Bränsle ur koldioxid
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Bränsle ur koldioxid

    Spännande försök som ställer invanda begrepp helt på ända: http://www.newscientist.com/article/...into-fuel.html

    Experimentellt ännu, men kan man tillämpa det här i stor skala kan vi plocka bränsle ur luftens koldioxid! Varför uppmärksammar man inte sådan här forskning mera?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Bränsle ur koldioxid Spännande försök som ställer invanda begrepp helt på ända: http://www.newscientist.com/article/...into-fuel.html

    Experimentellt ännu, men kan man tillämpa det här i stor skala kan vi plocka bränsle ur luftens koldioxid! Varför uppmärksammar man inte sådan här forskning mera?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Nu ska jag inte dra igång med oljekonspirationer, men nog är det intressant!
  4. 2
    Nu ska jag inte dra igång med oljekonspirationer, men nog är det intressant!
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Apropå klimatdiskussionen så

    ...borde det här ju vara förstasidesnyheter! Få det här industriellt och vi har löst klimatproblemet helt och hållet!

    Det saknas ju inte nyhetsartiklar om klimatproblemen annars och de framställer inte direkt oljebolag i någon positiv dager så jag ser inte problemet egentligen.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Apropå klimatdiskussionen så ...borde det här ju vara förstasidesnyheter! Få det här industriellt och vi har löst klimatproblemet helt och hållet!

    Det saknas ju inte nyhetsartiklar om klimatproblemen annars och de framställer inte direkt oljebolag i någon positiv dager så jag ser inte problemet egentligen.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Fel av mig däremot

    Uppenbarligen hör sådant här inte hemma på OäF men jag visste inte riktigt var jag annars skulle lägga det...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Fel av mig däremot Uppenbarligen hör sådant här inte hemma på OäF men jag visste inte riktigt var jag annars skulle lägga det...

Liknande trådar

  1. Bränsle snöslunga?
    By Omaster in forum Bilsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 13:25
  2. bränsle tillägg
    By evelina68 in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 15:24
  3. Läste ni om stearinljusen och koldioxid?
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 15:38
  4. Plastslang till bränsle
    By Vida in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 07:14
  5. koldioxid utsläpp
    By frasse-boy in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 08:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar