Vann någon egentligen??
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Vann någon egentligen??

    Nu har jag funderat på en grej länge nog. När jag växte upp läste jag _massor_ med böcker, B Wahlströms nästan alla (förlaget alla).

    Och i början fanns en tävling: Vinn en ponny eller en moped. Men vann nån nångång eller var det bara för att göra sig lite god reklam??
  2. 1
    Vann någon egentligen?? Nu har jag funderat på en grej länge nog. När jag växte upp läste jag _massor_ med böcker, B Wahlströms nästan alla (förlaget alla).

    Och i början fanns en tävling: Vinn en ponny eller en moped. Men vann nån nångång eller var det bara för att göra sig lite god reklam??
  3. monka
    #2
    Skrivfel: förlaget ALLTSÅ, inte alla.... i parentesen.
  4. 2
    Skrivfel: förlaget ALLTSÅ, inte alla.... i parentesen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Ja.
  6. 3
    Ja.
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Ja tänk, det undrade jag med. Det var ju drömmen!
  8. 4
    Ja tänk, det undrade jag med. Det var ju drömmen!
  9. monka
    #5
    Kände du nån som vann eller hur vet du? Stod det i nån tidning eller nåt annat? Jag är så himla undrande om detta *s*
  10. 5
    Kände du nån som vann eller hur vet du? Stod det i nån tidning eller nåt annat? Jag är så himla undrande om detta *s*
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    haha, det där hade jag glömt.
  12. 6
    haha, det där hade jag glömt.
  13. monka
    #7
    Jag med till häromkvällen. Tror jag har för lite att göra *s'
  14. 7
    Jag med till häromkvällen. Tror jag har för lite att göra *s'
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    antagligen. Jag minns att jag var väldigt besviken på antalet bokryggar man skulle måla röda eller gröna, jag hade ju 15 ggr så många böcker. ÄLSKADE wahlströms...
  16. 8
    antagligen. Jag minns att jag var väldigt besviken på antalet bokryggar man skulle måla röda eller gröna, jag hade ju 15 ggr så många böcker. ÄLSKADE wahlströms...
  17. monka
    #9
    Jag hade också hyllmeter med böcker... nu är det kartongvis, för mamma har sparat dem alla. Wahlströms var bäst!!
  18. 9
    Jag hade också hyllmeter med böcker... nu är det kartongvis, för mamma har sparat dem alla. Wahlströms var bäst!!
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Det stod i nån hästtidning rätt nyligen. Ett reportage om en tjej som vann. Jag har för mig att just en ponny bara lottades ut nån gång, sen var det pengar till en ponny eller en moped. En moped är ju enkelt liksom, medans en ponny är en levande varelse och inte bara att "skicka iväg". Googla så finns en del att läsa om det !
  20. 10
    Det stod i nån hästtidning rätt nyligen. Ett reportage om en tjej som vann. Jag har för mig att just en ponny bara lottades ut nån gång, sen var det pengar till en ponny eller en moped. En moped är ju enkelt liksom, medans en ponny är en levande varelse och inte bara att "skicka iväg". Googla så finns en del att läsa om det !
  21. monka
    #11
    En egen ponny... gud så jag lekte "häst" när jag var lien... dagarna i ända.
  22. 11
    En egen ponny... gud så jag lekte "häst" när jag var lien... dagarna i ända.
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    och en ponny är ju liksom ganska mycket dyrare!
  24. 12
    och en ponny är ju liksom ganska mycket dyrare!
  25. monka
    #13
    Ok! Varför tänker aldrig jag "google"... Ja en ponny kunde ju inte vem som helst ta emot... vi hade säker tinte, i min familj... men en dröm var det.
  26. 13
    Ok! Varför tänker aldrig jag "google"... Ja en ponny kunde ju inte vem som helst ta emot... vi hade säker tinte, i min familj... men en dröm var det.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Vad hemskt egentligen att lotta ut ett djur. hur ska dom veta att dom som vinner har råd, möjlighet och kunskap om hur man tar hand om en ponny?
  28. 14
    Vad hemskt egentligen att lotta ut ett djur. hur ska dom veta att dom som vinner har råd, möjlighet och kunskap om hur man tar hand om en ponny?
  29. monka
    #15
    Fast det här är 30 år sedan... Då fick man en rätt fin ponny för 5000 kr. Man kan få en nu med om man inte har så stora krav...
  30. 15
    Fast det här är 30 år sedan... Då fick man en rätt fin ponny för 5000 kr. Man kan få en nu med om man inte har så stora krav...
  31. monka
    #16
    Det stod att prissumman var 5000 kr som man fick använda till moped eller ponny alltså...
  32. 16
    Det stod att prissumman var 5000 kr som man fick använda till moped eller ponny alltså...
  33. Medlem sedan
    Nov 2008
    #17

    Afrodite !

    Just därför ändrades det till en penningsumma istället. Det var ett otroligt arbete att just hitta den rätta vinnaren. Någon med insatta föräldrar, ekonomi o.s.v att ta hand om en häst. Självklart lottades det inte bara ut en ponny som skickades iväg utan att verkligen kolla innan !
    "I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe


    Bloggen är uppdaterad 16/9-13
  34. 17
    Afrodite ! Just därför ändrades det till en penningsumma istället. Det var ett otroligt arbete att just hitta den rätta vinnaren. Någon med insatta föräldrar, ekonomi o.s.v att ta hand om en häst. Självklart lottades det inte bara ut en ponny som skickades iväg utan att verkligen kolla innan !
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18
    Hehe, när jag var liten (runt 12-14 år) var det en bekants mormor som vann ett russföl på bingo. Den fick dotterdottern som inte kunde ett smack om hästar...

    Tror inte att det funkade så bra faktiskt. Det räcker ju inte med att äääälska hästar för att klara att ta hand om dem.
  36. 18
    Hehe, när jag var liten (runt 12-14 år) var det en bekants mormor som vann ett russföl på bingo. Den fick dotterdottern som inte kunde ett smack om hästar...

    Tror inte att det funkade så bra faktiskt. Det räcker ju inte med att äääälska hästar för att klara att ta hand om dem.

Liknande trådar

  1. Behöver man egentligen någon tv om
    By Surfaren in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 01:05
  2. Blir det någon effekt egentligen?
    By Tröttaste mamman in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 11:56
  3. Jag vann jesus, jag vann!:-)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 18:56
  4. När känner man egentligen någon?
    By anonym in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 20:01
  5. e det egentligen någon som har tid och
    By mia in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 15:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar