barn försäkringar, vilken bäst?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    barn försäkringar, vilken bäst?

    blev uppringd idag från skanska försäkrings rådgivning om barnförsäkringar då de sett at jag fått barn. och de hävdade så klart att de var bäst. de ville skicka hem en person för att prata och jämföra barnförsäkringar. Men jag tackade nej. jag sa at jag har typ redan bestämt mig för trygg -hansa o då började han typ baktala det bolaget med en massa argument. det kändes inte så seriöst då.


    vilka barnförsäkringar har ni till era barn?
  2. 1
    barn försäkringar, vilken bäst? blev uppringd idag från skanska försäkrings rådgivning om barnförsäkringar då de sett at jag fått barn. och de hävdade så klart att de var bäst. de ville skicka hem en person för att prata och jämföra barnförsäkringar. Men jag tackade nej. jag sa at jag har typ redan bestämt mig för trygg -hansa o då började han typ baktala det bolaget med en massa argument. det kändes inte så seriöst då.


    vilka barnförsäkringar har ni till era barn?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Trygg Hansa
  4. 2
    Trygg Hansa
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3
    Trygg-Hansa.
  6. 3
    Trygg-Hansa.
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Skandia
  8. 4
    Skandia
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    Vi har Trygg-Hansa.
  10. 5
    Vi har Trygg-Hansa.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    trygg-hansa.
    jag har alla mina o dotterns försäkringar där och har haft... sisådär...6 incidenter/ärenden under åren. alla har skötts med beröm godkännt. deras kundtjänst-personal har också varit väldigt trevliga.
  12. 6
    trygg-hansa.
    jag har alla mina o dotterns försäkringar där och har haft... sisådär...6 incidenter/ärenden under åren. alla har skötts med beröm godkännt. deras kundtjänst-personal har också varit väldigt trevliga.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Jag valde efter offert

    Jag skrev till de olika bolagen och bad om offert där jag försökte ange vilka villkor jag ville ha för att det skulle bli jämförbart. Jag kikade i vad de erbjöd och försökte sedan i min offertförfrågan specificera antal basbelopp i maximalt försäkringsbelopp och liknande saker. Helt identiska blir de inte i villkoren men bland det jag fick hem valde jag då det som passade mig. På det här sättet var det jag som ställde villkoren och inte de.

    Bland de bolag jag valde mellan tog jag Skandia eftersom de erbjöd bättre villkor vid riktigt svåra olyckor, som långvarig sjukhusvistelse, medan en konkurrent kanske var mer generös när ett par glasögon gick sönder. Det kan jag hantera ändå tyckte jag, försäkringen ville jag ha mot svåra problem.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Jag valde efter offert Jag skrev till de olika bolagen och bad om offert där jag försökte ange vilka villkor jag ville ha för att det skulle bli jämförbart. Jag kikade i vad de erbjöd och försökte sedan i min offertförfrågan specificera antal basbelopp i maximalt försäkringsbelopp och liknande saker. Helt identiska blir de inte i villkoren men bland det jag fick hem valde jag då det som passade mig. På det här sättet var det jag som ställde villkoren och inte de.

    Bland de bolag jag valde mellan tog jag Skandia eftersom de erbjöd bättre villkor vid riktigt svåra olyckor, som långvarig sjukhusvistelse, medan en konkurrent kanske var mer generös när ett par glasögon gick sönder. Det kan jag hantera ändå tyckte jag, försäkringen ville jag ha mot svåra problem.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Folksams medlemsförsäkring. Det är den enda möjligheten om man har ett adopterat barn, alla andra försäkringsbolag och försäkringsformer säger nej... Möjligen finns det medlemsförsäkringar i andra bolag också, men för Folksam har jag "rätt" medlemskap (facket), så det fick bli där. Valet var i alla fall enkelt.
  16. 8
    Folksams medlemsförsäkring. Det är den enda möjligheten om man har ett adopterat barn, alla andra försäkringsbolag och försäkringsformer säger nej... Möjligen finns det medlemsförsäkringar i andra bolag också, men för Folksam har jag "rätt" medlemskap (facket), så det fick bli där. Valet var i alla fall enkelt.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9
    Kan d vara skillnad på de olika bolagen för dina barns skull eftersom de har diagnoser? Vet att vissa bolag är mer restriktiva.
  18. 9
    Kan d vara skillnad på de olika bolagen för dina barns skull eftersom de har diagnoser? Vet att vissa bolag är mer restriktiva.

Liknande trådar

  1. vilken skärgårds ö är bäst för barn?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 20:46
  2. Vilken sorts madrass är bäst för barn?
    By Iza1 in forum Sömn – barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 12:20
  3. Vilken/vilka försäkringar?
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 19:56
  4. FÖRSÄKRINGAR- för barn?
    By nanah78 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 22:03
  5. Vänta barn försäkringar !!??
    By Jenni m TuvaTheoTiam in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar