sista dagen på dagis
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    sista dagen på dagis

    *SNYFT*
    Min lilla tjej är STOR:
    *SNYFT*
    Jag har ingen liten bebis längre.
    *SNYFT*
  2. 1
    sista dagen på dagis *SNYFT*
    Min lilla tjej är STOR:
    *SNYFT*
    Jag har ingen liten bebis längre.
    *SNYFT*
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Sköönt!
    Nu är det bara den underbara fortsättningen som förälder kvar!
    Grattis!
  4. 2
    Sköönt!
    Nu är det bara den underbara fortsättningen som förälder kvar!
    Grattis!
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Tack, fast jag vet nte om det känns så underbart alltid.
  6. 3
    Tack, fast jag vet nte om det känns så underbart alltid.
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Tro mig, när hon tar studenten så kommer allt att vara värt det.
  8. 4
    Tro mig, när hon tar studenten så kommer allt att vara värt det.
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Ok. Och hamnar i ett diket någonstanns, aspackad från champagnefrukosten hon har myglat till sig av någon äldre kompis utan att vi vet om det.
    Tja, men jag tror inte det. Visst hon är trotsig och bråkig nu men jag tror ändå att hon är en skötsam tjej.
    Jag menar inte ens mannen som växte upp bland alkoholister blev det.
  10. 5
    Ok. Och hamnar i ett diket någonstanns, aspackad från champagnefrukosten hon har myglat till sig av någon äldre kompis utan att vi vet om det.
    Tja, men jag tror inte det. Visst hon är trotsig och bråkig nu men jag tror ändå att hon är en skötsam tjej.
    Jag menar inte ens mannen som växte upp bland alkoholister blev det.
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6
    Skulle du kunna sluta att plocka fram det negativa sådär omedelbart, kanske?
  12. 6
    Skulle du kunna sluta att plocka fram det negativa sådär omedelbart, kanske?
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    hihi. Nej, ho är en skötsam tjej
  14. 7
    hihi. Nej, ho är en skötsam tjej
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Då tar vi det en gång till:

    Sista dagen på dagis - JIPPIE
    Min lilla tjej är stor - JIPPIE
    Jag har ingen bebis längre - JIPPIE!

    Du har ju fortfarande ett barn och hon växer och blir en människa som du kan ha en djupare och roligare relation med!
  16. 8
    Då tar vi det en gång till:

    Sista dagen på dagis - JIPPIE
    Min lilla tjej är stor - JIPPIE
    Jag har ingen bebis längre - JIPPIE!

    Du har ju fortfarande ett barn och hon växer och blir en människa som du kan ha en djupare och roligare relation med!
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9
    var tid har sin tjusning.
  18. 9
    var tid har sin tjusning.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    är du orolig över din dotters skolgång? Barn växer... Det låter som du vill behålla henne som liten...
  20. 10
    är du orolig över din dotters skolgång? Barn växer... Det låter som du vill behålla henne som liten...
  21. Medlem sedan
    Dec 2008
    #11
    Klart, hon är alltid min bebis.
    Nej, klart hon var mer lättskött psykiskt när hon var liten men samtidigt så är hon ju mer mogen och vuxnare nu och kommer att bli mer och mer vuxen och kunna prata med på ett annat sätt.
  22. 11
    Klart, hon är alltid min bebis.
    Nej, klart hon var mer lättskött psykiskt när hon var liten men samtidigt så är hon ju mer mogen och vuxnare nu och kommer att bli mer och mer vuxen och kunna prata med på ett annat sätt.
  23. Medlem sedan
    May 1999
    #12
    Vuxen? Hon slutar dagis? Var kom vuxenheten in i bilden?
  24. 12
    Vuxen? Hon slutar dagis? Var kom vuxenheten in i bilden?
  25. Medlem sedan
    Jul 2008
    #13
    Nu hoppade du nog över flera steg. Vuxen är hon lååångt ifrån. Mognare kanske och så men inte på långa vägar vuxen, ta hand om hennes barndom.
  26. 13
    Nu hoppade du nog över flera steg. Vuxen är hon lååångt ifrån. Mognare kanske och så men inte på långa vägar vuxen, ta hand om hennes barndom.
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14
    neeej! hon går iväg på morgonen, med en flaska mous-vin som hon skall dela med 1-2 kompisar. hon kommer utrusande med fina betyg i handen + ett stipendium för utmärkt resultat i matematik. hon tar emot familjens blommor och gosedjur och ögonen är klara och hon är lycklig och tackar Dig speciellt! hon fnissar och åker runt med de andra studenterna och sjunger fy .. vad jag är bra... vilket hon är. på eftermiddagen äter och dricker (2 glas vin får hon) ni gott tillsammans. på kvällen går hon på fest med kompisarna, hon dricker ytterligare 2 glad vin och sen några läsk och kl 2.30 ringer hon hem och vill bli hämtad. hemma igen mitt i natten pratar ni om dagen och hon är lycklig och fnissig och du kan omöjligtvis älska henne mer än just då.


    medan du väntar på just den dagen skall du ge henne allt du har... positiva tankar, beröm, tid, mer beröm och mer tid.

    så blir det!
  28. 14
    neeej! hon går iväg på morgonen, med en flaska mous-vin som hon skall dela med 1-2 kompisar. hon kommer utrusande med fina betyg i handen + ett stipendium för utmärkt resultat i matematik. hon tar emot familjens blommor och gosedjur och ögonen är klara och hon är lycklig och tackar Dig speciellt! hon fnissar och åker runt med de andra studenterna och sjunger fy .. vad jag är bra... vilket hon är. på eftermiddagen äter och dricker (2 glas vin får hon) ni gott tillsammans. på kvällen går hon på fest med kompisarna, hon dricker ytterligare 2 glad vin och sen några läsk och kl 2.30 ringer hon hem och vill bli hämtad. hemma igen mitt i natten pratar ni om dagen och hon är lycklig och fnissig och du kan omöjligtvis älska henne mer än just då.


    medan du väntar på just den dagen skall du ge henne allt du har... positiva tankar, beröm, tid, mer beröm och mer tid.

    så blir det!
  29. Medlem sedan
    Jul 2008
    #15
    Diket ???

    Vilka låga tankar om din dotter
  30. 15
    Diket ???

    Vilka låga tankar om din dotter
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    tvärtom, låt henne vara ett litet barn ett tag till. ge henne inte för mycket ansvar i tron att hon är mogen.
  32. 16
    tvärtom, låt henne vara ett litet barn ett tag till. ge henne inte för mycket ansvar i tron att hon är mogen.
  33. Medlem sedan
    Dec 2008
    #17
    Man vet väl hur studenterna är!!!!
    Det är inte bara min dotter jag syftar på.
    Men jag tror inte det.
    Jag hade eg större risk att hamna snett iomed en odiagnosticerad ADHD i 30 år.
    Men hon har två föräldrar som gör allt för henne och upptäcker och utreder minsta lilla sak så att hon ska få en bättre start i livet än vad vi fick.
  34. 17
    Man vet väl hur studenterna är!!!!
    Det är inte bara min dotter jag syftar på.
    Men jag tror inte det.
    Jag hade eg större risk att hamna snett iomed en odiagnosticerad ADHD i 30 år.
    Men hon har två föräldrar som gör allt för henne och upptäcker och utreder minsta lilla sak så att hon ska få en bättre start i livet än vad vi fick.
  35. Medlem sedan
    May 2002
    #18
    hoppas du skojade när du skriver att man vet hur studenter är..... de flesta ungdomar är trevliga och smarta och välvårdade och håller sig i det närmaste!nyktra också under studentfestligheterna.
  36. 18
    hoppas du skojade när du skriver att man vet hur studenter är..... de flesta ungdomar är trevliga och smarta och välvårdade och håller sig i det närmaste!nyktra också under studentfestligheterna.
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19

    skitsnack

    ingen i min skola låg i ngt dike.

    Lite verklighetsförankring kanske vore bra.

    Jag drack inte ens ngt på min student.

    Har du tänkt på att ni kanske överutreder saker istället?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  38. 19
    skitsnack ingen i min skola låg i ngt dike.

    Lite verklighetsförankring kanske vore bra.

    Jag drack inte ens ngt på min student.

    Har du tänkt på att ni kanske överutreder saker istället?
  39. Medlem sedan
    Jul 2008
    #20
    Jasså det vet man ?? Min äldsta m vänner satt hemma hos oss och drack champagne och jordgubbar mm. Innan de begav sig. Tycker du har alldeles för sned uppfattning av våra ungdomar
  40. 20
    Jasså det vet man ?? Min äldsta m vänner satt hemma hos oss och drack champagne och jordgubbar mm. Innan de begav sig. Tycker du har alldeles för sned uppfattning av våra ungdomar
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sista dagen på gamla dagis!
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 20:20
  2. Sista dagen på dagis..
    By ruffa in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 12:19
  3. Sista dagen på dagis!
    By Ann&Lovisa Erik Alva in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 20:42
  4. Imorgon är det sista dagen på dagis!
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 08:57
  5. Sista dagen på dagis!
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 13:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar