Legoland i England
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Oct 1998
    #1

    Legoland i England

    Någon som har varit där och kan berätta om det?
  2. 1
    Legoland i England Någon som har varit där och kan berätta om det?
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    För tolv år sen, så jag vet inte om infon är så aktuell...

    Men då tyckte vi att Legoland Windsor var mer som en "vanlig" nöjespark än Legoland i Danmark. Helt ok som nöjespark betraktad, där visserligen allt var Lego-gjort, men parken i Danmark kändes mer "genuin".
  4. 2
    För tolv år sen, så jag vet inte om infon är så aktuell...

    Men då tyckte vi att Legoland Windsor var mer som en "vanlig" nöjespark än Legoland i Danmark. Helt ok som nöjespark betraktad, där visserligen allt var Lego-gjort, men parken i Danmark kändes mer "genuin".
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    ja, förra året. Jag har dock inte varit på danska Legoland sedan 1979 så nån jämförelse kan jag inte göra

    Vi tyckte parken var rolig, det fanns något för alla och vi hann inte med allt på en dag (men alla var nöjda ändå, vi hade bara planerat en dag) trots att vi åkte på försäsong.

    Fråga gärna om vad du vill veta så försöker jag svara!
  6. 3
    ja, förra året. Jag har dock inte varit på danska Legoland sedan 1979 så nån jämförelse kan jag inte göra

    Vi tyckte parken var rolig, det fanns något för alla och vi hann inte med allt på en dag (men alla var nöjda ändå, vi hade bara planerat en dag) trots att vi åkte på försäsong.

    Fråga gärna om vad du vill veta så försöker jag svara!
  7. Medlem sedan
    Oct 1998
    #4
    Hej och tack för svar!
    Bodde ni i närheten av Legoland eller åkte ni bara över dan?
    Hade ni egen bil eller åkte ni buss/tåg dit?
    Är det en biljett för allt i parken?
  8. 4
    Hej och tack för svar!
    Bodde ni i närheten av Legoland eller åkte ni bara över dan?
    Hade ni egen bil eller åkte ni buss/tåg dit?
    Är det en biljett för allt i parken?
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5
    Ok, tack för svar
  10. 5
    Ok, tack för svar
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Hej! Vi bodde i London och åkte över dagen til Windsor, det var smidigt och inte så hemskt dyrt. Tåg till själva Windsor och sen en specialbuss för några pund extra, som gick från en gata nån minuts gångväg från stationen´. Bussen hade täta avgångar så det är inte så farligt om man inte hittar den direkt.

    Hur var det nu med biljetter...vi köpte iaf biljetter till alla hemifrån, vill minnas att det var enkelt att köpa dem på nätet. Man trycker ut själv (streckkoder) och tar med. Vi betalade nog inträde och sen fick man åka allt därinne - fast vissa (ett fåtal) attrationer kostade extra. Typ vaska guld osv.

    Parken var stor, men inte för stor. På försäsong kan man absolut hinna med det mesta på en dag (inte så mycket köer). Antar att det kan kännas stressigt med bara en dag om man åker mitt i sommaren.

    Messa mig om du har fler frågor så försöker jag svara!
  12. 6
    Hej! Vi bodde i London och åkte över dagen til Windsor, det var smidigt och inte så hemskt dyrt. Tåg till själva Windsor och sen en specialbuss för några pund extra, som gick från en gata nån minuts gångväg från stationen´. Bussen hade täta avgångar så det är inte så farligt om man inte hittar den direkt.

    Hur var det nu med biljetter...vi köpte iaf biljetter till alla hemifrån, vill minnas att det var enkelt att köpa dem på nätet. Man trycker ut själv (streckkoder) och tar med. Vi betalade nog inträde och sen fick man åka allt därinne - fast vissa (ett fåtal) attrationer kostade extra. Typ vaska guld osv.

    Parken var stor, men inte för stor. På försäsong kan man absolut hinna med det mesta på en dag (inte så mycket köer). Antar att det kan kännas stressigt med bara en dag om man åker mitt i sommaren.

    Messa mig om du har fler frågor så försöker jag svara!

Liknande trådar

  1. Legoland i Tyskland, England el Danmark?
    By guppi in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 14:29
  2. Manchester England England
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 12:31
  3. England here we go!
    By ingegerdb in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 12:00
  4. Tid i england
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 13:22
  5. England.
    By Ziggy in forum Sport
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 14:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar