Toyota Prius
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Toyota Prius

    Jag har tittat lite på Prius som ny bil. Är det någon som har koll på den? Kan 5 personer (3 barn) sitta bra i den?
  2. 1
    Toyota Prius Jag har tittat lite på Prius som ny bil. Är det någon som har koll på den? Kan 5 personer (3 barn) sitta bra i den?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    It's...

    a fuckin' lunchbox!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    It's... a fuckin' lunchbox!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Nästa gång vi köper bil blir det en Prius. Alla som jag hört har den är jättenöjda (som alltid med en Toyota ) Fem personer har jag ingen aning om hur det funkar med.
  6. 3
    Nästa gång vi köper bil blir det en Prius. Alla som jag hört har den är jättenöjda (som alltid med en Toyota ) Fem personer har jag ingen aning om hur det funkar med.
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4

    Vi har en Prius

    och är SUPERNÖJDA!

    Man sitter hyggligt även mitt bak, inte världens bästa komfort, men det _går_. Och sen beror det såklart på hur stora barnen är. Våra ungar är stora nu - de yngsta 12 år.

    Nackdelen är bagageutrymmet, men det fungerar gott och väl att veckohandla till sju personer, men att packa in många stora resväskor går bort!
  8. 4
    Vi har en Prius och är SUPERNÖJDA!

    Man sitter hyggligt även mitt bak, inte världens bästa komfort, men det _går_. Och sen beror det såklart på hur stora barnen är. Våra ungar är stora nu - de yngsta 12 år.

    Nackdelen är bagageutrymmet, men det fungerar gott och väl att veckohandla till sju personer, men att packa in många stora resväskor går bort!
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Vi har ett barn bakåtvänt och ett framåtvänt i bilstol och ett utan stol, hoppas det fungerar för jag är verkligen sugen på en Prius nu.
  10. 5
    Vi har ett barn bakåtvänt och ett framåtvänt i bilstol och ett utan stol, hoppas det fungerar för jag är verkligen sugen på en Prius nu.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Dyr

    Modellen är dyr och kostar cirka 100.000:- mer än andra modeller i motsvarande storleksklass. Man tar alltså ordentligt betalt för tekniken och intresset för miljöbilar.
  12. 6
    Dyr Modellen är dyr och kostar cirka 100.000:- mer än andra modeller i motsvarande storleksklass. Man tar alltså ordentligt betalt för tekniken och intresset för miljöbilar.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Är det inte stor miljöpåverkan

    vid tillverkningen, mer är vanliga bensinare?
    aka Sulan
  14. 7
    Är det inte stor miljöpåverkan vid tillverkningen, mer är vanliga bensinare?
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Vet inte

    Jag vet inte om det är större miljöpåverkan vid tillverkningen av Prius jämfört med en bil med konventionell teknik. Jag är ingen tekniker och kan inte bedöma detta.
  16. 8
    Vet inte Jag vet inte om det är större miljöpåverkan vid tillverkningen av Prius jämfört med en bil med konventionell teknik. Jag är ingen tekniker och kan inte bedöma detta.
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    Nä, jag tänkte att

    du kanske läst nåt eftersom du är allmänt bilintresserad. Skall kolla runt lite själv...
    aka Sulan
  18. 9
    Nä, jag tänkte att du kanske läst nåt eftersom du är allmänt bilintresserad. Skall kolla runt lite själv...
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Inte normallånga

    Jag provade en sådan när jag skulle byta bil och gjorde vad jag tror att få gör - först satte jag mig fram och kände på förarmiljön och sedan satte jag mig i baksätet bakom förarsätet: PANG!

    Jodå, jag slog i innertaket rejält! Säkert en bra bil för max två personer eller en barnfamilj med små barn. Inget för flera vuxna eller när barnen börjar bli tonåringar och växer till sig.

    (Jag är 183 men en kortare person hade också fått problem med tanke på hur mycket som fattades för mig)

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 10
    Inte normallånga Jag provade en sådan när jag skulle byta bil och gjorde vad jag tror att få gör - först satte jag mig fram och kände på förarmiljön och sedan satte jag mig i baksätet bakom förarsätet: PANG!

    Jodå, jag slog i innertaket rejält! Säkert en bra bil för max två personer eller en barnfamilj med små barn. Inget för flera vuxna eller när barnen börjar bli tonåringar och växer till sig.

    (Jag är 183 men en kortare person hade också fått problem med tanke på hur mycket som fattades för mig)
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    Det låter konstigt - jag är 178 och har inga problem att sitta bak i vår Prius.
  22. 11
    Det låter konstigt - jag är 178 och har inga problem att sitta bak i vår Prius.
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Kanske beror på årsmodell?

    Det är i vilket fall som helst värt att tänka på, att man sätter sig bak också.
    För min personliga del fick Priusen 5 dödskallar eftersom jag har ett par tonårskillar som skjuter i höjden.

    Tekninken är väldigt intressant men den börjar ju komma i en del andra bilar och modeller också.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Kanske beror på årsmodell? Det är i vilket fall som helst värt att tänka på, att man sätter sig bak också.
    För min personliga del fick Priusen 5 dödskallar eftersom jag har ett par tonårskillar som skjuter i höjden.

    Tekninken är väldigt intressant men den börjar ju komma i en del andra bilar och modeller också.
  25. Medlem sedan
    Apr 2004
    #13
    Vi har en och är supernöjda! Jag hade önskat att Toyota släppte någon av sina större kombimodeller med samma teknik för det är lite trångt med två barn i bilstol och barnvagn, men det går och samtidigt så känns det bra att inte åka omkring med en onödigt stor bil. Man får bara packa lite smart. Jag är ganska kort och jag kan sitta mellan barnens bakåtvända stolar i baksätet, inte superbekvämt men få bilar är ju särskilt sköna i mittensätet.
  26. 13
    Vi har en och är supernöjda! Jag hade önskat att Toyota släppte någon av sina större kombimodeller med samma teknik för det är lite trångt med två barn i bilstol och barnvagn, men det går och samtidigt så känns det bra att inte åka omkring med en onödigt stor bil. Man får bara packa lite smart. Jag är ganska kort och jag kan sitta mellan barnens bakåtvända stolar i baksätet, inte superbekvämt men få bilar är ju särskilt sköna i mittensätet.

Liknande trådar

  1. Toyota Prius
    By Sist in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 10:18
  2. Jag vill ha en Toyota Prius, men
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 15:19
  3. Toyota Avensis vs Toyota corolla Verso?
    By Skatt 3 in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 20:41
  4. Toyota Prius
    By Maria30 in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 06:25
  5. Toyota Prius?
    By Annjo in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 11:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar