Egna plåster!
En bra idé
  1. Anti köp-mamman
    #1

    Egna plåster!

    Egna fina plåster kan man göra själv. Jag köpte kompresser och någon sorts plåstertejp på apoteket och ritade sedan fina kattansikten på (efter en känd förlaga). Det blev populärt hos dottern som just nu har ett par svinkoppor på benen som måste plåstras om när hon är på dagis.
  2. 1
    Egna plåster! Egna fina plåster kan man göra själv. Jag köpte kompresser och någon sorts plåstertejp på apoteket och ritade sedan fina kattansikten på (efter en känd förlaga). Det blev populärt hos dottern som just nu har ett par svinkoppor på benen som måste plåstras om när hon är på dagis.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Jag ser inte det bra i detta...sorry
    Visst, har man inget plåster hemma, men kompresser och tejp, så är det ju fiffigt att göra plåster aav det, men att köpa detta bara för att göra plåster och inte köpa? Det är jag inte med på. Blir fundersam över ditt nick...du köper ju kompresser och tejp och jag ser inte att det skulle vara bättre än att köpa färdiga plåster. Och till på köpet måste du ha pennor för att rita på plåstret.
  4. 2
    Jag ser inte det bra i detta...sorry
    Visst, har man inget plåster hemma, men kompresser och tejp, så är det ju fiffigt att göra plåster aav det, men att köpa detta bara för att göra plåster och inte köpa? Det är jag inte med på. Blir fundersam över ditt nick...du köper ju kompresser och tejp och jag ser inte att det skulle vara bättre än att köpa färdiga plåster. Och till på köpet måste du ha pennor för att rita på plåstret.
  5. Anti-köpmamman
    #3

    Förklaring!

    Glömde säga:
    saken är den att lilltjejen haft svinkoppor. Då hade vi material till plåstertillverkningen hemma redan, för att täcka över en svinkoppa, och det var bara att göra plåstren lite roligare....
    Håller med om att det vore fånigt att gå och köpa gasbinda och tejp utan anledning.
  6. 3
    Förklaring! Glömde säga:
    saken är den att lilltjejen haft svinkoppor. Då hade vi material till plåstertillverkningen hemma redan, för att täcka över en svinkoppa, och det var bara att göra plåstren lite roligare....
    Håller med om att det vore fånigt att gå och köpa gasbinda och tejp utan anledning.

Liknande trådar

  1. Plåster?
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 14:15
  2. Plåster på tub?
    By Hello in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 13:44
  3. Plåster på tub?
    By Hello in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 10:28
  4. Ett plåster
    By AnneF med 3 busar in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 12:53
  5. p-plåster
    By helena in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar