Sår i näsan
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Sår i näsan

    Har sen innan jul haft sår i min näsa som inte vill försvinna. Det bildas hela tiden stora sårskorpor, jag låter bli att pilla bort dem och de försvinner men så kommer det tillbaka...vad ska man göra??? Det gör sjukt ont emellanåt kan jag lvoa...
    Lev livet, låt inte livet leva dig
    http://livnjutaren.blogspot.com/
  2. 1
    Sår i näsan Har sen innan jul haft sår i min näsa som inte vill försvinna. Det bildas hela tiden stora sårskorpor, jag låter bli att pilla bort dem och de försvinner men så kommer det tillbaka...vad ska man göra??? Det gör sjukt ont emellanåt kan jag lvoa...
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Återkommande sår och sår som inte vill läka skulle jag kolla upp. Kanske måste du ha något som smörjer dina slemhinnor.
  4. 2
    Återkommande sår och sår som inte vill läka skulle jag kolla upp. Kanske måste du ha något som smörjer dina slemhinnor.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Man ska söka vård tycker du då???
  6. 3
    Man ska söka vård tycker du då???
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Ja, återkommande sår skulle jag söka för.
  8. 4
    Ja, återkommande sår skulle jag söka för.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Så har jag haft... Det var stafylokocker, och jag fick nåt att smöja med, sen försvann de.
    Tror den salvan hette Fucidin, den är antibiotisk och receptbelagd.
  10. 5
    Så har jag haft... Det var stafylokocker, och jag fick nåt att smöja med, sen försvann de.
    Tror den salvan hette Fucidin, den är antibiotisk och receptbelagd.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6
    jag vet finns en salva som man kan ta så det lindrar nått med x i.. kommer aldrig ihåg vad den heter... så fort man rör på näsan går det upp.. krya på dig lite iaf
  12. 6
    jag vet finns en salva som man kan ta så det lindrar nått med x i.. kommer aldrig ihåg vad den heter... så fort man rör på näsan går det upp.. krya på dig lite iaf
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Fenazon? imt

    h
  14. 7
    Fenazon? imt h
  15. Medlem sedan
    May 1998
    #8
    När jag hade återkommande, eller snarare ständiga, sår i näsan var det staffisar. Streptisar kan ge samma symptom. Gå till doktorn och kolla, du kan få antibiotikasalva utskriven.
  16. 8
    När jag hade återkommande, eller snarare ständiga, sår i näsan var det staffisar. Streptisar kan ge samma symptom. Gå till doktorn och kolla, du kan få antibiotikasalva utskriven.
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Får jag varje vinter, när det blir riktigt torrt i luften. Jag använder Nozoil i förebyggande syfte numera, alt vanligt Vaselin. Men blir det stora sår ska man nog kolla upp ev bakterieförekomst!
  18. 9
    Får jag varje vinter, när det blir riktigt torrt i luften. Jag använder Nozoil i förebyggande syfte numera, alt vanligt Vaselin. Men blir det stora sår ska man nog kolla upp ev bakterieförekomst!
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10
    xylocain
  20. 10
    xylocain

Liknande trådar

  1. Ont i näsan!
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 21:50
  2. Röd om näsan
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 13:13
  3. sår i näsan?
    By Anonym in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 09:23
  4. Sår i näsan
    By camelia in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 12:37
  5. Ont i näsan!
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 15:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar