Egen företagare?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Egen företagare?

    Jag blir snurrig på allt jag läser nu när jag ska reg. min firma. Kan någon vara snälla och reda ut lite begrepp åt mig.

    Beräknat beskattningsunderlag ?? vad skriver jag där? Hur påverkar det jag fyller i? jag drar inte in några pengar eller väldigt lite nu i början.
    *** Vid mitt Hjärta ***
  2. 1
    Egen företagare? Jag blir snurrig på allt jag läser nu när jag ska reg. min firma. Kan någon vara snälla och reda ut lite begrepp åt mig.

    Beräknat beskattningsunderlag ?? vad skriver jag där? Hur påverkar det jag fyller i? jag drar inte in några pengar eller väldigt lite nu i början.
  3. Misell
    #2
    Jag hjälpte en kompis att fylla i en sån där för inte så länge sen och har för mig att vi bara skrev 0 där eftersom han inte räknade med att göra någon vinst det första året.
    Men jag blir osäker på vilket du menar nu .... beskattningsunderlaget känns som att det bör vara = beräknad försäljning. I så fall så skriver du bara hur mycket pengar du beräknar att sälja för. Utgifterna är inte intressanta i det här fallet. Har för mig att det fanns små hjälprutor undertill. Vad står det där?
  4. 2
    Jag hjälpte en kompis att fylla i en sån där för inte så länge sen och har för mig att vi bara skrev 0 där eftersom han inte räknade med att göra någon vinst det första året.
    Men jag blir osäker på vilket du menar nu .... beskattningsunderlaget känns som att det bör vara = beräknad försäljning. I så fall så skriver du bara hur mycket pengar du beräknar att sälja för. Utgifterna är inte intressanta i det här fallet. Har för mig att det fanns små hjälprutor undertill. Vad står det där?

Liknande trådar

  1. Egen företagare
    By ronjas_matte in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 18:38
  2. egen företagare
    By willermo in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 17:03
  3. Egen företagare och Vab??
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 13:41
  4. Egen företagare?
    By Veiko_Ester in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 09:07
  5. Ta lån som egen företagare!?
    By Anno in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar