Maken bara tjatar och tjatar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Maken bara tjatar och tjatar

    Vi mååååste göra något snart. Åka iväg. Jag har en rabattkod här på en resa, vi bokar.

    Ja men gör det säger jag. Fixa det. Jag brukar ju rodda med det annars så fixa du.

    Samma visa nästa dag. Han kollar på nätet och frågar och har sig. Fixa du säger jag.

    Du ... det är hem och villa mässa i helgen, kan vi inte åka på det. Jo... visst det vore kul det gör vi.

    Hela tiden vet jag att jag sedan en månad tillbaka bokat hotell i en stor stad på lördag. Barnvakten är fixad, restaurangen är bokad och ja... vi ska iväg. Det är bara det att han inte vet det än. Han fyller år på fredag så då ska han få veta först.

    Det är sååå svårt att spela med, och hålla masken. Inte verka för ointresserad. Biter mig i tungan måååånga gånger varje vecka. Ååå vad jag vill att det ska vara fredag NU:
    "There is no try. Either you DO, or DO NOT."
    Min skitviktiga blogg: www.skitviktig.worpdress.com
    Min blogg med målningar: www.camillaolssonart.wordpress .com
  2. 1
    Maken bara tjatar och tjatar Vi mååååste göra något snart. Åka iväg. Jag har en rabattkod här på en resa, vi bokar.

    Ja men gör det säger jag. Fixa det. Jag brukar ju rodda med det annars så fixa du.

    Samma visa nästa dag. Han kollar på nätet och frågar och har sig. Fixa du säger jag.

    Du ... det är hem och villa mässa i helgen, kan vi inte åka på det. Jo... visst det vore kul det gör vi.

    Hela tiden vet jag att jag sedan en månad tillbaka bokat hotell i en stor stad på lördag. Barnvakten är fixad, restaurangen är bokad och ja... vi ska iväg. Det är bara det att han inte vet det än. Han fyller år på fredag så då ska han få veta först.

    Det är sååå svårt att spela med, och hålla masken. Inte verka för ointresserad. Biter mig i tungan måååånga gånger varje vecka. Ååå vad jag vill att det ska vara fredag NU:
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Åh vad jobbigt, jag är så hemskt usel på att hålla såna överraskningar så jag är imponerad över att du lyckas hålla masken. Hoppas ni får en riktigt kul helg
  4. 2
    Åh vad jobbigt, jag är så hemskt usel på att hålla såna överraskningar så jag är imponerad över att du lyckas hålla masken. Hoppas ni får en riktigt kul helg
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    hm, vad gör du om maken faktiskt fixar en resa?
  6. 3
    hm, vad gör du om maken faktiskt fixar en resa?
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Det är skit jobbigt! Har inte berättat för sönerna att de äntligen ska få vara hos morfar i helgen.. de skulle inte kunna hålla tyst.

    Idag sken det nog igenom att något är på gång. Flinade lite för mycket när han frågade om planerna för helgen. Kunde M och M komma och fika på lördagen?

    Ja inte vet jag... det är ju du som vill hitta på en massa.... jag har inga planer....
  8. 4
    Det är skit jobbigt! Har inte berättat för sönerna att de äntligen ska få vara hos morfar i helgen.. de skulle inte kunna hålla tyst.

    Idag sken det nog igenom att något är på gång. Flinade lite för mycket när han frågade om planerna för helgen. Kunde M och M komma och fika på lördagen?

    Ja inte vet jag... det är ju du som vill hitta på en massa.... jag har inga planer....
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Tja.. då får jag väl haka på. Tror inte att han fixar något till den här helgen. Vet att hans mamma jobbar, så behövs barnvakt måste det bli min pappa... och då går det via mig... om inte annat så är pappa införstådd med hur det är ställt.
  10. 5
    Tja.. då får jag väl haka på. Tror inte att han fixar något till den här helgen. Vet att hans mamma jobbar, så behövs barnvakt måste det bli min pappa... och då går det via mig... om inte annat så är pappa införstådd med hur det är ställt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    men vad spännande! Hoppas verkligen att du kan håll dig och att ni får det hur bra som helst på er helg.
  12. 6
    men vad spännande! Hoppas verkligen att du kan håll dig och att ni får det hur bra som helst på er helg.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Ja snart orkar jag inte hålla tyst längre. Han är så fruktansvärt påstridig.

    Nu är det inget jätte avancerat vi ska göra men... hotell, god mat och barnfritt räcker för mig.
  14. 7
    Ja snart orkar jag inte hålla tyst längre. Han är så fruktansvärt påstridig.

    Nu är det inget jätte avancerat vi ska göra men... hotell, god mat och barnfritt räcker för mig.

Liknande trådar

  1. Bara för att ni tjatar då! ;)
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 19:49
  2. Barnen tjatar så på maken
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 10:04
  3. Och jag bara tjatar
    By "Lilla Jag" in forum Känsliga snack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 09:15
  4. Bara för att ni tjatar
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 15:46
  5. Bara jag som tjatar :)
    By *Lottiz* in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar