Minibuss - Chevrolet eller Chrysler
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Minibuss - Chevrolet eller Chrysler

    Vi funderar på att skaffa en större bil, då tre bilbarnstolar tar en hel del plats i våran lilla bil.

    De sjusitsiga bilar som finns verkar många av dom ha ganska minimalt lastutrymme.
    Vi vill kunna lasta lite i bilen även om någon av barnen sitter i stolarna längst bak.

    Så det har väl fallit lite på Chrysler Grand Voyager eller Chevrolet Transport.

    Har sett en Transport från 02 som jag tycker verkar intressant.
    Vad för fel / brister bör man kolla upp när man kollar på den?
    Något annat man kan fråga handlaren?

    Och är det några bilar som man kan ha missat som har hyffsat lastutrymme?
    Det ska inte vara sådana där som ser ut som lådor bara.
  2. 1
    Minibuss - Chevrolet eller Chrysler Vi funderar på att skaffa en större bil, då tre bilbarnstolar tar en hel del plats i våran lilla bil.

    De sjusitsiga bilar som finns verkar många av dom ha ganska minimalt lastutrymme.
    Vi vill kunna lasta lite i bilen även om någon av barnen sitter i stolarna längst bak.

    Så det har väl fallit lite på Chrysler Grand Voyager eller Chevrolet Transport.

    Har sett en Transport från 02 som jag tycker verkar intressant.
    Vad för fel / brister bör man kolla upp när man kollar på den?
    Något annat man kan fråga handlaren?

    Och är det några bilar som man kan ha missat som har hyffsat lastutrymme?
    Det ska inte vara sådana där som ser ut som lådor bara.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Jag älskade min Chrysler Grand... Åh som jag älskade den bilen! Allt fick plats och allt var bekvämt och funkade! Svaga punkter där är växellådan, mest om det är en automatare. En annan svag punkt är underredet, kolla NOOGA under om ni köper begagnat. Jag vill ha en till sån där bensinslukande tingest! Så skjut mig då, MP! Eller utveckla en stor miljöbil där jag, lasten, hundarna i burar och ett par pers utöver oss kan åka som kungar...
  4. 2
    Jag älskade min Chrysler Grand... Åh som jag älskade den bilen! Allt fick plats och allt var bekvämt och funkade! Svaga punkter där är växellådan, mest om det är en automatare. En annan svag punkt är underredet, kolla NOOGA under om ni köper begagnat. Jag vill ha en till sån där bensinslukande tingest! Så skjut mig då, MP! Eller utveckla en stor miljöbil där jag, lasten, hundarna i burar och ett par pers utöver oss kan åka som kungar...
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Det var den jag blev förbannad på en morgon när jag drog domkraften rätt igenom underredet upp inuti bilen och slängde ut på Blocket för 20000. Snacka om nerringd, jag hade nog en halvtimme från att det annonsen var utlagd tills dess jag hade 20000 i näven och bilen tuffade iväg...Där stod jag och kände mig impulsiv, käck, rolig och ganska blååååst. *S*
  6. 3
    Det var den jag blev förbannad på en morgon när jag drog domkraften rätt igenom underredet upp inuti bilen och slängde ut på Blocket för 20000. Snacka om nerringd, jag hade nog en halvtimme från att det annonsen var utlagd tills dess jag hade 20000 i näven och bilen tuffade iväg...Där stod jag och kände mig impulsiv, käck, rolig och ganska blååååst. *S*
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Låter bra med gott om plats! Nu sitter vi och trängs i bilen vilket inte är kul! Och tack för tipset att titta underredet!
  8. 4
    Låter bra med gott om plats! Nu sitter vi och trängs i bilen vilket inte är kul! Och tack för tipset att titta underredet!
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    Har en chrysler men är sugen på en cheva transport.
    Men chryslern har varit bra hela vägen,allt får plats om man säger så.
  10. 5
    Har en chrysler men är sugen på en cheva transport.
    Men chryslern har varit bra hela vägen,allt får plats om man säger så.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Bda är bra...

    men drar sjukt mycket soppa och är jättedyra att byta däck på och att serva och köpa reservdelar till!

    Jag var grymt nöjd med vår Fod Galaxy! Saknar den massor...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  12. 6
    Bda är bra... men drar sjukt mycket soppa och är jättedyra att byta däck på och att serva och köpa reservdelar till!

    Jag var grymt nöjd med vår Fod Galaxy! Saknar den massor...
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Forden har vi också tittat lite på. Hur är lastutrymmet om alla sittplatser är uppe?
  14. 7
    Forden har vi också tittat lite på. Hur är lastutrymmet om alla sittplatser är uppe?
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Kanske är bäst om man försöker titta på hur de ser ut inann vi bestämmer oss. Men det är dags nu, våran bil faller typ ihop
  16. 8
    Kanske är bäst om man försöker titta på hur de ser ut inann vi bestämmer oss. Men det är dags nu, våran bil faller typ ihop
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Vi är sugen på en VW Multivan, diesel, gärna med fyrhjulsdrift. Men dyyyr...
    Mitt hjärta slår annars för Chrysler men deras bilar har tidvis haft dåligt rykte, bla pga dåliga automatlådor. En bekant har en Transport sedan några år och är jättenöjd! Den bara tuffar och går och drar just litern/mil. Så jag skulle nog rösta på Transporten. Annars kan ju också VW Caravelle vara ett alternativ?
  18. 9
    Vi är sugen på en VW Multivan, diesel, gärna med fyrhjulsdrift. Men dyyyr...
    Mitt hjärta slår annars för Chrysler men deras bilar har tidvis haft dåligt rykte, bla pga dåliga automatlådor. En bekant har en Transport sedan några år och är jättenöjd! Den bara tuffar och går och drar just litern/mil. Så jag skulle nog rösta på Transporten. Annars kan ju också VW Caravelle vara ett alternativ?
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10

    För oss räckte det...

    gott och väl!

    Nu hade vi oftast de bakersta stolarna urtagna, vi var ju bara 5. Då kan man lasta in huuur mycket som helst! Typ Största hundburen som går att hitta och en uppfälld liggvagn!
    Men med takbox på åkte vi till Öland en vecka med 7 pers i bilen, så ganska mycket ryms ju ändå!

    Tar man ur alla stolar rymmer bilen utan problem 50 säcker jord!

    jag saknar den som sagt. Kör en pyttig golf idag...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  20. 10
    För oss räckte det... gott och väl!

    Nu hade vi oftast de bakersta stolarna urtagna, vi var ju bara 5. Då kan man lasta in huuur mycket som helst! Typ Största hundburen som går att hitta och en uppfälld liggvagn!
    Men med takbox på åkte vi till Öland en vecka med 7 pers i bilen, så ganska mycket ryms ju ändå!

    Tar man ur alla stolar rymmer bilen utan problem 50 säcker jord!

    jag saknar den som sagt. Kör en pyttig golf idag...
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11
    Vi har haft en VW Sharan .Den var helt underbar att köra och det var en Diesel som drog minimalt med bränsle.Nackdelen var att när man använde alla sätena så fick det i stort sett plats en barnvagn i bagaget.Suveränt var det i allafall då barnen var små med integrerade barnstolar och säten som kunde vändas bakochfram.
    Nu har vi en VW caravelle och den är jättebra .Vi har upp till 8 pasagerarplatser och man kan lasta nästan hur mycket som helst.Känns inte så jättestor som man kanse tror men visst blir det lite bökigare att parkera än en 7-sitsig bil.
  22. 11
    Vi har haft en VW Sharan .Den var helt underbar att köra och det var en Diesel som drog minimalt med bränsle.Nackdelen var att när man använde alla sätena så fick det i stort sett plats en barnvagn i bagaget.Suveränt var det i allafall då barnen var små med integrerade barnstolar och säten som kunde vändas bakochfram.
    Nu har vi en VW caravelle och den är jättebra .Vi har upp till 8 pasagerarplatser och man kan lasta nästan hur mycket som helst.Känns inte så jättestor som man kanse tror men visst blir det lite bökigare att parkera än en 7-sitsig bil.

Liknande trådar

  1. dodge & chevrolet
    By joppo in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 10:17
  2. Chrysler eller xc90?
    By anonymt namn in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 23:59
  3. Chevrolet Astro
    By abyn in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 22:43
  4. Chevrolet Transport-02
    By VaraStark in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 17:22
  5. Chevrolet Lumina ???
    By Bilköp? in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar