Vi deklarerar nu maken och jag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Vi deklarerar nu maken och jag

    Jag AFF:ar, letar teaterbiljetter och deklarerar samtidigt.

    Maken sitter helt fokuserad och skriker "TYYYYYYYST JAG FÖRSÖKER DEKLARERA HÄR" om man ens tittar åt hans håll.

    Be the change that you want to see in this world!

    Ninjapower mot bröstcancer!

    Spenatmammans blogg
  2. 1
    Vi deklarerar nu maken och jag Jag AFF:ar, letar teaterbiljetter och deklarerar samtidigt.

    Maken sitter helt fokuserad och skriker "TYYYYYYYST JAG FÖRSÖKER DEKLARERA HÄR" om man ens tittar åt hans håll.

  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    *asg*..Min sambo är lite så, han blir så stressad av att jag tittar på honom, eller hemska tanke, pratar med honom när han måste koncentrera sig på något viktigt på datorn..
  4. 2
    *asg*..Min sambo är lite så, han blir så stressad av att jag tittar på honom, eller hemska tanke, pratar med honom när han måste koncentrera sig på något viktigt på datorn..
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    hahahha stör inte ett geni i arbete multitasking är för kvinnor!!!


    gutenmorgen darling!!!
  6. 3
    hahahha stör inte ett geni i arbete multitasking är för kvinnor!!!


    gutenmorgen darling!!!
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Själv saknar jag ekonomiskt sinne, jag fattar liksom inte riktigt vad det är jag ska göra...

    så jag brukar bläddrar bland papprena, och undrar varför jag aldrig får några siffror att stämma, och till slut så struntar jag i allt och snabbdeklarerar med att godkänna det via telefon
  8. 4
    Själv saknar jag ekonomiskt sinne, jag fattar liksom inte riktigt vad det är jag ska göra...

    så jag brukar bläddrar bland papprena, och undrar varför jag aldrig får några siffror att stämma, och till slut så struntar jag i allt och snabbdeklarerar med att godkänna det via telefon
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Ja det är nog datorn som stressar. Han hade varit coolare om han fick göra det på papper men det får han inte för du trackar jag honom
  10. 5
    Ja det är nog datorn som stressar. Han hade varit coolare om han fick göra det på papper men det får han inte för du trackar jag honom
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Morrn morrn snyggo! Nu är vi klara med deklarationen, frid och fröjd igen
  12. 6
    Morrn morrn snyggo! Nu är vi klara med deklarationen, frid och fröjd igen
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Hehe, numera är det ju så enkelt man bara klickar i lite här och lite där. Jag skulle inte göra några avancerade övningar, reseavdrag + att jag flyttade makens räntor mig. Sen vare klart och det ekonomiska sinnet är fortfarande helt uppfuckat
  14. 7
    Hehe, numera är det ju så enkelt man bara klickar i lite här och lite där. Jag skulle inte göra några avancerade övningar, reseavdrag + att jag flyttade makens räntor mig. Sen vare klart och det ekonomiska sinnet är fortfarande helt uppfuckat
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Gud ske pris! I maj kommer skatteåterbäringen!!
  16. 8
    Gud ske pris! I maj kommer skatteåterbäringen!!
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Eller.... nu ropade jag hel alldeles för tidigt. Det var visst nån bilaga som skulle med. Nu hörs "VA FAAAAAAN" över nejden
  18. 9
    Eller.... nu ropade jag hel alldeles för tidigt. Det var visst nån bilaga som skulle med. Nu hörs "VA FAAAAAAN" över nejden
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    HEJ! ropade jag alldeles för tidigt, inget annat
  20. 10
    HEJ! ropade jag alldeles för tidigt, inget annat
  21. Medlem sedan
    Sep 2006
    #11
    *hurm* biter mig i läppen för att inte skratta högt... stackars din man... vad han sliter i sitt anletes svett... du får pussa på honom när han har lugnat ner sig innan dess är det nog inte så smart att närma sig
  22. 11
    *hurm* biter mig i läppen för att inte skratta högt... stackars din man... vad han sliter i sitt anletes svett... du får pussa på honom när han har lugnat ner sig innan dess är det nog inte så smart att närma sig
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #12
    Jag sitter tyst tyst tyst i köket och lyssnar på nån som muttrar i rummet brevid
  24. 12
    Jag sitter tyst tyst tyst i köket och lyssnar på nån som muttrar i rummet brevid
  25. Medlem sedan
    Sep 2006
    #13
    ooooh bästa idén, dra ett lakan över köksbordet och lek kojja med N...på med pippifrippan på henne eller dig och ni kommer skratta knäna av er!!
  26. 13
    ooooh bästa idén, dra ett lakan över köksbordet och lek kojja med N...på med pippifrippan på henne eller dig och ni kommer skratta knäna av er!!
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    jag räknade på reseavdraget förr när jag jobbade längre bort, och det låg typ 100 kronor över det generella avdraget, så skatten jag skulle fått tillbaka för det.... det blev så lite så det var inte värt besväret.

    Men annat var det förr, när man var tvungen att skriva i alla inkomster och utgifter, tillgodohavanden och skulder, helt själv. Och så ta tunnelbanan till skattskrapan och lämna det innan kl 12 på natten. Det var tider det!
  28. 14
    jag räknade på reseavdraget förr när jag jobbade längre bort, och det låg typ 100 kronor över det generella avdraget, så skatten jag skulle fått tillbaka för det.... det blev så lite så det var inte värt besväret.

    Men annat var det förr, när man var tvungen att skriva i alla inkomster och utgifter, tillgodohavanden och skulder, helt själv. Och så ta tunnelbanan till skattskrapan och lämna det innan kl 12 på natten. Det var tider det!
  29. Medlem sedan
    May 2009
    #15
    Hon är ju hos dagmamman. Och morfar tänker jag INTE bygga koja med.
  30. 15
    Hon är ju hos dagmamman. Och morfar tänker jag INTE bygga koja med.
  31. Medlem sedan
    Sep 2006
    #16
    hahahaha ja se där... vad tääänkte jag på?!? *asg* Och du är inte sugen på att vända köksbordet upp å ner och leka sjörövarfabbe ihop med farsgubben din???
    (uppånervänt köksbord= sjörövarskepp)
  32. 16
    hahahaha ja se där... vad tääänkte jag på?!? *asg* Och du är inte sugen på att vända köksbordet upp å ner och leka sjörövarfabbe ihop med farsgubben din???
    (uppånervänt köksbord= sjörövarskepp)
  33. Medlem sedan
    May 2009
    #17
    Hm eh nä.... inte SÅ sugen va
  34. 17
    Hm eh nä.... inte SÅ sugen va
  35. Medlem sedan
    Sep 2006
    #18
    Men milde himmel vad du är motvalls idag då! *asg* nähänä.. men du, vad sägs om en kopp kaffe i det strålande vädret då??? Ja, jag gissar på att du har fint väder, här spöregnar det och har gjort hela dan... så rent logiskt _måste_ ju nån sitta med splajsans fint väder eller hur?!? Är det du, så passa på att njuta för mig med... kaffe kanske inte skulle sitta så dumt här hemma heller - fastän det regnar?!?!? *fundilerar*
  36. 18
    Men milde himmel vad du är motvalls idag då! *asg* nähänä.. men du, vad sägs om en kopp kaffe i det strålande vädret då??? Ja, jag gissar på att du har fint väder, här spöregnar det och har gjort hela dan... så rent logiskt _måste_ ju nån sitta med splajsans fint väder eller hur?!? Är det du, så passa på att njuta för mig med... kaffe kanske inte skulle sitta så dumt här hemma heller - fastän det regnar?!?!? *fundilerar*
  37. Medlem sedan
    May 2009
    #19
    Ja det gäller att ha dyra resor vettu .

    Minns när jag var liten och mina föräldrar alltid gick till nån gubbe som hjälpte dem att deklarera. Det var så svårt och då hade de nog bara huslån och sådär som var lite extra krångel.

    Det var lite kul med fest vid Skatteskrapan, Internet i all ära men samma stämning blir det ju inte
  38. 19
    Ja det gäller att ha dyra resor vettu .

    Minns när jag var liten och mina föräldrar alltid gick till nån gubbe som hjälpte dem att deklarera. Det var så svårt och då hade de nog bara huslån och sådär som var lite extra krångel.

    Det var lite kul med fest vid Skatteskrapan, Internet i all ära men samma stämning blir det ju inte
  39. Medlem sedan
    May 2009
    #20
    Vädret är sådär, skönt när solen tittar fram men det är mest mulet och så nån solglimt då och då. Vet inte riktigt vem som har snott det vackra vädret? *tittar anklagande åt .... Norrland till* Ullet kanske?
  40. 20
    Vädret är sådär, skönt när solen tittar fram men det är mest mulet och så nån solglimt då och då. Vet inte riktigt vem som har snott det vackra vädret? *tittar anklagande åt .... Norrland till* Ullet kanske?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Om man inte deklarerar i tid
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 16:04
  2. Deklarerar...
    By Mathea in forum Singelmingel
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 18:54
  3. HÄRMED DEKLARERAR JAG...
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 07:38
  4. deklarerar......
    By f-skatt in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 06:26
  5. Deklarerar...
    By Ponder in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 22:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar