Jag sliter mitt hår!!!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Jag sliter mitt hår!!!

    Jag blir fullständigt galen på illa organiserade aktiviteter Ena dottern går i en grupp som är så fruktansvärt dålgt skött, så det liknar ingenting. Eller... Den är kanske inte dåligt skött, precis. Men framförhållning och information finns liksom inte. Idag har JAG via sms behövt FRÅGA om vilka tider som gäller. Inte en enda lapp har vi fått hem. Och när dottern har frågat har hon fått svaret "det är inte bestämt än" När svärmor lämnade av ungen idag ville hon veta när hon skulle hämta, men det gick inte få svar på. "Det är bättre att hon ringer dig när vi är klara" Men tuffa svärmor hade krävt att få veta om det handlade om typ en timme eller tre *s* Och, ja... nå´nstans där... Jag känner mig som en gräslig förälder, men den här gruppen vill jag att dottern faktiskt slutar i. Fast hon älskar den...
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  2. 1
    Jag sliter mitt hår!!! Jag blir fullständigt galen på illa organiserade aktiviteter Ena dottern går i en grupp som är så fruktansvärt dålgt skött, så det liknar ingenting. Eller... Den är kanske inte dåligt skött, precis. Men framförhållning och information finns liksom inte. Idag har JAG via sms behövt FRÅGA om vilka tider som gäller. Inte en enda lapp har vi fått hem. Och när dottern har frågat har hon fått svaret "det är inte bestämt än" När svärmor lämnade av ungen idag ville hon veta när hon skulle hämta, men det gick inte få svar på. "Det är bättre att hon ringer dig när vi är klara" Men tuffa svärmor hade krävt att få veta om det handlade om typ en timme eller tre *s* Och, ja... nå´nstans där... Jag känner mig som en gräslig förälder, men den här gruppen vill jag att dottern faktiskt slutar i. Fast hon älskar den...
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag sympatisliter hår här med. Sånt där kan nära nog ge mig rabiesattacker!
  4. 2
    Jag sympatisliter hår här med. Sånt där kan nära nog ge mig rabiesattacker!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Men eller hur!

    Jag skrev nog en tre fyra utkast på det där fråge-smset innan jag hade skalat bort tillräckligt mycket ilska. Vad är problemet???
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  6. 3
    Men eller hur! Jag skrev nog en tre fyra utkast på det där fråge-smset innan jag hade skalat bort tillräckligt mycket ilska. Vad är problemet???
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4

    Gah!

    Problemet är att vissa människor inte har något annat liv, så de behöver liksom inte bekymra sig om såna trivialiteter som att passa tider eller planera i förväg.

    Som denna: En grupp som sonen är med i skulle iväg och spela minigolf. Planerat sedan länge, och killarna var minst sagt uppskruvade.
    Tusse sticker iväg, och en stund senare ringer telefonen. Det är en av ledarna som undrar om jag kan tänka mig att hjälpa till att köra från lokalen till golfbanan.
    De har alltså planerat att minigolfa med 12 ungar, fixat matsäck men inte ägnat minsta tanke på hur de skulle ta sig dit!

    Nu kunde jag inte köra, och tydligen ingen annan heller, för en lätt slokörad Tusse kom hem och meddelade att de sett på film i stället. Samma film som visats 3 ggr tidigare under terminen.

    Imponerad helelen? Näh, inte mycket...
  8. 4
    Gah! Problemet är att vissa människor inte har något annat liv, så de behöver liksom inte bekymra sig om såna trivialiteter som att passa tider eller planera i förväg.

    Som denna: En grupp som sonen är med i skulle iväg och spela minigolf. Planerat sedan länge, och killarna var minst sagt uppskruvade.
    Tusse sticker iväg, och en stund senare ringer telefonen. Det är en av ledarna som undrar om jag kan tänka mig att hjälpa till att köra från lokalen till golfbanan.
    De har alltså planerat att minigolfa med 12 ungar, fixat matsäck men inte ägnat minsta tanke på hur de skulle ta sig dit!

    Nu kunde jag inte köra, och tydligen ingen annan heller, för en lätt slokörad Tusse kom hem och meddelade att de sett på film i stället. Samma film som visats 3 ggr tidigare under terminen.

    Imponerad helelen? Näh, inte mycket...
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    sicka stolpskott!!! *uttalas på bred göteborgska*
  10. 5
    sicka stolpskott!!! *uttalas på bred göteborgska*

Liknande trådar

  1. Gah! *sliter mitt hår*
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 16:36
  2. *sliter mitt hår*
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 12:30
  3. *sliter mitt hår*
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 11:34
  4. *sliter mitt hår*
    By Namnfunderaren in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 19:58
  5. Jag sliter mitt hår!!!
    By PemPem in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 18:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar