En fråga om Induktionshäll?!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    En fråga om Induktionshäll?!

    När vi sätter på boost/power på plattorna där framme och samtidigt använder plattorna där bak så blinkar värmeindikatorn på plattorna där bak. Vi har en induktionshäll från Electrolux. Jag kan inte minnas att den har gjort så här hela tiden. När man sen sänker till vanlig värme så blir det normalt igen. Brukar det vara så här? Detta hände innan jag slog av en flisa från hällen så det beror inte på skadan på glashällen och jag vet alltså inte om det varit så från början. Inte så ofta man använder plattorna där bak när man startar upp med boostern.
  2. 1
    En fråga om Induktionshäll?! När vi sätter på boost/power på plattorna där framme och samtidigt använder plattorna där bak så blinkar värmeindikatorn på plattorna där bak. Vi har en induktionshäll från Electrolux. Jag kan inte minnas att den har gjort så här hela tiden. När man sen sänker till vanlig värme så blir det normalt igen. Brukar det vara så här? Detta hände innan jag slog av en flisa från hällen så det beror inte på skadan på glashällen och jag vet alltså inte om det varit så från början. Inte så ofta man använder plattorna där bak när man startar upp med boostern.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Vår häll från Siemens fungerar så att man bara kan ha på boosten på vissa plattor samtidigt. Eller tex inte ha vänster övre platta på högsta effekt (utan boost) och den främre vänstra på boost. Antar att de går på samma fas och det blir då för mycket helt enkelt. Då börjar siffrorna blinka.
  4. 2
    Vår häll från Siemens fungerar så att man bara kan ha på boosten på vissa plattor samtidigt. Eller tex inte ha vänster övre platta på högsta effekt (utan boost) och den främre vänstra på boost. Antar att de går på samma fas och det blir då för mycket helt enkelt. Då börjar siffrorna blinka.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Samma här. Bara två plattor samtidigt kan köras på boost.
  6. 3
    Samma här. Bara två plattor samtidigt kan köras på boost.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4
    På vår går det inte att köra fler än två plattor på boost samtidigt. Den är höger/vänster-indelad så man kan inte köra båda plattorna på höger sida samtidigt eller båda på vänster sida.
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  8. 4
    På vår går det inte att köra fler än två plattor på boost samtidigt. Den är höger/vänster-indelad så man kan inte köra båda plattorna på höger sida samtidigt eller båda på vänster sida.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Samma med min induktionshäll (AEG).
  10. 5
    Samma med min induktionshäll (AEG).
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    Det är nog helt normalt om jag förstått det rätt. Frågade servicekillen med och det är så att det tar så mycket energi just när man boostar så det inte räcker helt till den andra plattan just då men det är ju så kort stund sen sänker man ju ändå. Oftast har vi bara på de främre plattorna när vi boostar för att senare sätta på de där bak om man tex kokar lite ärtor till maten så därför har vi inte tänkt på detta. Men så en dag satte jag på på 9:an där bak och boost där framme och då blev det så här. Men nu vet jag att det inte är något fel i alla fall. Tack för era svar!
  12. 6
    Det är nog helt normalt om jag förstått det rätt. Frågade servicekillen med och det är så att det tar så mycket energi just när man boostar så det inte räcker helt till den andra plattan just då men det är ju så kort stund sen sänker man ju ändå. Oftast har vi bara på de främre plattorna när vi boostar för att senare sätta på de där bak om man tex kokar lite ärtor till maten så därför har vi inte tänkt på detta. Men så en dag satte jag på på 9:an där bak och boost där framme och då blev det så här. Men nu vet jag att det inte är något fel i alla fall. Tack för era svar!

Liknande trådar

  1. Induktionshäll
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 20:29
  2. induktionshäll?
    By matglad in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 13:15
  3. Induktionshäll
    By johi in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 20:54
  4. Gjutjärn på induktionshäll?`
    By Rödluvan in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 19:48
  5. induktionshäll och strålning
    By Suddagumman in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 15:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar