Det bästa sättet att få förslag på
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 1998
    #1

    Det bästa sättet att få förslag på

    middagsmat är att fråga barnen. I alla fall i det här huset.
    Men nu har jag frågat den som vill ha sista ordet i den frågan denna helgen tre eller fyra gånger och ännu inte fått nåt svar så jag skickar frågan vidare till er - vad ska ni äta ikväll? Och är det bestämt av er eller nåt barn?
  2. 1
    Det bästa sättet att få förslag på middagsmat är att fråga barnen. I alla fall i det här huset.
    Men nu har jag frågat den som vill ha sista ordet i den frågan denna helgen tre eller fyra gånger och ännu inte fått nåt svar så jag skickar frågan vidare till er - vad ska ni äta ikväll? Och är det bestämt av er eller nåt barn?
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    E beställde makaroner och köttbullar till lunch och det blev det.
  4. 2
    E beställde makaroner och köttbullar till lunch och det blev det.
  5. Medlem sedan
    Mar 1998
    #3
    Till lunch här fick sonen lördagsgodis och ett stekt ägg. Middag då, har du kommit på nåt gott?
  6. 3
    Till lunch här fick sonen lördagsgodis och ett stekt ägg. Middag då, har du kommit på nåt gott?
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Ja här har dottern bestämt middag i kväll.. och vet inte om det är så mycket middag men hon valde pannkakor.. Kul va...
  8. 4
    Ja här har dottern bestämt middag i kväll.. och vet inte om det är så mycket middag men hon valde pannkakor.. Kul va...
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    Nej. Vi har ioförsig pizza men jag vet inte. Jag håller på att hålla vikten och då är varken makaroner och köttbullar eller pizza något bra.
    Även om pizzan är hemmagjord och jag åt bra med grönsaker till lunchen och kan göra samma sak till middagen.
  10. 5
    Nej. Vi har ioförsig pizza men jag vet inte. Jag håller på att hålla vikten och då är varken makaroner och köttbullar eller pizza något bra.
    Även om pizzan är hemmagjord och jag åt bra med grönsaker till lunchen och kan göra samma sak till middagen.
  11. Salander
    #6
    Mangokyckling med ris till vuxna och plankstek till barnen. Pannacotta med hallonsås, plus tårta till efterrrätt. Vi har kalas idag.
  12. 6
    Mangokyckling med ris till vuxna och plankstek till barnen. Pannacotta med hallonsås, plus tårta till efterrrätt. Vi har kalas idag.
  13. Medlem sedan
    Mar 1998
    #7
    Nä. Inte en lördagskväll.
    De är drillade här sen tidigt i livet att fredags- och lördagsmat ska passa till vin. Även om vi inget vin har. Så det förslaget tror jag inte ens de kommer att ge...
    Fast hamburgare och tacos är också helgmat även om det inte passar till vin.
  14. 7
    Nä. Inte en lördagskväll.
    De är drillade här sen tidigt i livet att fredags- och lördagsmat ska passa till vin. Även om vi inget vin har. Så det förslaget tror jag inte ens de kommer att ge...
    Fast hamburgare och tacos är också helgmat även om det inte passar till vin.
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8
    Jajustja, det läste jag. Hur gick det med plankorna?
  16. 8
    Jajustja, det läste jag. Hur gick det med plankorna?
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Jo men tacos passar till vin, det dricker jag i alla fall till
  18. 9
    Jo men tacos passar till vin, det dricker jag i alla fall till
  19. Salander
    #10
    Hitta inga, det blir på fat till två personer
  20. 10
    Hitta inga, det blir på fat till två personer
  21. Medlem sedan
    Aug 1999
    #11
    Vet inte men det är bestämt av makens morbror som fyllt 60 och har kalas ikväll. Inte mycket till hjälp tyvärr...
  22. 11
    Vet inte men det är bestämt av makens morbror som fyllt 60 och har kalas ikväll. Inte mycket till hjälp tyvärr...
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    När mina barn hjälper med middagstänket till blir det hamburgare, pannkaka eller tacos. Så de får bara hjälpa till att bestämma ibland
    Vi ska premiäranvända vår raclette.
  24. 12
    När mina barn hjälper med middagstänket till blir det hamburgare, pannkaka eller tacos. Så de får bara hjälpa till att bestämma ibland
    Vi ska premiäranvända vår raclette.
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13
    vad är en raclette?
  26. 13
    vad är en raclette?
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #14
    I dag har vi precis ätit kycklingnuggets med pommes och råa grönsaker.Det bestämmdes av oss vuxna eftersom barnen fick bestämma igår kväll.Det var iofs mycket uppskattad mat.
  28. 14
    I dag har vi precis ätit kycklingnuggets med pommes och råa grönsaker.Det bestämmdes av oss vuxna eftersom barnen fick bestämma igår kväll.Det var iofs mycket uppskattad mat.
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Beef burritos med bönsalsa och guacamole ska maken och jag äta. Barnen får väl typ det stekta köttet med lite ris till, de äter varken tortillabröd, bönor, salsa eller grönsaker (hopplösa ungar).
  30. 15
    Beef burritos med bönsalsa och guacamole ska maken och jag äta. Barnen får väl typ det stekta köttet med lite ris till, de äter varken tortillabröd, bönor, salsa eller grönsaker (hopplösa ungar).

Liknande trådar

  1. Bästa sättet få ut granatäpplekärnor
    By Tuttan* in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 10:58
  2. avsugning, bästa sättet?
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 12:03
  3. Bästa sättet att boka
    By Fjärde in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 18:24
  4. Vilket är bästa sättet...
    By gitL in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 11:32
  5. Bästa sättet att slå in kola!!!
    By Susanne in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 13:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar