det är bara känslan...
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. *pling*
    By monka in forum Singelmingel
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 18:02
  2. Men Ingela Pling
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 21:53
  3. pling-70
    By sandra_78 in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 18:40
  4. Pling pling! Utbildningsradion
    By Lattemom in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 13:56
  5. Pling-70 - Didriksons overall...
    By kotten2000 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar