Vad vill pappan veta?
Pappasnack
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    Vad vill pappan veta?

    Hej! Jag o sambon väntar barn1 i oktober. Jag är som de flesta mammor o läser allt jag kommer över o pratar gärna om allt som sker i kroppen o runt mig. Sambon tar det lite mer lugnt.

    Jag vet han är lika superglad som jag men vad är det ni som blivande pappa tycker är mest spännande eller undrar över? Vad ska jag fråga honom om och vad kan jag strunta i att tala öronen av honom om? Jag känner ju alla sparkar o alla hormoner. Han gör ju inte det, utan får mest står ut med hormonerna =) Vilket han gör riktigt bra. Vad vill ni pappor tala om?

    Så hur inkluderar jag honom mer i allt som sker?
  2. 1
    Vad vill pappan veta? Hej! Jag o sambon väntar barn1 i oktober. Jag är som de flesta mammor o läser allt jag kommer över o pratar gärna om allt som sker i kroppen o runt mig. Sambon tar det lite mer lugnt.

    Jag vet han är lika superglad som jag men vad är det ni som blivande pappa tycker är mest spännande eller undrar över? Vad ska jag fråga honom om och vad kan jag strunta i att tala öronen av honom om? Jag känner ju alla sparkar o alla hormoner. Han gör ju inte det, utan får mest står ut med hormonerna =) Vilket han gör riktigt bra. Vad vill ni pappor tala om?

    Så hur inkluderar jag honom mer i allt som sker?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Alltså det är...

    svårt att säga så direkt för andra- en del män är superduperengagerade, en del är mitt imellan och en del tyvärr inget alls. Det finns alla sorter och det som är rätt för någon kan vara fel för någon annan.

    Personligen så gav det sig av sig självt, i ett normalförhållande så har man ju en daglig kommunikation om dittet, dattet och utvecklingen. Vill han veta mer så får han ju självklart också fråga. Varför ska du liksom tänka åt honom vad han ska tänkas vilja veta

    Summa summarium - har ni en daglig kommunikation så tror jag det funkar utmärkt. Lycka till med det kommande nyförvärvet - måste också tillägga att han har en mycket, mycket vacker sambo om det är du på bilden.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Alltså det är... svårt att säga så direkt för andra- en del män är superduperengagerade, en del är mitt imellan och en del tyvärr inget alls. Det finns alla sorter och det som är rätt för någon kan vara fel för någon annan.

    Personligen så gav det sig av sig självt, i ett normalförhållande så har man ju en daglig kommunikation om dittet, dattet och utvecklingen. Vill han veta mer så får han ju självklart också fråga. Varför ska du liksom tänka åt honom vad han ska tänkas vilja veta

    Summa summarium - har ni en daglig kommunikation så tror jag det funkar utmärkt. Lycka till med det kommande nyförvärvet - måste också tillägga att han har en mycket, mycket vacker sambo om det är du på bilden.
  5. Medlem sedan
    May 2010
    #3
    Jo det är inte d att vi inte talar, d gör vi. Och han är mycket glad precis som jag så inge tvivel från mig eller så. Snarare att jag kan tala öronen av honom =) Så vad ska jag solla ut? För tro mig, jag kommer inte sluta mala på =D
    O japp jag på bilden, tack för d!
  6. 3
    Jo det är inte d att vi inte talar, d gör vi. Och han är mycket glad precis som jag så inge tvivel från mig eller så. Snarare att jag kan tala öronen av honom =) Så vad ska jag solla ut? För tro mig, jag kommer inte sluta mala på =D
    O japp jag på bilden, tack för d!
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Du ska inte...

    tänka i termerna om vad du ska "sålla bort".....varför tänka "åt honom"?

    Prata på som vanligt sen märker du nog vad som intresserar honom och inte. Sen kan du ju självklart också fråga honom om du då pladdrar "för mycket"
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Du ska inte... tänka i termerna om vad du ska "sålla bort".....varför tänka "åt honom"?

    Prata på som vanligt sen märker du nog vad som intresserar honom och inte. Sen kan du ju självklart också fråga honom om du då pladdrar "för mycket"
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Han är inte tankeläsare

    Till att börja med kan jag ju säga att jag håller med om allt smålänningen skrivit.

    Om du nu skall försöka sålla litet i vad du berättar kan jag möjligen tänka mig att du sållar ut sådant som bara du kan veta, vad det nu kan vara. T.ex. exakt vad du förväntar dig av honom på förlossningen, att det idag blivit för jobbigt att plocka upp den där saken som du klarade galant igår eller liknande saker.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Han är inte tankeläsare Till att börja med kan jag ju säga att jag håller med om allt smålänningen skrivit.

    Om du nu skall försöka sålla litet i vad du berättar kan jag möjligen tänka mig att du sållar ut sådant som bara du kan veta, vad det nu kan vara. T.ex. exakt vad du förväntar dig av honom på förlossningen, att det idag blivit för jobbigt att plocka upp den där saken som du klarade galant igår eller liknande saker.
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Tror ni missförstod mig lite. Jag vill inte få min sambo att tala mer, vi talar så bra som d är. Daglig komunikation eller vad man nu vill kalla det. Jag undrade bara vad det är ni pappor tycker är intressant o spännande att veta? Oavsett "pappatyp" vad är det som är mest intressant o spännande med graviditeten? Ren omtänksamhet, omtanke o vardagligt tal menar jag inte.

    Jag berättar allt oavsett vad ni svarar =) men jag är bara nyfiken på vad NI fann/finner mest intressant att veta när tjejen är gravid.
  12. 6
    Tror ni missförstod mig lite. Jag vill inte få min sambo att tala mer, vi talar så bra som d är. Daglig komunikation eller vad man nu vill kalla det. Jag undrade bara vad det är ni pappor tycker är intressant o spännande att veta? Oavsett "pappatyp" vad är det som är mest intressant o spännande med graviditeten? Ren omtänksamhet, omtanke o vardagligt tal menar jag inte.

    Jag berättar allt oavsett vad ni svarar =) men jag är bara nyfiken på vad NI fann/finner mest intressant att veta när tjejen är gravid.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Jag...

    missförstod inte alls men däremot upplever jag nog att du inte förstod andemeningen i mina inlägg, uttryckte mig väl för dåligt där kanske.

    Om du nu berättar allt, vad mer finns att fråga om eller ens vilja veta - så var det i alla fall här hos oss. Hustrun var ungefär som du så det fanns inget mer som jag kunde undra om.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Jag... missförstod inte alls men däremot upplever jag nog att du inte förstod andemeningen i mina inlägg, uttryckte mig väl för dåligt där kanske.

    Om du nu berättar allt, vad mer finns att fråga om eller ens vilja veta - så var det i alla fall här hos oss. Hustrun var ungefär som du så det fanns inget mer som jag kunde undra om.
  15. Medlem sedan
    May 2010
    #8
    ha ha OK jag fattar. Jag fortsätter mala på =) Jag vet ju att vill han veta mer så frågar han, så d löser sig.
  16. 8
    ha ha OK jag fattar. Jag fortsätter mala på =) Jag vet ju att vill han veta mer så frågar han, så d löser sig.

Liknande trådar

  1. Pappan vill byta helger
    By Someone in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 11:17
  2. Pappan vill ha umgänge
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-28, 22:23
  3. Vill amma men pappan vill också mata
    By Kaarolin in forum Bebissnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 22:08
  4. Jag vill men inte pappan!
    By sockertoppen in forum Planera för barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 20:52
  5. Pappan vill
    By Mulán in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 22:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar