Legoland i Tyskland?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Legoland i Tyskland?

    Har någon här inne varit på Legoland i Tyskland? I så fall skulle jag bli jätteglad för lite info om hur det är där. Om du varit både i Danmark och Tyskland undrar jag om det är stora skillnader, om något är bättre eller sämre?

    Vi funderar på Legoland till sommaren, och då kom vi på att det ju kunde vara kul att åka till Tyskland istället för till Danmark. Eller till England förstås! Ytterligare ett alternativ, som jag gärna vill ha info om av dig som varit där.
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  2. 1
    Legoland i Tyskland? Har någon här inne varit på Legoland i Tyskland? I så fall skulle jag bli jätteglad för lite info om hur det är där. Om du varit både i Danmark och Tyskland undrar jag om det är stora skillnader, om något är bättre eller sämre?

    Vi funderar på Legoland till sommaren, och då kom vi på att det ju kunde vara kul att åka till Tyskland istället för till Danmark. Eller till England förstås! Ytterligare ett alternativ, som jag gärna vill ha info om av dig som varit där.
  3. Medlem sedan
    Apr 1999
    #2
    Bara en tanke som inte har med Legoland att göra. Om ni åker till Tyskland och vill besöka en trevlig park så är Playmobilland utanför Nurnberg ett bra ställe. Inträdet är runt 60 kr/person och inne i parken finns ett stort (menar stort) inomhusområde med massor av playmobil att leka med och klätterställningar. Ute i parken finns miljöer uppbyggda efter playmobiltema. Allt allt att leka och rör vid. Stort piratskepp, med flottar, äventyrshus, bondgård, indianer osv. Ett stor område med sand och vatten (glöm inte badkläder) med hinkar och spadar. (Torktumlare finns vid ingången). Familjen älskar det här stället. Inga motoriserade attraktioner utan bara lek!
    Bara ett tips om ni åker till Tyskland. Via www.playmobil.de tror jag man når parkens hemsida.
  4. 2
    Bara en tanke som inte har med Legoland att göra. Om ni åker till Tyskland och vill besöka en trevlig park så är Playmobilland utanför Nurnberg ett bra ställe. Inträdet är runt 60 kr/person och inne i parken finns ett stort (menar stort) inomhusområde med massor av playmobil att leka med och klätterställningar. Ute i parken finns miljöer uppbyggda efter playmobiltema. Allt allt att leka och rör vid. Stort piratskepp, med flottar, äventyrshus, bondgård, indianer osv. Ett stor område med sand och vatten (glöm inte badkläder) med hinkar och spadar. (Torktumlare finns vid ingången). Familjen älskar det här stället. Inga motoriserade attraktioner utan bara lek!
    Bara ett tips om ni åker till Tyskland. Via www.playmobil.de tror jag man når parkens hemsida.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    På legolands hemsida kan du se kartor öve de olika parkerna och läsa vilka karuseller mm som finns.

    http://www.legoland.com/

    Det enda legoland som jag har besökt är legoland här i USA och det är toppen! Vi var där förra sommaren och åker dit igen när barnen har lov i mars.
  6. 3
    På legolands hemsida kan du se kartor öve de olika parkerna och läsa vilka karuseller mm som finns.

    http://www.legoland.com/

    Det enda legoland som jag har besökt är legoland här i USA och det är toppen! Vi var där förra sommaren och åker dit igen när barnen har lov i mars.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
  8. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5

    Vi har varit där!

    3 ganger dessutom.Jättetrevlig park som vi säkert aker till fler ganger(vi bor 25mil därifran). Kan ocksa tipsa om ett trevligt hotell alldeles i närheten:

    www.hotel-zettler.de/

    Där har vi bott tva ganger och det är barnvänligt och trevligt. Ligger 5-10minuter fran Legoland.
  9. 5
    Vi har varit där! 3 ganger dessutom.Jättetrevlig park som vi säkert aker till fler ganger(vi bor 25mil därifran). Kan ocksa tipsa om ett trevligt hotell alldeles i närheten:

    www.hotel-zettler.de/

    Där har vi bott tva ganger och det är barnvänligt och trevligt. Ligger 5-10minuter fran Legoland.
  10. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Hade inte en aning om att det fanns i Tyskland. Lite för långt bort för att åka över helgen, vilket vi kan göra till Danmarks. Dock ett perfekt stopp nästa gång vi bilar till Kroatien. Ligger lite fel, men det är bara ett par extra mil.
    Om man tittar på kartan ser det ut att vara ett bra alternativ till den danska.
  11. 6
    Hade inte en aning om att det fanns i Tyskland. Lite för långt bort för att åka över helgen, vilket vi kan göra till Danmarks. Dock ett perfekt stopp nästa gång vi bilar till Kroatien. Ligger lite fel, men det är bara ett par extra mil.
    Om man tittar på kartan ser det ut att vara ett bra alternativ till den danska.
  12. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Jo, och förutom den vanliga utomhusparken så finns det två legoparker inomhus i Tyskland. Legoland finns lite överallt numera, i Danmark, Storbritannien, Tyskland och Californien.
  13. 7
    Jo, och förutom den vanliga utomhusparken så finns det två legoparker inomhus i Tyskland. Legoland finns lite överallt numera, i Danmark, Storbritannien, Tyskland och Californien.
  14. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Vi var där sommaren 06 i värsta värmeböljan. Nu har vi
    inte varit på legoland i danmark men jag tyckte att det var fint men lite litet..
  15. 8
    Vi var där sommaren 06 i värsta värmeböljan. Nu har vi
    inte varit på legoland i danmark men jag tyckte att det var fint men lite litet..

Liknande trådar

  1. Legoland i Tyskland, England el Danmark?
    By guppi in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 14:29
  2. Tyskland
    By makiko in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 18:04
  3. Tyskland
    By viktors mamma in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 17:57
  4. Tyskland
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 18:15
  5. Legoland i Tyskland jämfört
    By Elisha in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 11:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar