Jag ska beställa kök nu och
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Jag ska beställa kök nu och

    betala 40% = 55.000 kr i handpenning. På handpenningsfakturen står det att de även kommer ta en kredituppslydning på oss. Varför ska de göra det?! Jag fattar inte, vi betalar ju ändå en massa pengar nu utan att köket öht är beställt.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Jag ska beställa kök nu och betala 40% = 55.000 kr i handpenning. På handpenningsfakturen står det att de även kommer ta en kredituppslydning på oss. Varför ska de göra det?! Jag fattar inte, vi betalar ju ändå en massa pengar nu utan att köket öht är beställt.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    de kanske..

    har erfarenhet av en massa folk som betalar in 55000 i handpenning och sedan inte hämtar ut sitt kök för skoj skull. Märkligt tycker jag med.
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  4. 2
    de kanske.. har erfarenhet av en massa folk som betalar in 55000 i handpenning och sedan inte hämtar ut sitt kök för skoj skull. Märkligt tycker jag med.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    En gång.....tog dom kreditupplysning på mig när jag handlade kontant skrivarfärg över nätet. Arg blir jag då och då, men då blev jag arg på riktigt. inkclub.com tror jag dom hette.
  6. 3
    En gång.....tog dom kreditupplysning på mig när jag handlade kontant skrivarfärg över nätet. Arg blir jag då och då, men då blev jag arg på riktigt. inkclub.com tror jag dom hette.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Det är kanske nåt de alltid gör oavsett?
  8. 4
    Det är kanske nåt de alltid gör oavsett?
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    ???? Ja, men varför skulle de vilja ta en kredituppslyning för det. Desto bättre för dem, då kan de ju sälja köket en gång till.
  10. 5
    ???? Ja, men varför skulle de vilja ta en kredituppslyning för det. Desto bättre för dem, då kan de ju sälja köket en gång till.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Ja, jag fattar inte det där. Snacka om att gå överstyr. Jag förskottsbetalar ju!!
  12. 6
    Ja, jag fattar inte det där. Snacka om att gå överstyr. Jag förskottsbetalar ju!!
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Ja, fast jag kan inte se poängen. "Alltid oavsett" är ingen motivering eg.
  14. 7
    Ja, fast jag kan inte se poängen. "Alltid oavsett" är ingen motivering eg.
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Nej inte jag heller.
    Du får nog fråga om de har en vettig orsak.
  16. 8
    Nej inte jag heller.
    Du får nog fråga om de har en vettig orsak.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Kan du förklara varför man inte får skaffa VISA-kort om man har betalningsanmärkning trots att man INTE ska ha nån kredit kopplat till det?
  18. 9
    Kan du förklara varför man inte får skaffa VISA-kort om man har betalningsanmärkning trots att man INTE ska ha nån kredit kopplat till det?
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    skrattar

    jag fattar inte heller. ring och fråga dem vetja..
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  20. 10
    skrattar jag fattar inte heller. ring och fråga dem vetja..
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Ibland kan det vara så att man inte ens får ha ett vanligt uttagskort då. Fråga Lillan, hon borde veta.
  22. 11
    Ibland kan det vara så att man inte ens får ha ett vanligt uttagskort då. Fråga Lillan, hon borde veta.
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    Nej. Det kan jag inte förklara. Jag har ju lite handsonerfarenhet från dylikt och tro mig...det finns MYCKET i den världen man inte kan förklara. Eller ens se ett uns av logik i.
  24. 12
    Nej. Det kan jag inte förklara. Jag har ju lite handsonerfarenhet från dylikt och tro mig...det finns MYCKET i den världen man inte kan förklara. Eller ens se ett uns av logik i.
  25. Mr Z
    #13
    Ja för att det går att använda visa utan täckning på kto! Alla är inte online mot banken!
  26. 13
    Ja för att det går att använda visa utan täckning på kto! Alla är inte online mot banken!
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #14
    För att om de tillverkar köket o sedan för ni inte igenom köpet pga att ni egentligen inte har råd att betala resten, därför gör de kreditupplysning. Har ni de pengar som behövs för att betala resten också, är det rimligt? Inget personligt alls.
  28. 14
    För att om de tillverkar köket o sedan för ni inte igenom köpet pga att ni egentligen inte har råd att betala resten, därför gör de kreditupplysning. Har ni de pengar som behövs för att betala resten också, är det rimligt? Inget personligt alls.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Aha.... så även om man inte har kredit så kan man i vissa fall handla på kredit, typ?
  30. 15
    Aha.... så även om man inte har kredit så kan man i vissa fall handla på kredit, typ?
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    För att borga för _resterande_ 60% antagligen....
  32. 16
    För att borga för _resterande_ 60% antagligen....
  33. Medlem sedan
    May 2002
    #17
    Ja, det är inte ovanligt. Det är väl det som kallas att övertrassera sitt konto?
  34. 17
    Ja, det är inte ovanligt. Det är väl det som kallas att övertrassera sitt konto?
  35. Mr Z
    #18
    Japp!
  36. 18
    Japp!
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Det skulle i så fall motsvara de situationer då de med vanliga uttagskort inte kan använda dem alls eftersom affären inte får kontakt med banken? För såna situationer upplever inte jag som vanliga.... jag råkade ut för det en enda gång under de åren jag hade sånt kort.
  38. 19
    Det skulle i så fall motsvara de situationer då de med vanliga uttagskort inte kan använda dem alls eftersom affären inte får kontakt med banken? För såna situationer upplever inte jag som vanliga.... jag råkade ut för det en enda gång under de åren jag hade sånt kort.

Liknande trådar

  1. Jag får väl beställa
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 22:23
  2. Nu ska jag åka och beställa
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 14:34
  3. för sent att beställa me&i?
    By Sanna med tjejerna in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 21:39
  4. Nu ska jag beställa:)
    By Ninnan in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 09:06
  5. Beställa??
    By Mea snitt 5/10 *21* in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar