Boka resa för två familjer?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Boka resa för två familjer?

    Vi har nu bestämt oss för att åka till Italien över höstlovet, jag som lovat mig själv att vi inte skulle åka på någon utlands semester i år hela familjen. Men nu har jag hittat så bra flygbiljetter, så jag kan inte mottstå

    Har dragit med oss en kompisfamilj, och min tanke var nu inför att vi ska boka biljetterna ikväll är, finns det någon hake att boka biljetterna på ett bräde. Alltså jag bokat för oss alla 10? Vi tjänar ju iaf en kortavgift på några hundra som Ryan har *morrar*, så för de pengarna kan vi ju boka en extra väska, eller prioriterad incheckning för. Och det känns lättare att boka alla samtidigt, så att inte priset hinner ändra sig mellan bokningarna.

    Såå, finns det några nackdelar?! Jag kommer inte på några, men jag missar kanske något?
    /Pillan
  2. 1
    Boka resa för två familjer? Vi har nu bestämt oss för att åka till Italien över höstlovet, jag som lovat mig själv att vi inte skulle åka på någon utlands semester i år hela familjen. Men nu har jag hittat så bra flygbiljetter, så jag kan inte mottstå

    Har dragit med oss en kompisfamilj, och min tanke var nu inför att vi ska boka biljetterna ikväll är, finns det någon hake att boka biljetterna på ett bräde. Alltså jag bokat för oss alla 10? Vi tjänar ju iaf en kortavgift på några hundra som Ryan har *morrar*, så för de pengarna kan vi ju boka en extra väska, eller prioriterad incheckning för. Och det känns lättare att boka alla samtidigt, så att inte priset hinner ändra sig mellan bokningarna.

    Såå, finns det några nackdelar?! Jag kommer inte på några, men jag missar kanske något?
    /Pillan
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Jag tycker endast att...

    ...det är så långt fram i tiden - vad vet man vad man vill just då... annars är det absolut smartast att boka just nu på typ Ryan Air - topp priserna tar ju slut där...

    Och du, välj prioriterad incheckning - annars kanske ni inte hamnar ihop med barna?...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  4. 2
    Jag tycker endast att... ...det är så långt fram i tiden - vad vet man vad man vill just då... annars är det absolut smartast att boka just nu på typ Ryan Air - topp priserna tar ju slut där...

    Och du, välj prioriterad incheckning - annars kanske ni inte hamnar ihop med barna?...
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3

    Min spontana tanke

    är att de bergis kan strula om nån blir sjuk. Säg att nån blir så sjuk i den andra familjen så de inte kan åka och då har DU betalat biljetterna och du är inte familjen så då kan de inte avboka... *försöker se ut som en ryan air-kundtjänstnisse som rycker oengagerat på axlarna*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix

    Min sommarblogg
  6. 3
    Min spontana tanke är att de bergis kan strula om nån blir sjuk. Säg att nån blir så sjuk i den andra familjen så de inte kan åka och då har DU betalat biljetterna och du är inte familjen så då kan de inte avboka... *försöker se ut som en ryan air-kundtjänstnisse som rycker oengagerat på axlarna*
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Inga, vad jag vet, om ni alla slänger in pengarna direkt. Om de drar sig ur är det ju inte kul att stå med en resa som ni får pröjsa för.

    Hur är det med avbeställningsskydd? Brukar ju ingå bra skydd när man betalar med kort. Gäller det alla?
  8. 4
    Inga, vad jag vet, om ni alla slänger in pengarna direkt. Om de drar sig ur är det ju inte kul att stå med en resa som ni får pröjsa för.

    Hur är det med avbeställningsskydd? Brukar ju ingå bra skydd när man betalar med kort. Gäller det alla?
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Långt fram jaa..

    Men vi är vana att boka ännu längre fram, Thailand förra året bokade vi nästan ett år innan. Gör ju väldigt mkt på priset.. och hittills har jag aldrig ångrat en bokad resa

    Prioriterad incheckning tar vi ev. på hemvägen isåfall. Vi har flygit med Ryan många gånger, och det fixar sig alltid. En vuxen ställer sig längst fram och tar fem platser, så kan den andra vuxna underhålla tre barn där det finns space. Brukar funka bra.. Hemresan så flyger vi dock tidigt på morgonen, och med tanke på ev. morgonstingsliga barn (och vuxna) så kan det kanske vara skönt *S*
    /Pillan
  10. 5
    Långt fram jaa.. Men vi är vana att boka ännu längre fram, Thailand förra året bokade vi nästan ett år innan. Gör ju väldigt mkt på priset.. och hittills har jag aldrig ångrat en bokad resa

    Prioriterad incheckning tar vi ev. på hemvägen isåfall. Vi har flygit med Ryan många gånger, och det fixar sig alltid. En vuxen ställer sig längst fram och tar fem platser, så kan den andra vuxna underhålla tre barn där det finns space. Brukar funka bra.. Hemresan så flyger vi dock tidigt på morgonen, och med tanke på ev. morgonstingsliga barn (och vuxna) så kan det kanske vara skönt *S*
    /Pillan
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Mmm..

    Men kan man ens avboka med Ryan? Känns som det vore näst intill en omöjlighet?! Det känns som att de pengarna som vi bokar får vi se som förbrukade på något sätt. Men jag förstår hur du tänker..
    /Pillan
  12. 6
    Mmm.. Men kan man ens avboka med Ryan? Känns som det vore näst intill en omöjlighet?! Det känns som att de pengarna som vi bokar får vi se som förbrukade på något sätt. Men jag förstår hur du tänker..
    /Pillan
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Avbeställningsskydd..

    Vet å 17. Existerar det ensa med Ryan? Jag avbokar alltid alla deras egna försäkringar och har min hemförsäkring. Ska man ta allt deras extra, så blir deras biljetter genast dyra. Såg att de höjt avgiften för varje väska att checka in till 330:-! *anti*
    Vi checkar in en isåfall, -högst! Får ju ha 10 kilo i handbagage * 5, det räcker gott med 50 kilo.. Men ett bagage är ju bra om man vill handla några goda oljor, vin osv.

    De betalar mig sedan direkt, vi brukar resa ihop (fjällen, sommarsemester i Sverige och det strular aldrig)
    /Pillan

    PS; Tack för inputs!
  14. 7
    Avbeställningsskydd.. Vet å 17. Existerar det ensa med Ryan? Jag avbokar alltid alla deras egna försäkringar och har min hemförsäkring. Ska man ta allt deras extra, så blir deras biljetter genast dyra. Såg att de höjt avgiften för varje väska att checka in till 330:-! *anti*
    Vi checkar in en isåfall, -högst! Får ju ha 10 kilo i handbagage * 5, det räcker gott med 50 kilo.. Men ett bagage är ju bra om man vill handla några goda oljor, vin osv.

    De betalar mig sedan direkt, vi brukar resa ihop (fjällen, sommarsemester i Sverige och det strular aldrig)
    /Pillan

    PS; Tack för inputs!
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Ryan air är knepiga.... även med avbeställningskydd blir det dyyrt, konstiag aavgifter och svårt att nå dem via telefon elelr mejl.
  16. 8
    Ryan air är knepiga.... även med avbeställningskydd blir det dyyrt, konstiag aavgifter och svårt att nå dem via telefon elelr mejl.
  17. Medlem sedan
    Dec 1997
    #9
    en nackdel är att försäkringen du har på ditt kort bara gäller din familj .
  18. 9
    en nackdel är att försäkringen du har på ditt kort bara gäller din familj .
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    Skyddet jag menar står kortföretaget med. Har du VISA så kolla deras bestämmelser.
  20. 10
    Skyddet jag menar står kortföretaget med. Har du VISA så kolla deras bestämmelser.
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Man kan boka om, men det kostar skjortan.
  22. 11
    Man kan boka om, men det kostar skjortan.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Härligt!

    Oj,vad ni förlustar er Jag skulle dock betala per familj istället med tanke på försäkringen som ingår med VISA-kortet inte gäller de andra utan bara dina familjemedlemmar (iaf med vårt VISA-kort). Kul att se dig och hoppas att allt är väl! Kramkram!
  24. 12
    Härligt! Oj,vad ni förlustar er Jag skulle dock betala per familj istället med tanke på försäkringen som ingår med VISA-kortet inte gäller de andra utan bara dina familjemedlemmar (iaf med vårt VISA-kort). Kul att se dig och hoppas att allt är väl! Kramkram!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Om du bokar i ditt namn har familjen ingen föräkring.. Om du ska använda din hemförsäkring gäller den endastd e som är folkbokförda på din adress.
  26. 13
    Om du bokar i ditt namn har familjen ingen föräkring.. Om du ska använda din hemförsäkring gäller den endastd e som är folkbokförda på din adress.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Tack!

    Så det fanns en hake, det ante mig! Men jag kom inte på den! Tack för hjälpen med det kära Aff människor
    Och allt bra här, två veckor tills jag och min bästa vän åker till Frankrike! Det ser jag fram emot massor! Allt bra med er!
    /Pillan
  28. 14
    Tack! Så det fanns en hake, det ante mig! Men jag kom inte på den! Tack för hjälpen med det kära Aff människor
    Och allt bra här, två veckor tills jag och min bästa vän åker till Frankrike! Det ser jag fram emot massor! Allt bra med er!
    /Pillan

Liknande trådar

  1. Boka resa?
    By Gunilla m 4 in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 05:08
  2. resa flera familjer
    By kajsa. in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 06:24
  3. Boka resa nu
    By Vimse in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 17:01
  4. Hur boka resa
    By Monson in forum Resesnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 22:48
  5. Hur boka resa
    By Monson in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar