Dyr försäkring på Sharan?
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Dyr försäkring på Sharan?

    Hej!
    Vi har precis köpt en beg Sharan och blir lite chockade över vad försäkringen hamnar på. Nu har vi iofs kört en gammal Volvo innan så vi är lite bortskämda med billig försäkring. Vad betalar ni Sharanägare i försäkring? Vi fick ett pris på nästan 1100 spänn i månaden hos vårt försäkringsbolag - helförsäkring.

    Är det inte väldigt mycket?
  2. 1
    Dyr försäkring på Sharan? Hej!
    Vi har precis köpt en beg Sharan och blir lite chockade över vad försäkringen hamnar på. Nu har vi iofs kört en gammal Volvo innan så vi är lite bortskämda med billig försäkring. Vad betalar ni Sharanägare i försäkring? Vi fick ett pris på nästan 1100 spänn i månaden hos vårt försäkringsbolag - helförsäkring.

    Är det inte väldigt mycket?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Jag hade en Sharan 1.8T till maj 2008. Den kostade (helförsäkring utanför Linköping, full bonus, 1000-1500 mil) under 5000 kr på helår. Detta gällde både Salus Ansvar och Trygg Hansa. Prova med Trygg Hansa då de ofta är billigast på VW (de har VW vagnskadeförsäkring)
  4. 2
    Jag hade en Sharan 1.8T till maj 2008. Den kostade (helförsäkring utanför Linköping, full bonus, 1000-1500 mil) under 5000 kr på helår. Detta gällde både Salus Ansvar och Trygg Hansa. Prova med Trygg Hansa då de ofta är billigast på VW (de har VW vagnskadeförsäkring)
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Trygg-Hansa

    Trygg-Hansa verkar precis som du säger vara billiga på VW. Jag har precis kollat upp vad det kostar att halvförsäkra en ny VW Golf GTI för en man i 50-årsåldern med full bonus och boende i Storstockholm. Billigast var Trygg-Hansa med 3.690:-/år och dyrast var Foksam som vill ha 3.656:-/halvår.

    Snacka om skillnader.
  6. 3
    Trygg-Hansa Trygg-Hansa verkar precis som du säger vara billiga på VW. Jag har precis kollat upp vad det kostar att halvförsäkra en ny VW Golf GTI för en man i 50-årsåldern med full bonus och boende i Storstockholm. Billigast var Trygg-Hansa med 3.690:-/år och dyrast var Foksam som vill ha 3.656:-/halvår.

    Snacka om skillnader.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Vad roligt att ni nämner Trygg-Hansa då det är vårt bolag och de som "erbjöd" oss en premie på över 1000 i månaden..visst är det märkligt. Nu bor vi iofs mitt på Södermalm, Sthlm och har bilen på gatan men föraren är över 25 år och har många skadefria år bakom sig. Bilen är en 2002, 1,8 T. Jag måste säga att jag blir aldrig klok på försäkringsbolag.
    Nu har vi hittat ett billigare alternativ. Tack för svaren!
  8. 4
    Vad roligt att ni nämner Trygg-Hansa då det är vårt bolag och de som "erbjöd" oss en premie på över 1000 i månaden..visst är det märkligt. Nu bor vi iofs mitt på Södermalm, Sthlm och har bilen på gatan men föraren är över 25 år och har många skadefria år bakom sig. Bilen är en 2002, 1,8 T. Jag måste säga att jag blir aldrig klok på försäkringsbolag.
    Nu har vi hittat ett billigare alternativ. Tack för svaren!
  9. Anonym
    #5
    det beror väl på, försäkringsbolagen är ganska bra på att ta betalt för risker, du är väl en sådan som antagligen kommer att utnyttja försäkringen och då är det inte mer än rätt att det kostar.
  10. 5
    det beror väl på, försäkringsbolagen är ganska bra på att ta betalt för risker, du är väl en sådan som antagligen kommer att utnyttja försäkringen och då är det inte mer än rätt att det kostar.

Liknande trådar

  1. VW Sharan - synpunkter?!
    By alacs in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 07:36
  2. Förbättring på Sharan?
    By Minama in forum Bilsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:29
  3. Sharan - bilstolar
    By bilisten in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 20:00
  4. En fråga om VW Sharan
    By sprengja in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 22:03
  5. VW Sharan?
    By Annie in forum Bilsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 13:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar