Det har gått en älg bakom sommarstugan..
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Det har gått en älg bakom sommarstugan..

    Hör och häpna, en älg! Min man var med om en mycket underlig händelse när han kom till mammas o pappas stuga idag för att snickra. Grannen 60+ minst, kom över och började prata om älgspår som gick precis ´bakom våran stuga. " När tror du den gick här"...frågar han min man.... Min man visste inte alls vad han skulle svara och blev alldelels stum av frågan .. mer eller mindre i allafall. Jaa fick han ur sej, det kan ju vara gamla spår.... Nej det tror jag inte sa grannen, för xx och yy har ju varit ganska mycket här ute... ( xx och yy är då mina föräldrar). Älgspåren var ganska djupa för eftersom vi bygger där så är det grus på baksidan och lätt för ett stort djur att sjunka ner i... so what? Grannen fortsätter... Jo det var ju min fru som såg spåren då hon var här och plockade blommor...
    Hmm... plockade hon blommor på våran tomt, eller vaddå? För att se spåren så måste man liksom gå in på våran tomt...
    Eller var det så att de varit så nyfikna för att se varför maken sågade med motorsåg förra helgen... men varför kamoflera det med de där älgspåren??? Vi bor i älgrika trakter så det är liksom obegripligt varför det ens kom till diskussion. När min man gått därifrån kallade grannen dit ytterligare en granne för att prata om älgspåren....
    Ska man vara rädd för att vara där måntro, inte pga älg utan pga märkliga grannar...
  2. 1
    Det har gått en älg bakom sommarstugan.. Hör och häpna, en älg! Min man var med om en mycket underlig händelse när han kom till mammas o pappas stuga idag för att snickra. Grannen 60+ minst, kom över och började prata om älgspår som gick precis ´bakom våran stuga. " När tror du den gick här"...frågar han min man.... Min man visste inte alls vad han skulle svara och blev alldelels stum av frågan .. mer eller mindre i allafall. Jaa fick han ur sej, det kan ju vara gamla spår.... Nej det tror jag inte sa grannen, för xx och yy har ju varit ganska mycket här ute... ( xx och yy är då mina föräldrar). Älgspåren var ganska djupa för eftersom vi bygger där så är det grus på baksidan och lätt för ett stort djur att sjunka ner i... so what? Grannen fortsätter... Jo det var ju min fru som såg spåren då hon var här och plockade blommor...
    Hmm... plockade hon blommor på våran tomt, eller vaddå? För att se spåren så måste man liksom gå in på våran tomt...
    Eller var det så att de varit så nyfikna för att se varför maken sågade med motorsåg förra helgen... men varför kamoflera det med de där älgspåren??? Vi bor i älgrika trakter så det är liksom obegripligt varför det ens kom till diskussion. När min man gått därifrån kallade grannen dit ytterligare en granne för att prata om älgspåren....
    Ska man vara rädd för att vara där måntro, inte pga älg utan pga märkliga grannar...
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Översocial granne..

    ..som har en förkärlek att hålla stenkoll på er tomt låter det som På tal om oinbjudna grannar så minns jag från barndomen att vi mötte ett par sommargrannar en gång gåendes på vår privata väg med två välfyllda hinkar av våra jordgubbar. De blev lika röda som jordgubbarna när de insåg att de blivit påkomna
  4. 2
    Översocial granne.. ..som har en förkärlek att hålla stenkoll på er tomt låter det som På tal om oinbjudna grannar så minns jag från barndomen att vi mötte ett par sommargrannar en gång gåendes på vår privata väg med två välfyllda hinkar av våra jordgubbar. De blev lika röda som jordgubbarna när de insåg att de blivit påkomna
  5. Gretah
    #3
    Haha Minns du om det blev nåt sagt eller om dina föräldrar höll tyst?
  6. 3
    Haha Minns du om det blev nåt sagt eller om dina föräldrar höll tyst?
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Minns det som igår..

    ..och (tyvärr) så är mina föräldrar så genomsnälla att de lät dom behålla jordgubbarna. De tom önskade dom smaklig måltid
  8. 4
    Minns det som igår.. ..och (tyvärr) så är mina föräldrar så genomsnälla att de lät dom behålla jordgubbarna. De tom önskade dom smaklig måltid
  9. Gretah
    #5
    Det var coolt.
    Vi hade ju en ganska stor grushög vid stugan förra året, då maken skulle ha det när han byggde ny husgrund mm... Då var de och tog skottkärrelass av den grushögen och gick och la i hål som blivit i vägen då det regnat... De talade om efteråt vad de gjort iofs... men det var ju liksom ingen allmän grushög för vem som helst att gå å ta ur... Fast... vi sa ju inget, mest..."ok". Men hädanefter får vi liksom gömma saker lite bättre.
  10. 5
    Det var coolt.
    Vi hade ju en ganska stor grushög vid stugan förra året, då maken skulle ha det när han byggde ny husgrund mm... Då var de och tog skottkärrelass av den grushögen och gick och la i hål som blivit i vägen då det regnat... De talade om efteråt vad de gjort iofs... men det var ju liksom ingen allmän grushög för vem som helst att gå å ta ur... Fast... vi sa ju inget, mest..."ok". Men hädanefter får vi liksom gömma saker lite bättre.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Man upphör aldrig..

    ..att förvånas över folks initiativförmåga när det är gratis
  12. 6
    Man upphör aldrig.. ..att förvånas över folks initiativförmåga när det är gratis

Liknande trådar

  1. Rätt eller fel och har jag gått bakom ryggen på någon
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 09:51
  2. Gått bakom ryggen?
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 21:19
  3. Sommarstugan... och nattkiss
    By ulrikaf69 in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 17:11
  4. Är i sommarstugan
    By Majjen in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 17:50
  5. Kvällsfeber i sommarstugan:(
    By orolig mamma in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar