telia säker surf, hp, norton och hjälp!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    telia säker surf, hp, norton och hjälp!

    jag bytte till från norton till telia säker surf tidigt i våras och sen dess... problem! telia ss avaktiverar sig och då man kollar ser allt "på" ut, HPs system har inte gått att uppdatera och internet blir långsammare och långsammare. misstänksam blir man och lämnar in för sanering. 1300kr senare får man veta att virus var borttaget och att HP är installerat och att man skall avinstallera telia ss och installera på nytt.
    vilket inte går!! allt bara mal på och tuggar. ringer telia och får veta att telia ss inte går ihop med HPs säkerhets... nånting och att HPs program bör tas bort. HPs program verkar vara nån sorts grundläggande programkoll-system och verkar behövas! eller?

    irriterad är bara förnamnet.

    nu vill jag bara bli av med telias program och ladda hem norton. det känns säkrare. men hur gör jag!! hjälp!
    Vi har allt, men det är också allt vi har.
    Ole Paus

    Återinför Friåret!
  2. 1
    telia säker surf, hp, norton och hjälp! jag bytte till från norton till telia säker surf tidigt i våras och sen dess... problem! telia ss avaktiverar sig och då man kollar ser allt "på" ut, HPs system har inte gått att uppdatera och internet blir långsammare och långsammare. misstänksam blir man och lämnar in för sanering. 1300kr senare får man veta att virus var borttaget och att HP är installerat och att man skall avinstallera telia ss och installera på nytt.
    vilket inte går!! allt bara mal på och tuggar. ringer telia och får veta att telia ss inte går ihop med HPs säkerhets... nånting och att HPs program bör tas bort. HPs program verkar vara nån sorts grundläggande programkoll-system och verkar behövas! eller?

    irriterad är bara förnamnet.

    nu vill jag bara bli av med telias program och ladda hem norton. det känns säkrare. men hur gör jag!! hjälp!
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Har inte telia ss men kul förkortning på något som styr med järnhand och ställer till det

    Vilket OS har du? Vet du hur du av installerar program? Det borde gå att göra det den vägen också.

    Vid problem med att av installera på vanligt sätt kunde man använda detta program
    http://www.telia.se/privat/olankat/k..._teliasakerhet
  4. 2
    Har inte telia ss men kul förkortning på något som styr med järnhand och ställer till det

    Vilket OS har du? Vet du hur du av installerar program? Det borde gå att göra det den vägen också.

    Vid problem med att av installera på vanligt sätt kunde man använda detta program
    http://www.telia.se/privat/olankat/k..._teliasakerhet
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    ja, de ställde verkligen till det för mig. och visst kändes det lite tillfredsställande att förkorta det. :-)
    jag har i alla fall lyckats avinstallera telia-programmen via kontrollpanelen och sen laddade jag blixtsnabbt hem norton igen. och det fungerar utmärkt nu då jag kommit igenom installation och konfirmation och kollat igenom allt. Windows säkerhetsprogram går in och tjötar lite men de är lätt att stänga av.
    det var bl.a. den där telia-avinstallationslänken som ställde till det, tror jag.
    tack för inlägget!
  6. 3
    ja, de ställde verkligen till det för mig. och visst kändes det lite tillfredsställande att förkorta det. :-)
    jag har i alla fall lyckats avinstallera telia-programmen via kontrollpanelen och sen laddade jag blixtsnabbt hem norton igen. och det fungerar utmärkt nu då jag kommit igenom installation och konfirmation och kollat igenom allt. Windows säkerhetsprogram går in och tjötar lite men de är lätt att stänga av.
    det var bl.a. den där telia-avinstallationslänken som ställde till det, tror jag.
    tack för inlägget!
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    skönt att det löste sig
  8. 4
    skönt att det löste sig

Liknande trådar

  1. Webmail i telia - hjälp....
    By Elis73 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-28, 21:09
  2. Hjälp med virus & Norton!!!!
    By Titti:) in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 22:42
  3. Surf..ta...
    By Anna med Gus in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 16:01
  4. Hjälp med hemsida från telia.....
    By Christine in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 09:12
  5. Hjälp med datorn och Norton .......
    By Christine in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 10:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar