"Trekant är ett snuskigt ord"
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    "Trekant är ett snuskigt ord"

    Konversation vid middagsbordet:

    V 8 år: (från ingenstans) "Trekant är ett snuskigt ord. Också, alltså kan vara det också."

    Jag: "eh jaha, varför säger du så?"

    V: Därför att det var en tjej som sa det i en film, det kom in en kille och frågade vad de gjorde och hon svarade en trekant tror jag. Eller jag vet inte.

    E 6 år (fnittrandes) "Gjorde dom snippan mot snoppen?"

    V: "Jag vet inte. Man såg inte det"

    E: (fnittrar ännu mer) "Eller var det snippa mot snippa."


    Eeeeh jaha, jag var lite chockad över denna konversation, framför allt undrar jag vad det var för film som V sett och vart, vi har inte direkt p-rullar liggandes här hemma och vi har inte några filmkanaler och hon är inte uppe sent direkt om kvällarna....
    Liten på jorden men stor i orden
  2. 1
    "Trekant är ett snuskigt ord" Konversation vid middagsbordet:

    V 8 år: (från ingenstans) "Trekant är ett snuskigt ord. Också, alltså kan vara det också."

    Jag: "eh jaha, varför säger du så?"

    V: Därför att det var en tjej som sa det i en film, det kom in en kille och frågade vad de gjorde och hon svarade en trekant tror jag. Eller jag vet inte.

    E 6 år (fnittrandes) "Gjorde dom snippan mot snoppen?"

    V: "Jag vet inte. Man såg inte det"

    E: (fnittrar ännu mer) "Eller var det snippa mot snippa."


    Eeeeh jaha, jag var lite chockad över denna konversation, framför allt undrar jag vad det var för film som V sett och vart, vi har inte direkt p-rullar liggandes här hemma och vi har inte några filmkanaler och hon är inte uppe sent direkt om kvällarna....
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    *Gulp* ja det var då en aning avancerad i den åldern...men de lär sig väl i skolan...andra barn som har stora/äldre syskon....
  4. 2
    *Gulp* ja det var då en aning avancerad i den åldern...men de lär sig väl i skolan...andra barn som har stora/äldre syskon....
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    rättelse, killen frågade vad de hade gjrot och tjejen svarade "en trekant tror jag" alltså de verkar ha pratat om det på filmen/tvserien
  6. 3
    rättelse, killen frågade vad de hade gjrot och tjejen svarade "en trekant tror jag" alltså de verkar ha pratat om det på filmen/tvserien
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    *asg* DE snappar upp saker överallt! Dottern låg sjuk en gång som 7åring och när jag kommer in för att titta till henne så säger hon: Mamma, vart sitter G-punkten och vad har man den till?

    Låt inte barnen lysna på P3 alltså.
  8. 4
    *asg* DE snappar upp saker överallt! Dottern låg sjuk en gång som 7åring och när jag kommer in för att titta till henne så säger hon: Mamma, vart sitter G-punkten och vad har man den till?

    Låt inte barnen lysna på P3 alltså.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Haha, hur räddade du dig ur den?Eller förklarade du?
  10. 5
    Haha, hur räddade du dig ur den?Eller förklarade du?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Förklarade Någon dag senare åkte vi bil och då kom frågan: Mamma- hur tänker du när det gäller abort?

    Så jag är nog härdad*s*
  12. 6
    Förklarade Någon dag senare åkte vi bil och då kom frågan: Mamma- hur tänker du när det gäller abort?

    Så jag är nog härdad*s*
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Vår fjortonåring var _tre_ år, när han satt och lekte med lego framför TV:n. Vi tittade på film.
    Plötsligt skrek tjejen i filmen: "FUCK YOU!" åt killen.
    Treåringen tittade upp från leken och sa: "Va? Är det en SVENSK film?"

    Så- ja, de snappar upp allt snuskigt och allt förbjudet och det är spännande hela livet, verkar det som.
  14. 7
    Vår fjortonåring var _tre_ år, när han satt och lekte med lego framför TV:n. Vi tittade på film.
    Plötsligt skrek tjejen i filmen: "FUCK YOU!" åt killen.
    Treåringen tittade upp från leken och sa: "Va? Är det en SVENSK film?"

    Så- ja, de snappar upp allt snuskigt och allt förbjudet och det är spännande hela livet, verkar det som.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    *ASG*
    Lillebror, som i vanliga fall är utmärkt läskunnig, gjorde ett halsbrytande läsfel häromdagen. Vi gick förbi en fiskbil som hade FISKVAGNEN skrivet över hela långsidan. Sonen utbroister: "Där står det FISKVAGINAN! Mamma, vad är en vagina??"
  16. 8
    *ASG*
    Lillebror, som i vanliga fall är utmärkt läskunnig, gjorde ett halsbrytande läsfel häromdagen. Vi gick förbi en fiskbil som hade FISKVAGNEN skrivet över hela långsidan. Sonen utbroister: "Där står det FISKVAGINAN! Mamma, vad är en vagina??"

Liknande trådar

  1. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  2. Är det hemorojder? intimt o "snuskigt"
    By Virriga Vimsa in forum Komplikationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 08:56
  3. Misslyckad "debut". (lite snuskigt)
    By Väldigt anonym in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 20:48
  4. "Normalt" (lite snuskigt)
    By Mycket anonym in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 20:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar