Gå bort-present
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Gå bort-present

    Frun i familjen är gravid och är inte särskilt förtjust i godis. Inget vin och ingen choklad alltså. Blommor verkar de inte heller så förtjusta i, de har grävt upp alla rabatter och anlagt gräsmatta .

    Vad tar man med sig hem till dem när de bjuder på partaj? Det är lite halvknytis, man får ta med sig det man ska grilla själv, men de står för allt annat.
    Be the change that you want to see in this world!

    Ninjapower mot bröstcancer!

    Spenatmammans blogg
  2. 1
    Gå bort-present Frun i familjen är gravid och är inte särskilt förtjust i godis. Inget vin och ingen choklad alltså. Blommor verkar de inte heller så förtjusta i, de har grävt upp alla rabatter och anlagt gräsmatta .

    Vad tar man med sig hem till dem när de bjuder på partaj? Det är lite halvknytis, man får ta med sig det man ska grilla själv, men de står för allt annat.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Kan du inte ge dem en säsongsblomma? En som bara håller ett tag och sen när den dätt kan de utan dåligt samvete kasta den
    Eller kanske bio-biljetter?
  4. 2
    Kan du inte ge dem en säsongsblomma? En som bara håller ett tag och sen när den dätt kan de utan dåligt samvete kasta den
    Eller kanske bio-biljetter?
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Familjespel

    kanske eller någon rolig uteleksak om dom har barn i rätt ålder för nått vattensprutande eller boule.
  6. 3
    Familjespel kanske eller någon rolig uteleksak om dom har barn i rätt ålder för nått vattensprutande eller boule.
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Ja kanske nån sån blomma? Den lär ju hålla sig en vecka eller så i alla fall
  8. 4
    Ja kanske nån sån blomma? Den lär ju hålla sig en vecka eller så i alla fall
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Funderade faktiskt lite på uteleksaker. Varsin vattenpistol kanske?
  10. 5
    Funderade faktiskt lite på uteleksaker. Varsin vattenpistol kanske?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Precis,,,,,och sen kan de kasta den
  12. 6
    Precis,,,,,och sen kan de kasta den
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    En stor bricka... gärna med en kant...
  14. 7
    En stor bricka... gärna med en kant...
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    JA

    bara du ger föräldrarna också, jag älskar vattenkrig en sådan där vattensprutande blomma är ju också skoj och då kommer du ju med en blomma dessutom
  16. 8
    JA bara du ger föräldrarna också, jag älskar vattenkrig en sådan där vattensprutande blomma är ju också skoj och då kommer du ju med en blomma dessutom
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    En flaska mère Poulard (mousserande helt alkohol- och tillsatsfri äppelmust i champagneflaska) eller en flaska Saxhyttegubbens 100 % Blåbär.
    Båda två lite dyrare, exklusiva alkoholfria drycker.
    Eller ett fint ljus (eller ett par), ev. i kombination med matchande pappersservetter.
    Eller en mugg med Victoria & Daniel på.
  18. 9
    En flaska mère Poulard (mousserande helt alkohol- och tillsatsfri äppelmust i champagneflaska) eller en flaska Saxhyttegubbens 100 % Blåbär.
    Båda två lite dyrare, exklusiva alkoholfria drycker.
    Eller ett fint ljus (eller ett par), ev. i kombination med matchande pappersservetter.
    Eller en mugg med Victoria & Daniel på.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Nåt litet och symboliskt, framför allt, om det är halvknytis. En bra pocketbok eller två? En tomatplanta och en säck jord?
  20. 10
    Nåt litet och symboliskt, framför allt, om det är halvknytis. En bra pocketbok eller två? En tomatplanta och en säck jord?
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    En flaska finfin kallpressad rapsolja samt en flaska med någon rolig vinäger. Jag hade hjortronvinäger som gåbortpresent sist. Vacker flaska var det också.
  22. 11
    En flaska finfin kallpressad rapsolja samt en flaska med någon rolig vinäger. Jag hade hjortronvinäger som gåbortpresent sist. Vacker flaska var det också.
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #12
    Jag tror inte att de har nån vattenspridare bara... har aldrig sett dem vattna gräset
  24. 12
    Jag tror inte att de har nån vattenspridare bara... har aldrig sett dem vattna gräset
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    Hm... tänk om jag inte har samma brick-smak som de? Tycker sånt är skitsvårt. Känner dem inte så jätteväl.
  26. 13
    Hm... tänk om jag inte har samma brick-smak som de? Tycker sånt är skitsvårt. Känner dem inte så jätteväl.
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    Jag funderade faktiskt lite på prinsesschoklad, lite på skoj sådär men sen berättade hon precis att hon inte är så förtjust i godis... En mugg blir det nog inte dock

    Men ljus och servetter och god alkoholfri dryck är ju superbra! Man kanske kunde göra nåt litet snyggt i en korg eller så av det?
  28. 14
    Jag funderade faktiskt lite på prinsesschoklad, lite på skoj sådär men sen berättade hon precis att hon inte är så förtjust i godis... En mugg blir det nog inte dock

    Men ljus och servetter och god alkoholfri dryck är ju superbra! Man kanske kunde göra nåt litet snyggt i en korg eller så av det?
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    sånt är svårt... Nått som alltid fungerar så är en bukettblommor man kan slänga sen.-)
  30. 15
    sånt är svårt... Nått som alltid fungerar så är en bukettblommor man kan slänga sen.-)
  31. Medlem sedan
    May 2009
    #16
    Jag kanske skulle ta med mig en stor tomatplanta från växthuset?

    Bok... ah... jag vet inte riktigt av de läser! Nån mer faktabetonad bok kanske, typ "sommarens grillfester" eller "latmansträdgården" (äh det där sista kanske de tar som en pik )
  32. 16
    Jag kanske skulle ta med mig en stor tomatplanta från växthuset?

    Bok... ah... jag vet inte riktigt av de läser! Nån mer faktabetonad bok kanske, typ "sommarens grillfester" eller "latmansträdgården" (äh det där sista kanske de tar som en pik )
  33. Medlem sedan
    May 2009
    #17
    Ja det är ju också ett bra alternativ!
  34. 17
    Ja det är ju också ett bra alternativ!
  35. Medlem sedan
    May 2009
    #18
    Ja bukettblommor funkar ju faktiskt alltid, det har du rätt i...
  36. 18
    Ja bukettblommor funkar ju faktiskt alltid, det har du rätt i...
  37. Medlem sedan
    May 2009
    #19
    Tack för svaren! Nu har jag ju massor av uppslag, jag ska nog hitta på nåt imorgon!
  38. 19
    Tack för svaren! Nu har jag ju massor av uppslag, jag ska nog hitta på nåt imorgon!
  39. Medlem sedan
    Nov 2006
    #20
    Hmmmm... Nä, gräv inte upp nån. Plocka en blombukett från trädgården? Våra vresrosor blommar vackert.
  40. 20
    Hmmmm... Nä, gräv inte upp nån. Plocka en blombukett från trädgården? Våra vresrosor blommar vackert.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ge bort present!
    By Annamj in forum _0907 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:21
  2. Ge bort present!
    By Annamj in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 18:11
  3. Gå bort present
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 09:08
  4. Gå bort present...
    By Fergie80 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 13:59
  5. Bra gå-bort-present?
    By Nadja in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 00:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar