Överföring med USB-sticka
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Överföring med USB-sticka

    Jag vill överföra inställningar mm till en annan dator med en USB-sticka (på 15 Gb så det räcker). Testade Filöverföring och Säkerhetskopiering men inget funkade. Något annat sätt?
  2. 1
    Överföring med USB-sticka Jag vill överföra inställningar mm till en annan dator med en USB-sticka (på 15 Gb så det räcker). Testade Filöverföring och Säkerhetskopiering men inget funkade. Något annat sätt?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Är det är Windows XP eller Vista på båda datorerna så gör man det lättast med Filöverföring som är ett standardprogram som finns installerat.
  4. 2
    Är det är Windows XP eller Vista på båda datorerna så gör man det lättast med Filöverföring som är ett standardprogram som finns installerat.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Glömde skriva det. Använd den senaste Filöverföingen. Är ena datorn Vista så använd den. Är ena datorn installerad på engelska från början (t ex förinstallerad HP, Dell mm) så testa den engelska varianten. Båda datorerna brukar krava samma version och språk av Filöverföring.
  6. 3
    Glömde skriva det. Använd den senaste Filöverföingen. Är ena datorn Vista så använd den. Är ena datorn installerad på engelska från början (t ex förinstallerad HP, Dell mm) så testa den engelska varianten. Båda datorerna brukar krava samma version och språk av Filöverföring.
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Glömde skriva det. Använd den senaste Filöverföingen. Är ena datorn Vista så använd den. Är ena datorn installerad på engelska från början (t ex förinstallerad HP, Dell mm) så testa den engelska varianten. Båda datorerna brukar krava samma version och språk av Filöverföring.
    Det är XP Pro och fungerar inte, jag får kanske läsa på.
  8. 4
    Glömde skriva det. Använd den senaste Filöverföingen. Är ena datorn Vista så använd den. Är ena datorn installerad på engelska från början (t ex förinstallerad HP, Dell mm) så testa den engelska varianten. Båda datorerna brukar krava samma version och språk av Filöverföring.
    Det är XP Pro och fungerar inte, jag får kanske läsa på.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Kan det vara så att filen som skapas är för stor? Testa att flytta någon mapp separat, t ex Min Musik om den är stor. Då får du ner storleken på överföringsfilen.

    Använder du samma program, inte bara version och språk, utan exakt samma EXE-fil föra tt skapa och återställa inställningar mm?
  10. 5
    Kan det vara så att filen som skapas är för stor? Testa att flytta någon mapp separat, t ex Min Musik om den är stor. Då får du ner storleken på överföringsfilen.

    Använder du samma program, inte bara version och språk, utan exakt samma EXE-fil föra tt skapa och återställa inställningar mm?
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Kan det vara så att filen som skapas är för stor? Testa att flytta någon mapp separat, t ex Min Musik om den är stor. Då får du ner storleken på överföringsfilen.

    Använder du samma program, inte bara version och språk, utan exakt samma EXE-fil föra tt skapa och återställa inställningar mm?
    Nej det finns en Filöveröring som funkar till stickan på men inte öpnnar sig i den nya.
  12. 6
    Kan det vara så att filen som skapas är för stor? Testa att flytta någon mapp separat, t ex Min Musik om den är stor. Då får du ner storleken på överföringsfilen.

    Använder du samma program, inte bara version och språk, utan exakt samma EXE-fil föra tt skapa och återställa inställningar mm?
    Nej det finns en Filöveröring som funkar till stickan på men inte öpnnar sig i den nya.

Liknande trådar

  1. Personkonto-överföring
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 21:36
  2. Överföring av VHS till dvd,
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 19:33
  3. Överföring Nordea - > FSB :(
    By Padre_M in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 12:02
  4. överföring av mat
    By sala in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 13:18
  5. Du med överföring..
    By amiable in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 09:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar