Skräp i ögat
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Skräp i ögat

    Jag fick något (skräp) i ögat igår kväll som låg och skavde. Jag försökte gnugga ut det och peta ut det med en fuktad tops, utan resultat. Jag trodde att det skulle försvinna under natten, men det har det inte gjort, utan *något* ligger fortfarande och skaver och jag är helt röd i ögat. *gah*

    Hur ska jag få bort det?
  2. 1
    Skräp i ögat Jag fick något (skräp) i ögat igår kväll som låg och skavde. Jag försökte gnugga ut det och peta ut det med en fuktad tops, utan resultat. Jag trodde att det skulle försvinna under natten, men det har det inte gjort, utan *något* ligger fortfarande och skaver och jag är helt röd i ögat. *gah*

    Hur ska jag få bort det?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Är du säker på att det är nåt skräp då och inte en rispa i själva ögat? Låter äckligt, jag vet, men man kan tydligen få så... på det där vad det nu heter som ligger ytterst *s* (Ja biologi är inte mitt starka ämne heller). har du nån optiker i vanliga fall som kanske kan ta en snabbtitt?
  4. 2
    Är du säker på att det är nåt skräp då och inte en rispa i själva ögat? Låter äckligt, jag vet, men man kan tydligen få så... på det där vad det nu heter som ligger ytterst *s* (Ja biologi är inte mitt starka ämne heller). har du nån optiker i vanliga fall som kanske kan ta en snabbtitt?
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Men inte gnugga! Dumma Camelia! *rädd om*
    Gör koksaltlösning (1krm till en dl om jag minns rätt) och försök skölja ut det! Be din man hälla medan du håller upp ögonlocken!
  6. 3
    Men inte gnugga! Dumma Camelia! *rädd om*
    Gör koksaltlösning (1krm till en dl om jag minns rätt) och försök skölja ut det! Be din man hälla medan du håller upp ögonlocken!
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Det var det jag var rädd för när hon sa gnuggat! Hornhinnan kan skadas... Been there, resulterade i flera månaders besök på ögon!
  8. 4
    Det var det jag var rädd för när hon sa gnuggat! Hornhinnan kan skadas... Been there, resulterade i flera månaders besök på ögon!
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Nej, jag är inte säker. Men det verkar vara en flaga från min mascara som satt sig fast och det kan väl knappast göra en rispa i hornhinnan?
  10. 5
    Nej, jag är inte säker. Men det verkar vara en flaga från min mascara som satt sig fast och det kan väl knappast göra en rispa i hornhinnan?
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    Hälla i ögat? Med vad? Gudars, det här verkar inget kul alls. :S
  12. 6
    Hälla i ögat? Med vad? Gudars, det här verkar inget kul alls. :S
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag tycker nog inte du ska chansa utifrån det du beskriver, inte gnutta och peta en massa!
  14. 7
    Jag tycker nog inte du ska chansa utifrån det du beskriver, inte gnutta och peta en massa!
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    Allergi, ögoninflammation eller förkylning gissar jag. Ogondroppar är svaret :-)
  16. 8
    Allergi, ögoninflammation eller förkylning gissar jag. Ogondroppar är svaret :-)
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Jag tänkte säga medicinspruta men du har kanske inte en drös såna i lådan? Med vad som helst, bara det sköljer lite...
    HUR illa skaver det? Kan du titta? Värk?
  18. 9
    Jag tänkte säga medicinspruta men du har kanske inte en drös såna i lådan? Med vad som helst, bara det sköljer lite...
    HUR illa skaver det? Kan du titta? Värk?
  19. Medlem sedan
    May 2008
    #10
    Nej, ingen drös med varken spruta eller pipetter eller såna där dressingflaskor med pip.

    Det skaver inte så illa, men det känns att *något* sitter där. Jag kan titta som vanligt, men ögat är rött.
  20. 10
    Nej, ingen drös med varken spruta eller pipetter eller såna där dressingflaskor med pip.

    Det skaver inte så illa, men det känns att *något* sitter där. Jag kan titta som vanligt, men ögat är rött.
  21. Medlem sedan
    May 2008
    #11
    Alltså, jag kände igår när jag sminkade av mig att det kom en flaga från min mascara (av den förlängande sorten) och hamnade i ögat och det är den som sitter kvar.

    Finns det ögondroppar på apotek eller är det recept som gäller?
  22. 11
    Alltså, jag kände igår när jag sminkade av mig att det kom en flaga från min mascara (av den förlängande sorten) och hamnade i ögat och det är den som sitter kvar.

    Finns det ögondroppar på apotek eller är det recept som gäller?
  23. Medlem sedan
    May 2008
    #12
    Men jag VILL inte gå till optiker idag. Blä. Jag gör som sjukvårdsupplysningen säger och AVVAKTAR lite tror jag. Det kan väl knappast vara fel om proffsen rekommenderar det?
  24. 12
    Men jag VILL inte gå till optiker idag. Blä. Jag gör som sjukvårdsupplysningen säger och AVVAKTAR lite tror jag. Det kan väl knappast vara fel om proffsen rekommenderar det?
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Finns utan recept om du inte ska ha med pc i!
    Finns en sort, kan kolla vad den heter, Visco tears, som ligger kvar litegrann som en skyddande hinna!
  26. 13
    Finns utan recept om du inte ska ha med pc i!
    Finns en sort, kan kolla vad den heter, Visco tears, som ligger kvar litegrann som en skyddande hinna!
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Nej sjukvårdsupplysningen har alltid full koll
  28. 14
    Nej sjukvårdsupplysningen har alltid full koll
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Optikern ska du ändå inte till så gå inte dit, efter att du avvaktat är det VC eller ögonläkaren som gäller OM det inte gått över, inte en glasögongubbe!
  30. 15
    Optikern ska du ändå inte till så gå inte dit, efter att du avvaktat är det VC eller ögonläkaren som gäller OM det inte gått över, inte en glasögongubbe!
  31. Medlem sedan
    May 2008
    #16
  32. 16
  33. Medlem sedan
    May 2008
    #17
    Okej, då väntar jag och hoppas att det kommer ut av sig själv så att jag slipper gå till läkare på måndag. *rys*

    Tack!
  34. 17
    Okej, då väntar jag och hoppas att det kommer ut av sig själv så att jag slipper gå till läkare på måndag. *rys*

    Tack!
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18
    Apoteket har olika typer. Jag har flera ganger trott jag haft nagot i ögat när det i själva verket var början till ögoninflammation eller allergi.
  36. 18
    Apoteket har olika typer. Jag har flera ganger trott jag haft nagot i ögat när det i själva verket var början till ögoninflammation eller allergi.
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    En glasögonsnubbe kan se om det ser ut att vara nån skada eller bara smuts, är det nån skada är det läkare som gäller men har man en optiker man vanligen går till kan man ofta få en snabbkoll direkt för att se om man bör gå vidare eller ej.
  38. 19
    En glasögonsnubbe kan se om det ser ut att vara nån skada eller bara smuts, är det nån skada är det läkare som gäller men har man en optiker man vanligen går till kan man ofta få en snabbkoll direkt för att se om man bör gå vidare eller ej.
  39. Medlem sedan
    May 2008
    #20
    Toppen, då blir det en sån. Synd att det inte finns cleareyes i Sverige, för jag är röd som en kanin i högerögat. *morrar*
  40. 20
    Toppen, då blir det en sån. Synd att det inte finns cleareyes i Sverige, för jag är röd som en kanin i högerögat. *morrar*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skräp!
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 21:27
  2. Äta skräp?
    By Uwis in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 04:24
  3. Skräp via msn?
    By Notte m tjejer in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:38
  4. Skräp
    By anonymt namn in forum Melodifestivalen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 21:37
  5. Skräp i ögat...vad gör man?
    By Kråkan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 22:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar