magkatarr
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    magkatarr

    Fick igår fruktansvärt ont i min mage- mitt i magen under revbenen. Det bränner som eld och jag har även halsbränna. Det är magkatarr eller? Jag blev ordinerad omeprazol. Mitt problem är att vi ska till Rhodos nästa vecka, och jag vill självklart bli av med detta innan. Ngn som har erfarenhet av hur länge det brukar sitta i, och tips på hur man blir av med detta. Det är hemskt
  2. 1
    magkatarr Fick igår fruktansvärt ont i min mage- mitt i magen under revbenen. Det bränner som eld och jag har även halsbränna. Det är magkatarr eller? Jag blev ordinerad omeprazol. Mitt problem är att vi ska till Rhodos nästa vecka, och jag vill självklart bli av med detta innan. Ngn som har erfarenhet av hur länge det brukar sitta i, och tips på hur man blir av med detta. Det är hemskt
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    Det kan gå jättefort att

    bli av med det med omeprazol, ibland sitter det i längre. Ät något som är lätt för magen att smälta ett tag, ta oemprazol i sju dagar och proppa i dig provivaprodukter.
  4. 2
    Det kan gå jättefort att bli av med det med omeprazol, ibland sitter det i längre. Ät något som är lätt för magen att smälta ett tag, ta oemprazol i sju dagar och proppa i dig provivaprodukter.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Jag har...

    ätit medicin för det sen den 19 juni förra året... Kan omöjligt sluta...

    Hoppas du mår bättre fortare än så dock! Och i värsta fall får du väl äta omeprazol även på Rhodos....
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Jag har... ätit medicin för det sen den 19 juni förra året... Kan omöjligt sluta...

    Hoppas du mår bättre fortare än så dock! Och i värsta fall får du väl äta omeprazol även på Rhodos....
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Kokt mat, kamomillthé, mandlar, mycket vatten, små portioner, ät ofta.
    Undvik rökt (skinka/kassler osv) mat, starka kryddor.
  8. 4
    Kokt mat, kamomillthé, mandlar, mycket vatten, små portioner, ät ofta.
    Undvik rökt (skinka/kassler osv) mat, starka kryddor.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    hur fort brukar omeprazol verka? Har druckt proviva med, men har fortfarande skitont. Blä...
  10. 5
    hur fort brukar omeprazol verka? Har druckt proviva med, men har fortfarande skitont. Blä...
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6

    Det ska nog verka

    ganska snabbt men beror säkert på hur illa det är. Ge det några dagar.
  12. 6
    Det ska nog verka ganska snabbt men beror säkert på hur illa det är. Ge det några dagar.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Man brukar...

    få effekt inom en timme ungefär! Och full effekt inom några dagar... Du kan komplettera med novalucol tex om det behövs

    Men hjälper det inte ska du gå till doktorn! Det finns mer effektiva mediciner!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  14. 7
    Man brukar... få effekt inom en timme ungefär! Och full effekt inom några dagar... Du kan komplettera med novalucol tex om det behövs

    Men hjälper det inte ska du gå till doktorn! Det finns mer effektiva mediciner!
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    Inte vatten!

    Hur konstigt det än låter så är rent vatten ganska hårt för magen! Svag saft är bättre!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  16. 8
    Inte vatten! Hur konstigt det än låter så är rent vatten ganska hårt för magen! Svag saft är bättre!
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Ok, om du säger det så!
  18. 9
    Ok, om du säger det så!
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10
    Ni som har magkatarr, låter min beskrivning som det? Eller bör jag söka läkare?
  20. 10
    Ni som har magkatarr, låter min beskrivning som det? Eller bör jag söka läkare?
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    Japp...

    och jag har fått det bekräftat från både min gastroentrolog och min barnmorska. Jag trodde det var nåt fel på mig som fick halsbränna och int i magen av vatten, det borde ju vara den naturlogaste drycken i välrden liksom. Men det var visst inte helt ovanligt...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  22. 11
    Japp... och jag har fått det bekräftat från både min gastroentrolog och min barnmorska. Jag trodde det var nåt fel på mig som fick halsbränna och int i magen av vatten, det borde ju vara den naturlogaste drycken i välrden liksom. Men det var visst inte helt ovanligt...

Liknande trådar

  1. magkatarr?
    By alfva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 12:22
  2. Ngn med magkatarr?
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 17:49
  3. magkatarr av för mkt GI?
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 20:13
  4. magkatarr, vad äta??
    By Carro m 4 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 11:38
  5. magkatarr
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 14:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar