Men efter förlossningen?
Mammasnack
  1. anonymt namn
    #1

    Men efter förlossningen?

    Hur länge känner man av att man fött barn så det påverkar sexlivet? I mitt fall så är jag öm runt klitoris så det känns som om jag fått en spark där, och öm vid penetrering så jag antar att det är ett ärr av ett stygn som spökar. Det är snart ett år sen jag födde och det känns inte som om det blivit något bättre efter att det där första värsta läkte bort. Jag befinner mig fortfarande i månad 3-4 efterförlossningen rent läkemässigt.

    kommer det alltid vara så här?
  2. 1
    Men efter förlossningen? Hur länge känner man av att man fött barn så det påverkar sexlivet? I mitt fall så är jag öm runt klitoris så det känns som om jag fått en spark där, och öm vid penetrering så jag antar att det är ett ärr av ett stygn som spökar. Det är snart ett år sen jag födde och det känns inte som om det blivit något bättre efter att det där första värsta läkte bort. Jag befinner mig fortfarande i månad 3-4 efterförlossningen rent läkemässigt.

    kommer det alltid vara så här?
  3. anonymt namn
    #2

    Jag tycker..

    du ska kolla upp det med din MVC. Jag tror inte det är någon fara men så att din oro bli stillad om inte annat.

    Själv hade jag sex redan efter 5 veckor efter förlossningen och jag har aldrig haft några problem. Om jag däremot hade känt av något så hade jag nog sökt upp min barnmorska och bett henne kolla.
  4. 2
    Jag tycker.. du ska kolla upp det med din MVC. Jag tror inte det är någon fara men så att din oro bli stillad om inte annat.

    Själv hade jag sex redan efter 5 veckor efter förlossningen och jag har aldrig haft några problem. Om jag däremot hade känt av något så hade jag nog sökt upp min barnmorska och bett henne kolla.
  5. anonym
    #3

    Kolla upp

    Bäst att du kollar upp. Jag hade snabbt tillbaka sexlivet efter mina förlossningar. Jobbigast var i början och man fick ta det försiktigt och vi hade glidmedel och kondom för det gled bättre då. Men det blev snabbt bra där nere.
  6. 3
    Kolla upp Bäst att du kollar upp. Jag hade snabbt tillbaka sexlivet efter mina förlossningar. Jobbigast var i början och man fick ta det försiktigt och vi hade glidmedel och kondom för det gled bättre då. Men det blev snabbt bra där nere.
  7. Anonym
    #4
    Kände ingen skillnad alls efter förlossningarna. Jag var som innan vid alla gånger. Var lite öm några timmar direkt efter men sedan var det borta. Hade ingen bedövning.

    Det där ska du absolut kolla upp, det låter som att du har fått någon nerv i kläm.
  8. 4
    Kände ingen skillnad alls efter förlossningarna. Jag var som innan vid alla gånger. Var lite öm några timmar direkt efter men sedan var det borta. Hade ingen bedövning.

    Det där ska du absolut kolla upp, det låter som att du har fått någon nerv i kläm.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Det tog tid för min kropp att läka efter graviditet och förlossning. Inte förrän efter det att jag slutat amma (ca ett år efter förlossningen) kunde jag på allvar hitta rätt i sexlivet och inte förrän dess gjorde knipövningarna den nytta jag ville. Men jag tycker att du ska boka en tid hos din barnmorska eller gynekolog och diskutera saken. Det kan ju ha blivit ett ärr efter stygn som gör att elasticiteten minskats och därmed kommer smärta, eller liknande.
  10. 5
    Det tog tid för min kropp att läka efter graviditet och förlossning. Inte förrän efter det att jag slutat amma (ca ett år efter förlossningen) kunde jag på allvar hitta rätt i sexlivet och inte förrän dess gjorde knipövningarna den nytta jag ville. Men jag tycker att du ska boka en tid hos din barnmorska eller gynekolog och diskutera saken. Det kan ju ha blivit ett ärr efter stygn som gör att elasticiteten minskats och därmed kommer smärta, eller liknande.
  11. Anonym
    #6
    Nej, för mej tog det minst 1 år innan jag kände mej "vanlig"...Jag har för mej att det tog ännu längre tid faktiskt...För mej kändes det som om hela livmodern skulle trilla ur mej...Det var någon slags "fantomkänsla" (beskrev gynekologen) som mynnade ifrån klitoris....Men det gick helt över till slut! Minns inte hur länge det dröjde faktiskt! Men om du är orolig tycker jag du ska gå till MVC för att få en undersökning och ett snack!
  12. 6
    Nej, för mej tog det minst 1 år innan jag kände mej "vanlig"...Jag har för mej att det tog ännu längre tid faktiskt...För mej kändes det som om hela livmodern skulle trilla ur mej...Det var någon slags "fantomkänsla" (beskrev gynekologen) som mynnade ifrån klitoris....Men det gick helt över till slut! Minns inte hur länge det dröjde faktiskt! Men om du är orolig tycker jag du ska gå till MVC för att få en undersökning och ett snack!
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Var på efterkontroll här om dagen och då sa BM att man itne producerar någon östrogen under tiden man ammar vilket är de hormon som göra att man inte blir röd, känslig och irriterad i underlivet. För att mildra detta så kan man smörja med en östrogenkräm, men rådfråga med din BM innan du börjar behandla.
    Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present.
  14. 7
    Var på efterkontroll här om dagen och då sa BM att man itne producerar någon östrogen under tiden man ammar vilket är de hormon som göra att man inte blir röd, känslig och irriterad i underlivet. För att mildra detta så kan man smörja med en östrogenkräm, men rådfråga med din BM innan du börjar behandla.

Liknande trådar

  1. sex efter förlossningen
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 20:42
  2. Sex efter förlossningen
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 15:12
  3. Sex efter förlossningen
    By annicaswe in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 20:30
  4. ont i vad? efter förlossningen
    By Hwila & Zion:s mamma in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:37
  5. ont i vad? efter förlossningen
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 13:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar