Tandblekning
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Tandblekning

    vt inte om detta är rätt forum men jag börjar här. Jag funderar på att bleka tänderna hemma har någon gjort det och har bra tips på vad man skall prova?
    kanske har någon tips på en tandläkare istället?
    Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om den kom lite senare i livet.
    Lord Asquith
  2. 1
    Tandblekning vt inte om detta är rätt forum men jag börjar här. Jag funderar på att bleka tänderna hemma har någon gjort det och har bra tips på vad man skall prova?
    kanske har någon tips på en tandläkare istället?
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Jag blekte tänderna hos tandläkaren.Dvs dom gjöt en skena efter mina tänder.Sen så fick jag med skenor och en gel hem.Jag smetade in skenorna med gelen och hade dom på nätterna i ett par dagar och vips så var min tänder vita och fina
    När jag gjorde detta så hade dom en "drive" och jag betalade ca 2000:- .Skenorna har man kvar och gelen kan man köpa till (ca 100-150:-)om man vill bättra på resultatet igen,Det håller ca 1 år åt gången tycker jag.
  4. 2
    Jag blekte tänderna hos tandläkaren.Dvs dom gjöt en skena efter mina tänder.Sen så fick jag med skenor och en gel hem.Jag smetade in skenorna med gelen och hade dom på nätterna i ett par dagar och vips så var min tänder vita och fina
    När jag gjorde detta så hade dom en "drive" och jag betalade ca 2000:- .Skenorna har man kvar och gelen kan man köpa till (ca 100-150:-)om man vill bättra på resultatet igen,Det håller ca 1 år åt gången tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3
    Jag har kollat på CityDental här i Stockholm som erbjuder tandblekning för 995 spänn. Proceduren är som bettsy beskriver.
  6. 3
    Jag har kollat på CityDental här i Stockholm som erbjuder tandblekning för 995 spänn. Proceduren är som bettsy beskriver.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Jag har testat..

    .."hemblekning" av tänderna och resultatet blev jättebra. Dock upplevde jag att det bara varade i ett par månader då jag (över)konsumerar coca cola. Skulle absolut kunna tänka mig att göra om det.
  8. 4
    Jag har testat.. .."hemblekning" av tänderna och resultatet blev jättebra. Dock upplevde jag att det bara varade i ett par månader då jag (över)konsumerar coca cola. Skulle absolut kunna tänka mig att göra om det.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    oj super, skall genast kolla det!-tack!
  10. 5
    oj super, skall genast kolla det!-tack!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Vad köpte du för märke och var och vad kostar det ungefär?
  12. 6
    Vad köpte du för märke och var och vad kostar det ungefär?
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    låter jättebra. Blev tandköttet irriterat något och hur var det att ha det på nätterna?
    Var köper man påfyllningen, är det en lagervara hos tandläkaren?
  14. 7
    låter jättebra. Blev tandköttet irriterat något och hur var det att ha det på nätterna?
    Var köper man påfyllningen, är det en lagervara hos tandläkaren?
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Kostade 700 kr..

    ..men jag minns ej namnet.
  16. 8
    Kostade 700 kr.. ..men jag minns ej namnet.
  17. Medlem sedan
    Jun 2014
    #9
    Bestämde mig för att pröva tandblekning hemma för första gången men var lite osäker på vad jag kunde förvänta mig så när jag började söka runt en del på nätet hittade jag Stella whites hemsida och hittade genast en massa svar, tips och råd. Köpte sedan deras tandbleknings strips och nu har jag varit en trogen kund till dem i ett halv års tid. Bör kanske påpeka att jag tidigare blekt tänderna hos tandläkare med samma resultat och det är betydligt billigare att beställa från Stella white.
  18. 9
    Bestämde mig för att pröva tandblekning hemma för första gången men var lite osäker på vad jag kunde förvänta mig så när jag började söka runt en del på nätet hittade jag Stella whites hemsida och hittade genast en massa svar, tips och råd. Köpte sedan deras tandbleknings strips och nu har jag varit en trogen kund till dem i ett halv års tid. Bör kanske påpeka att jag tidigare blekt tänderna hos tandläkare med samma resultat och det är betydligt billigare att beställa från Stella white.

Liknande trådar

  1. Tandblekning...
    By Pyret- in forum Hem & fritid
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2024-02-16, 02:12
  2. Tandblekning?
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-05, 07:45
  3. Tandblekning
    By nemo71 in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 10:07
  4. Tandblekning
    By Sweet<3 in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 13:08
  5. Tandblekning?
    By Miia m kidzen in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar