På tal om tvätt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    På tal om tvätt

    Stryker ni kläder? Här står strykjärnet och dammar i ett skåp...
  2. 1
    På tal om tvätt Stryker ni kläder? Här står strykjärnet och dammar i ett skåp...
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    I princip aldrig!

    Det ska vara riktig fest om jag ska stryka nåt... Annars har jag mest strykfria kläder! Det finns roligare saker att göra än att stryka!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    I princip aldrig! Det ska vara riktig fest om jag ska stryka nåt... Annars har jag mest strykfria kläder! Det finns roligare saker att göra än att stryka!
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    del II ? Är du tvådelad numera ?

    Nej jag stryker sällan aldrig kläder, det gör maken
  6. 3
    del II ? Är du tvådelad numera ?

    Nej jag stryker sällan aldrig kläder, det gör maken
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Alltid. Avkopplande tycker jag. Men inte stryker jag strumpor och underkläder.
  8. 4
    Alltid. Avkopplande tycker jag. Men inte stryker jag strumpor och underkläder.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Jag stryker någon gång i veckan och då blir det ofta inte mer en ett plagg.
  10. 5
    Jag stryker någon gång i veckan och då blir det ofta inte mer en ett plagg.
  11. °Jools°
    #6
    Nej, inte ofta det behövs längre, nuförtiden så är ju i princip alla plagg i stort sett strykfria. Eller så har jag bara slutat att köpa kläder som faktiskt kräver ett strykjärn? *funderar*

    Men jag viker mina trosor. I 3 vik, den du. (pga begränsat förvaringsutrymme)
  12. 6
    Nej, inte ofta det behövs längre, nuförtiden så är ju i princip alla plagg i stort sett strykfria. Eller så har jag bara slutat att köpa kläder som faktiskt kräver ett strykjärn? *funderar*

    Men jag viker mina trosor. I 3 vik, den du. (pga begränsat förvaringsutrymme)
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    några grejer måste...

    ...tyvärr strykas - så ja, tyvärr - mannen stryker en hög skjortor till sig i början på varje vecka - thats it ...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  14. 7
    några grejer måste... ...tyvärr strykas - så ja, tyvärr - mannen stryker en hög skjortor till sig i början på varje vecka - thats it ...
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Japp en stor del av kläderna.
  16. 8
    Japp en stor del av kläderna.
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Aldrig! Strykjärnet kommer kanske fram en gg per år. Maken har strykfria skjortor som tumlas och hänges varma = supersläta.
  18. 9
    Aldrig! Strykjärnet kommer kanske fram en gg per år. Maken har strykfria skjortor som tumlas och hänges varma = supersläta.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Gardiner kan jag tänka mig att stryka. Och inför begravning, dop eller bröllop. Annars struntar jag i det.
    Dukar & sånt manglas i tvättstugan på lillmangeln (dvs en "normal" mangel). Man kanske skulle lära sig hantera stenmangeln? Det är ett monster av jätteformat! Jag tror rummet jag sitter i just nu har mindre kvadratmeteryta än den mangeln... Och de som vet hur den sköts påstår att det blir VÄLDIGT platt det man manglar...
  20. 10
    Gardiner kan jag tänka mig att stryka. Och inför begravning, dop eller bröllop. Annars struntar jag i det.
    Dukar & sånt manglas i tvättstugan på lillmangeln (dvs en "normal" mangel). Man kanske skulle lära sig hantera stenmangeln? Det är ett monster av jätteformat! Jag tror rummet jag sitter i just nu har mindre kvadratmeteryta än den mangeln... Och de som vet hur den sköts påstår att det blir VÄLDIGT platt det man manglar...
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11
    Däremot manglar jag gärna! Linnedukar måste manglas, blir inte bra om de bara stryks. Sängkläder manglar jag gärna också. Har egen mangel.
  22. 11
    Däremot manglar jag gärna! Linnedukar måste manglas, blir inte bra om de bara stryks. Sängkläder manglar jag gärna också. Har egen mangel.
  23. Misell
    #12
    Nej, i regel inte men nån gång kan jag stryka en blus eller nån skjorta till killarna.
    Nu är jag begåvad med en mamma som formligen älskar att stryka så hon brukar faktiskt be om att få ta min stryktvätt, vilket hon gärna får göra
    Jag är glad att jag slipper, för jag gillar inte att stryka! Det är högst tveksamt ifall jag hade strykit annars....fast å andra sidan så började mammas strykservice i samband med att jag var gravid och fick ont i ryggen av att stå och stryka. Då (förr alltså) så brukade det samlas helt ofattbara högar av stryktvätt innan jag tog tag i det. Vi pratar alltså minst en timmes strykjobb!! Minst!!!
  24. 12
    Nej, i regel inte men nån gång kan jag stryka en blus eller nån skjorta till killarna.
    Nu är jag begåvad med en mamma som formligen älskar att stryka så hon brukar faktiskt be om att få ta min stryktvätt, vilket hon gärna får göra
    Jag är glad att jag slipper, för jag gillar inte att stryka! Det är högst tveksamt ifall jag hade strykit annars....fast å andra sidan så började mammas strykservice i samband med att jag var gravid och fick ont i ryggen av att stå och stryka. Då (förr alltså) så brukade det samlas helt ofattbara högar av stryktvätt innan jag tog tag i det. Vi pratar alltså minst en timmes strykjobb!! Minst!!!

Liknande trådar

  1. tvätt, disk, tvätt, mathandling
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 20:37
  2. Tvätt
    By Sist in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 10:09
  3. Tvätt, tvätt och mera tvätt
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 03:55
  4. Tvätt
    By Suskiv in forum Många barn
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 22:19
  5. Vikt tvätt, burit ut ren tvätt, tvättar.
    By Pebbles m nya bilder på hemmisen in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 09:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar