Mimmi eller Rosalie?Carlberg eller Lärn?
Hem & fritid
  1. wasti
    #1

    Mimmi eller Rosalie?Carlberg eller Lärn?

    Tänkte köpa en bok till en 6-årig flicka och har hittat 2 som kanske kan vara intressanta som båda handlar om 6-åriga flickor. Den ena är Viveca Lärns "Monstret i skåpet" och den andra Ingrid Carlbergs "Jag heter Rosalie". Finns det någon som kan hjälpa mig att välja bland dessa, eller som har andra förslag?
  2. 1
    Mimmi eller Rosalie?Carlberg eller Lärn? Tänkte köpa en bok till en 6-årig flicka och har hittat 2 som kanske kan vara intressanta som båda handlar om 6-åriga flickor. Den ena är Viveca Lärns "Monstret i skåpet" och den andra Ingrid Carlbergs "Jag heter Rosalie". Finns det någon som kan hjälpa mig att välja bland dessa, eller som har andra förslag?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Alltså jag kanske inte skall uttala mig helt då vi inte testat Lärn men Rosalie...hmmm jaa mina barn ville inte ens läsa klart den de var mycket besvikna

    Det står ju att det skall handla om Rosalie som börjar förskoleklass...mmm det är vad första kapitlet handlar om sedan handlar det om annat (ok hon är ju fortfarande lika gammal men mina blev besvikna).

    Du vill ha lite mer "verkliga" böcker eller?
    Kan annars rekommendera både Piratprinsessan och böckerna om Sigge (ja och alla älvböckerna )
  4. 2
    Alltså jag kanske inte skall uttala mig helt då vi inte testat Lärn men Rosalie...hmmm jaa mina barn ville inte ens läsa klart den de var mycket besvikna

    Det står ju att det skall handla om Rosalie som börjar förskoleklass...mmm det är vad första kapitlet handlar om sedan handlar det om annat (ok hon är ju fortfarande lika gammal men mina blev besvikna).

    Du vill ha lite mer "verkliga" böcker eller?
    Kan annars rekommendera både Piratprinsessan och böckerna om Sigge (ja och alla älvböckerna )
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Siggeböckerna ÄLSKAR vår 7-åring men en varning utfärdas dock för numera är hon en hästälskande ridtjej som går på ridskola och har favorithäst;-)
  6. 3
    Siggeböckerna ÄLSKAR vår 7-åring men en varning utfärdas dock för numera är hon en hästälskande ridtjej som går på ridskola och har favorithäst;-)
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Mimmi! jag tycker de böckerna är bättre än de om Rosalie, mina har gillat bägge men Mimmi har allt smällt litet högre. Älvböcker och de om Sigge läses här också, så det kanske är vad du skall satsa på egentligen
  8. 4
    Mimmi! jag tycker de böckerna är bättre än de om Rosalie, mina har gillat bägge men Mimmi har allt smällt litet högre. Älvböcker och de om Sigge läses här också, så det kanske är vad du skall satsa på egentligen
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Min snart 6 åriga dotter är också inne på Sigge böckerna och älvböckerna dom är dessutom lättlästa så det är bra börja läsa själv böcker.
    Mamma till Saga -03
    http://skberg74.blogspot.com/
  10. 5
    Min snart 6 åriga dotter är också inne på Sigge böckerna och älvböckerna dom är dessutom lättlästa så det är bra börja läsa själv böcker.

Liknande trådar

  1. Lily eller Rosalie?
    By kipp in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 23:49
  2. Peugeot 306 eller Ford focus eller Skoda
    By mammsens in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 11:38
  3. Fun eller Sing eller någon helt annan?
    By bigmouth in forum Bebissnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 15:09
  4. Hjälp mig stryka eller lägga till eller
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 09:45
  5. Fint eller fult? Tjej eller kille?
    By Fryck in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 00:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar