Jag måste skaffa en medicindosett!!
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Jag måste skaffa en medicindosett!!

    Jag har inte en aning om jag tog eftermiddagsdosen av medicin när jag kom hem eller inte. Så nu har jag tagit halvdos så är det bara lite för mycket eller lite för lite. Det är inte första gången heller utan mer regel än undantag. Nu ska jag börja med att sätta påminnelselarm och se om det hjälper nåt. Nån som har annat knep innan dosetten finns i min ägo.
  2. 1
    Jag måste skaffa en medicindosett!! Jag har inte en aning om jag tog eftermiddagsdosen av medicin när jag kom hem eller inte. Så nu har jag tagit halvdos så är det bara lite för mycket eller lite för lite. Det är inte första gången heller utan mer regel än undantag. Nu ska jag börja med att sätta påminnelselarm och se om det hjälper nåt. Nån som har annat knep innan dosetten finns i min ägo.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Jag tycker dosett låter som en bra ide, faktiskt, om jag skulle utgå ifrån mig själv iallfall
  4. 2
    Jag tycker dosett låter som en bra ide, faktiskt, om jag skulle utgå ifrån mig själv iallfall
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Skriv tiderna på ett papper och så stryker du tiden som du tagit medicin.
  6. 3
    Skriv tiderna på ett papper och så stryker du tiden som du tagit medicin.
  7. monka
    #4
    Anteckna är ju smart. Ska se om jag kommer ihåg det
  8. 4
    Anteckna är ju smart. Ska se om jag kommer ihåg det
  9. monka
    #5
    Det är ingen dum uppfinning men det känns som pensionärsvarning...
  10. 5
    Det är ingen dum uppfinning men det känns som pensionärsvarning...
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Eller så går du in här och skriver varje gång du har tagit. Om du sedan inte kommer ihåg så frågar du oss, eller så söker du på något speciellt ord i ditt inlägg, så hittar du det
  12. 6
    Eller så går du in här och skriver varje gång du har tagit. Om du sedan inte kommer ihåg så frågar du oss, eller så söker du på något speciellt ord i ditt inlägg, så hittar du det
  13. Medlem sedan
    May 1998
    #7
    Ja, jag har en, fast det känns lite pensionärsaktigt... Käkar så många vitaminer och andra kosttillskott efter min op att jag behöver en sån för att hålla reda på alltihop. Funkar kanon. Det är ju bara att ramla in på närmsta apotek och bestämma om du vill ha en röd eller en blå, typ...
  14. 7
    Ja, jag har en, fast det känns lite pensionärsaktigt... Käkar så många vitaminer och andra kosttillskott efter min op att jag behöver en sån för att hålla reda på alltihop. Funkar kanon. Det är ju bara att ramla in på närmsta apotek och bestämma om du vill ha en röd eller en blå, typ...
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Skaffa dosett du, mitt liv blev ofantligt mycket lättare sedan jag gjorde det.
  16. 8
    Skaffa dosett du, mitt liv blev ofantligt mycket lättare sedan jag gjorde det.
  17. monka
    #9
    Det måste ju vara det smartaste av allt
  18. 9
    Det måste ju vara det smartaste av allt
  19. Medlem sedan
    Mar 1998
    #10
    Lägg ur medicinen ur paketet/burken, tejpa ev. fast dem nånstans där du ser dem.
  20. 10
    Lägg ur medicinen ur paketet/burken, tejpa ev. fast dem nånstans där du ser dem.
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Nu ska du få höra....Min morsa tar massor av tabletter varje dag ( vet inte exakt, men minst 20 st.....) och de ska tas typ 6, 10, 12, 14, 16 osv....

    Hon glömmer i stort sett aldrig! Imponerande tycker jag och hon har aldrig använt dosett utan plocar från burkarna.
  22. 11
    Nu ska du få höra....Min morsa tar massor av tabletter varje dag ( vet inte exakt, men minst 20 st.....) och de ska tas typ 6, 10, 12, 14, 16 osv....

    Hon glömmer i stort sett aldrig! Imponerande tycker jag och hon har aldrig använt dosett utan plocar från burkarna.
  23. monka
    #12
    Vet du om det finns såna små som får plats i fickan om man vill?
  24. 12
    Vet du om det finns såna små som får plats i fickan om man vill?
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Du gör inte som jag då?
    Glömmer tabletterna, glömmer tabeltterna, glömmer tabletteran och så rätt som det är kommer jag ihåg dem. Då tar jag 4 järntabletter och 7 b12.....
  26. 13
    Du gör inte som jag då?
    Glömmer tabletterna, glömmer tabeltterna, glömmer tabletteran och så rätt som det är kommer jag ihåg dem. Då tar jag 4 järntabletter och 7 b12.....
  27. monka
    #14
    Ja så får det bli!
  28. 14
    Ja så får det bli!
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15
    Om du inte har massa tabletter kan du ju skaffa minimodellen. Den ser inte så panchis ut.
  30. 15
    Om du inte har massa tabletter kan du ju skaffa minimodellen. Den ser inte så panchis ut.
  31. monka
    #16
    Det är ett av problemet: jag är på olika ställen när det är dags att ta. På morgonen hemma. Till lunch ofta på jobbet och sen kring middagstid och då kan jag vara hemma eller borta.
  32. 16
    Det är ett av problemet: jag är på olika ställen när det är dags att ta. På morgonen hemma. Till lunch ofta på jobbet och sen kring middagstid och då kan jag vara hemma eller borta.
  33. monka
    #17
    Det skulle jag aldrig klara!
  34. 17
    Det skulle jag aldrig klara!
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18
    Ta alltid medicinen tillsammans med någon bestämd syssla. Jag tar ALLTID första dosen precis innan jag borstar tänderna, sedan till lunch resp kvällsmat och till sist igen före tandborstning.
    Det funkar inte att ta "i samband med" för då blir jag plötsligt osäker om jag tagit den eller inte.

    Ett annat knep är att lägga fram dygnsdosen, så ser man i slutet av dagen om allt kommit med.
  36. 18
    Ta alltid medicinen tillsammans med någon bestämd syssla. Jag tar ALLTID första dosen precis innan jag borstar tänderna, sedan till lunch resp kvällsmat och till sist igen före tandborstning.
    Det funkar inte att ta "i samband med" för då blir jag plötsligt osäker om jag tagit den eller inte.

    Ett annat knep är att lägga fram dygnsdosen, så ser man i slutet av dagen om allt kommit med.
  37. Medlem sedan
    Aug 2000
    #19
    Förresten är det astronautvarning på dosett enligt företaget själva. (www.dosett.com)
  38. 19
    Förresten är det astronautvarning på dosett enligt företaget själva. (www.dosett.com)
  39. Medlem sedan
    Mar 1998
    #20
    Aha, nämen köp en dosett. Vi har tre stycken tror jag.
  40. 20
    Aha, nämen köp en dosett. Vi har tre stycken tror jag.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. jag måste skaffa mig en träningscykel
    By Belly82 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 09:26
  2. Jag måste skaffa den här
    By TTUK in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 20:41
  3. Måste skaffa skoinlägg! :-/
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 07:35
  4. Jag bara måste skaffa
    By ullen in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 15:12
  5. Hm... måste nog skaffa mig ett
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 04:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar